• mymy

BF september 2011

Renni skrev 2011-04-09 21:12:44 följande:
    Åh så roligt att se era UL-bilder =) sötisar!
    Vi ska på RUL nu på torsdag, spännande! Sen ska vi även på ett ultraljud ( tjuvkolla på könet ) den 28 april...
    Sen ska jag, beroende på vad det är för kön köpa lite kläder & saker till bebisen... känns ju mer som om det är verkligt när man börjar köpa saker till "den".
    Nu har vi en tjej och hon har en hel del flickliga kläder som jag känner att jag inte alls vill klä en kille i...
    På måndag ska vi på UL och jag hoppas vi kan få se vad det blir för kön på den lilla..:) Har ju 3 barn sen innan och har aldrig tagit reda på det innan..:) När vi får veta vad det blir kommer även jag börja förbereda lite, har en del kläder kvar efter mina barn, neutrala kläder, så dem kommer vi använda såklart. Men liiiite nytt vill man ju också ha..:))
    Lycka till på RUL.
  • mymy
    cicci89 skrev 2011-04-10 15:44:42 följande:
    Imorgon är det dax för ultraljud!! Äntligen, det ska bli så spännande ! Snart inne i vecka 20 :)
    !
    Vi ska också på ultraljud imorgon och jag hoppas vi kan få reda på könet på den lilla..:) Är idag i vecka 18+2..:)
  • mymy
    She is Me skrev 2011-04-10 20:18:00 följande:
    Har Ul på ons är helt jätte nervös för jag har nästan inte känt liten de senAste dagarna... Drömmer massa mardrömmar och vaknar med händerna på magen för att känna efter sparkar. Jag som aldrig brukar nojja mig, blir visst värre för varje barn ;) trodde det skulle vara tvärt om... Låt det bli ons nu
    visst är det konstigt, man oroar sig mer nu än med de tidigare barnen. Jag väntar mitt fjärde men känner mig inte riktigt trygg ändå, fast jag vet vad som väntar osv... dagarna går fort och snart är det onsdag..:)
  • mymy

Har nu varit på ultraljud!
    Blev flyttad 1 dag, är nu beräknad till 11 september istället. Samma dag som jag och hjärtat förlovade oss..:)
    Vi fick också veta vad det blir för något. Det gick liksom inte att undvika..:) Han visade upp hela paketet direkt.:) Så vi väntar alltså en liten kille!

• mymy
    katzon skrev 2011-04-11 18:18:45 följande:
    Tjena mors!!!

Hemkommen från RUL, blev flyttad från 6 till 9 september. Stämmer utmärkt med mina uträkningar.
    Jag väntar en frisk liten flicka (fast barnmorskan ville inte svära på det till 100% så vi får se i maj på 3D UL)

Sååå skönt att se att hon lever och mår bra, jag trodde inte bebisen levde för att jag inte känner nåt. Men så var inte fallet
    Grattis till en liten flicka..:)
    skönt att veta att allt var okej med den lilla.
  • mymy
    betula skrev 2011-04-11 14:48:04 följande:
    Håller med ang de gigantiska summorna som vagnar går lös på idag. Vi planerade ju en begagnad, men syrran vägrar och menar att vi skall ha en ny. Och köper man en ny, använder den till ev syskon och sen säljer den för en skaplig peng till nån annan, så kostar den ju egentligen inte mer än en begagnad vagn i slutänden ;)
    Jag tänker köpa en begagnad vagn, lägger hellre pengar på något annat än en vagn. Och jag hade inte låtit någon annan försöka bestämma åt mig om den personen inte personlligen hade betalat vagnen..:))
  • mymy
    mamma2004 skrev 2011-04-11 13:07:46 följande:
    Ni här som har eller väntar ert fjärde eller ännu mer, vad har ni för bil? Eller det kanske finns någon annan som vill tipsa om en rymlig bil /minibuss där man kan sitta minst 6 personer. Mitt enda "krav" är att det ska vara skjutdörrar, och gärna ganska stort bagage...
    Vi måste byta bil. Vet inte vad jag ska välja men det lutar åt en Mazda någån wagonmodell... vi får se. Vill inte lägga för mycket pengar på det heller.
  • mymy
    She is Me skrev 2011-04-12 09:04:41 följande:
    Ul i morgon, längtar och är inte lika orolig har känt bebisen både igår och idag. Hade ju oxå nästan en vecka som jag inte känt något. Det är ju normalt, men man oroar sig ändå. Vi ska med skaffa ny bil. Det blir nog en VW touran om vi hittar i lämplig prisklass. Vi måste bara ha husförsäljning klar innan vi kan börja med bilprojektet.
    Ska bli kul att se bild sen! Ska ni ta reda på vad det blir för något?
    Vi får kolla på bil också, Mitshubishi (stavning??) ngn wagonliknande får det bli. Min bil i inbyte och så vill jag inte låna en massa.. vi får se. Hade jag kunnat köpa vad som helst hade jag gärna köpt en Mitshubishi Grandis..:)
  • mymy
    Två Barns Mamma skrev 2011-04-12 07:40:12 följande:
    Kan säga att jag inte kommer ta någon bedövingen eller smärtstillande denna gången heler.. :) Hade EDA med första barnet och tetstade även lustgasen med, men andra barnen hade jag INGET.. :) så jag ska köra på detta denna gången med..
    Med sista hann jag bara ta Lustgas, vi får se hur det blir med denna. Lustgas åtminstone sen vet jag inte..:)
  • mymy
    She is Me skrev 2011-04-12 10:28:15 följande:
    Mymy vi ska inte.ta reda på kön, visst är man nyfiken men vi vill ha den överraskningen vid förlossningen, som en bonus :) grandis har vi med prata om men de beg är fortfarande lite dyra. Touran har ju funnits sen 03 så det blir nog mer överkomligt pris på en sån. Vi måste ju ändå ha två bilar.
    Det var första gången jag tog reda på kön, har tre barn sen innan och då fick man inte veta. Kände att jag ville det nu, även om det kvittar vad det hade blivit..:)
    Touran är ngt jag också tittat på, vi får se sen, måste lösa andra saker innan bilfrågan....:)
Svar på tråden BF september 2011