• Miniapa

BF september 2011

mumia skrev 2011-05-11 19:58:11 följande:
    Hörrni...lite hjälp....jag ska på bröllop om en månad....var kan jag hitta enkel men fin klänning, som magen får rum i, och till hyffsat bra pris??
    (Jag är inte modeintresserad så det här med märken är inte viktigt. Bor i liten ort och utbud därefter)
    Jag letar med! Vi ska på bröllop i början på augusti, vet inte vart jag ska hitta en fin färgglad klänning att ha på mig. Tycker antingen de är för "lediga" eller för "stela" :) Skulle vilja ha en ca knälång lite finare sommarklänning med färg i... Men skulle jag hitta någon nu redan så vet jag ju inte om den passar i augusti, och väntar jag så är den väl slut, haha!
  • Miniapa
    mymy skrev 2011-05-11 23:20:36 följande:
    Varit på förlossningen ikväll. Ont i magen o ryggen o sammandragningar. Frossa o yrselkänsla oxå. Allt var bra dock men har ont i magen fortfarande.
    Vad skönt att allt var okej!
  • Miniapa

Dotterns magsjuka har släppt men febern är kvar. Den var uppe på 40 grader inatt men är lite bättre nu. Hoppas att den fortsätter gå nedåt.
    I magen är det full rulle men som tur är är det bara "sköna" sparkar och inga som gör ont eller blir på mindre sköna ställen, hihi.

• Miniapa
    She is Me skrev 2011-05-12 11:36:27 följande:
    Ni som ska på bröllop, vilken längd har ni tänkt på klänningarna? ska det var knä långa eller helt långa?
    Jag vill nog ha en som går till knäna någonstans. Såg på Lovelymama att de hade fått in lite, inte  så starkt färgade med mönster men kan tänka mig dem ändå :) Helt olik vad jag tänkt från början :)
  • Miniapa

God förmiddag! Här har man varit uppe sedan kl 05....*urk*
    Dottern fick någon ögoninfektion igår, den kom bara huxflux från ingenstans :(
    Hon vaknade till vid 5 men somnade om, men det gjorde inte jag.

Imorgon går jag/vi in i v 25! Nu går det fort!
    I fredags tog de beslut om min graviditetspenning och det verkar som om den gick igenom :) Får beskedet på måndag eller tisdag. Hon som svarade sa att hon inte kunde se beslutet med trodde att det var BIFALL "och det betyder ju att den godkändes" sa hon lite frågande. Så min gissning är att hon såg beslutet men inte kom på om Bifall var positivt eller negativt... Skulle vara konstigt om hon gissade beslutet på telefon.

OM det är så så har jag bara 6 veckor kvar att jobba, sen blir det några lååånga veckor till september.

• Miniapa

IdaElin: Vad härligt att höra att det ser så positivt ut! Hoppas att ni har orken och att först de kommande 3 dagarna går fort och sedan de 3 månaderna går lika fort och bra {#emotions_dlg.flower}

• Miniapa

Så, imorgon bär det av till BM för koll. Det känns som om det var evighetersedan man var där! Gick in i v 25 igår!

Ska fråga henne lite om foglossning. Har INGEN erfarenhet alls då de förra graviditeterna gått som på rälls utan hinder. Men sedan förra veckan har jag haft ont vid vissa (många) rörelser presis mellan benen (blygdbenen?) och undrar om det har med foglossning att göra. Vet ju inte riktigt eftersom jag inte har någonting alls att jämnföra med :)
    Oavsett ska jag se om det finns något hjälpmedel som man kan få, för att gå och ha så här ont i 15 veckor till vet jag inte om jag tycker skulle vara så kul (även om jag nu kanske inte har något val...)

• Miniapa
    NornaB skrev 2011-05-25 06:42:54 följande:
    Godmorgon tjejer!! Vab med minstingen idag som har ögoninflammation. Så jag jobbar inte förren fredag kväll Skönt faktiskt. 

Är i vecka 25 nu Och magen växer FORT tycker jag I morgon är det dags för ett besök hos barnmorskan igen, har inte träffat hene sen 17 mars och då va jag  vecka 14/15 nåt. Så det ska bli kul. När jag ändå är i Hässleholm så ska jag passa på och kolla lite på kläder, behöver en klänning till en student jag ska på om ett par veckor. Jag har bara svarta klänningar och skulle vilja ha nåt somrigt och fint jag kan ha till midommar också
    Godmorgon! Vi har det lite lika :)
    Dottern har med ögoninflammation sedan i måndags. Men idag är det min tur att jobba, mannen får vara hemma med henne och jag var hemma igår. Gick in i v 25 i måndags och ska till BM idag för första gången sedan 3 mars :)

Klänning letar jag med men till bröllop istället för student, hihi.

Hoppas ni alla får en bra dag!
Svar på tråden BF september 2011