• Miniapa

BF september 2011

Då är dagen inne! Rul kl 14:15. Är så nervös, även om vi vet att det inte är kromosomavvikelser som sist, men ändå. Oron har ju tagit bort en hel del av glädjen...
    Men nu får vi se vad som ligger fram o bak, upp o ner :) Har ju inte känt "Glenn" direkt, lite lite de sista dagarna bara. Hoppas och önskar att allt är bra därinne.

• Miniapa

På kallelsen jag har står det att "urinblåsan bör vara lättfylld vilket underlättar undersökningen"

6 minuter kvar nu :)

• Miniapa

Nu är Rul klart! "Glenn" mår bra på alla sätt, sög på tummen och sparkade :)
    Moderkakan låg bak och han låg med rumpan ut mot magen.
    Blev flyttad till Bf 12/9.

• Miniapa

Angående jobb så jobbar jag halvtid i butik på ett företag som säljer badrumsinredning och kommer att söka havandeskapspenning, eller graviditetspenning som det heter nu väl?

• Miniapa

Cornellia: grattis till pojken och ett lyckat Rul :)

• Miniapa
    sockerslav skrev 2011-04-14 08:35:48 följande:
    Hej,

Är det någon mer som har moderkakan i framvägg? Jag vet att det inte går att påverka vart den placerar sig, men jag känner mig lite snuvad. Vid denna perioden förra gången kände jag bebisen varje dag. Nu är jag glad och jag känner en gång i veckan.
    Hoppas det ändrar sig längre fram så man känner rörelserna tydligare och framför allt oftare.

Annars börjar jag får rejält ont i fogarna. Igår fick jag ett ryck och städade hela huset och hade öm rygg efter det. Ta det lugnt? Vad är det?

Jag kommer jobba till mitten av juli, sen har jag semester/FL. Gött! Förra gången hade jag tre veckors semester och gick sen tillbaka och jobbade två veckor innan jag gick på FL. Denna gången ska jag vara ledig ända fram till förlossningen! Skönt!
    Jag har inte kännt "Glenn" mer än en vecka ungefär och det är väldigt sällan. Är i v 19 och trodde jag hade moderkakan i framvägg men på rul igår visade sig att det var fel. Moderkakan låg bak men allt var bra så nu väntar jag bara på att det ska kännas lite mer :)
  • Miniapa

Glömde skriva att det blir ett ul till i v 32 pga moderkakans placering. Efter halva undersökningen såg hon att det inte behövdes men eftersom hon redan sagt det så skrev hon med det i journalen. Så det är frivilligt om vi vill se honom en gång till eller inte. (det är det ju annars med men nu behövs det ju inte egentligen :). )

Svar på tråden BF september 2011