Hade ni en lyckad jul iår?
Som sagt, var er jul lyckad eller misslyckad? Lämna gärna en kommentar också. Min får klassas som helt ok. :)
Som sagt, var er jul lyckad eller misslyckad? Lämna gärna en kommentar också. Min får klassas som helt ok. :)
Väldigt nöjd, firade med sambo, son, svärföräldrarna, min sambos bröder och sambos mormor, morfar. Saknade självklart "min" familj, men dom får vi träffa snart. =)
Helt ok.
Dottern var på bra humör hela dagen trots förkylning, stämningen trevlig o maten god.
Tyvärr gick ena bilen sönder ( skruttbil) och det blev lite struligt för jag skulle åka till jobbet 19.30 och behövde den andra bilen, så sambon blev utan och fick tigga skjuts + flytta bilbarnstol.
Att jobba Jul är väl ingen höjdare men jag firade tillräckligt innan jobbet och hade en trevlig natt på jobbet också.
jättebra jul. Jag satt i trappan 95% av tiden då jag har en 1åring som ÄLSKAR att klättra o en mormor som inte har någon trappgrind men jag hade glada nöjda barn o vi hade en tomte som var helt underbar. Såg ut som en tomte helt utan mask o var trevlig o glad o barnens ögon bara lyste =)
Hade en kalasjul. Två barn med, min dotter 2 år och hennes kusinbarn 3,5. Båda var helt underbara till inpå natten, bara skrattade, var tacksamma för presenter och bjöd på sig själva. Övriga var också på gott humör och vi stressade inte som vi brukar utan åt i lugn och ro. Hann till och med att ta en promenad innan obligatoriska Kalle. Så tacksam för de jag har runt mig. Nära och kära är ju det som är viktigt en sådan här dag. (och andra förstås.) Vi har haft våra prövningar, men nu har lugnet lagt sig, tryggheten byggt bo och julefrid råder...
Nja.. en väldigt avslagen jul skulle jag vilja säga. Svägerskan + hennes man och 2 barn bestämde sig i sista stund (typ 5 dagar innan jul) att åka till hans föräldrar, 30 mil härifrån. Vi hade trott och planerat efter att fira tillsammans så att våra barn + deras barn (kusiner alltså) skulle få en riktigt rolig jul. För förra julen var de utomlands och då sa vi att den här julen skulle vi fira tillsammans. Men de är ena riktiga impulsmänniskor så man kan aldrig riktigt lita på dem vad det gäller planering..
Så det blev vår lilla familj + mina svärföräldrar bara. Mina föräldrar + 3 syskon hade redan bestämt att fira hos min morbror. Hade hellre sett att vi kunde fira tillsammans, ju flera desto trevligare tycker jag.. Nu träffades min familj förvisso igår, och det var väl trevligt, men själva julafton för barnens skull blev lite tråkig tycker jag.
Helt okey, Sonen på 1½ fick magsjuka preecis innan tomten skulle komma...men förutom det var dagen underbar! :)
Nja, kunde ha varit bättre. Äldsta dottern återhämtar sig från vattkoppor. Vår 1,5 månad gamla bebis har vattkoppor. Mamma, plastpappa och maken var råförkylda. Svärmor var nyopererad och har fortfarande stygnen kvar. Makens kusin med fru var också råförkylda. Jag återhämtar mig från halsfluss och urinvägsin fektion. Annars var det trevligt sällskap och god mat. Det har varit en sjukdomsrik jul...
Topp tre sämsta jul i mitt liv.
Hela familjen låg i kräksjuka 23-26 Dec, inga besök, ingen julmiddag och ruttnande julmat som vi inte tål lukten av...
Beklagar att det finns de som svarat de tre undre alternativen.
...särskilt det sista då. Trist! Hoppas ni kan ta igen det med en superbra trevlig dag snarast. 
helt underbart som varje jul faktiskt så länge jag kan minnas:)
Helt ok. Alla höll sams (man kan ju gå varandra lite på nerverna efter några dagar), lugnt och skönt. God mat och lagom med julklappar.
Ja, det var jag, sambon och dottern här hemma. Här flängs det inget på julafton inte. Sen till min släkt på juldagen och till sambons på annandan så slapp vi tänka på mat då också.
absolut!
firade hemma hos sambons mamma och hennes man, och de hade även bjudit hem mina föräldrar och min syster, så jag fick fira med nästan hela min familj :)
Barnen fick jättefina julklappar och vi också. kunde inte blivit bättre!