• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Nej det kan man inte.... ett gravtest visar aldrig positivt om man inte har HCG hormon i kroppen.
    Och det hormonet finns bara när man är gravid.

• givinglife

Jag hoppar gärna in här jag med, kul o hitta fler...
    Testade positivt i helgen... är så glad. Har en dotter som är 1,5 år. Det är min tredje graviditet (förra slutade i missfall i mitten på november). Plussade tidigt o har enligt graviditets verktygen här BF 6 september...

Mår ordenligt illa redan.... sitter o försöker komma på vad jag kan göra för att det ska minska... Några tips? Har åksjukearmband med dålig effekt, småäter salta kex o sån mest hela tiden, då känns det något bättre iaf...

Jag väntar en vecka till innan jag ringer bm. Har inte riktigt sjunkit in än o ibland tror jag att jag bara väntar in mensen fortfarande .

• Cornellia
    DaniellaG skrev 2010-12-27 08:40:22 följande:
    Jag är i vecka 6 nu :) när ska ni till bm? Har ni ringt dit än förresten?
    Jag ringde idag, fick en tid på onsdag.
    Jag är ganska överviktig, och är mitt uppe i en viktresa, så jag behöver lite hjälp hur jag ska förhålla mig till det nu.
  • k03san

Hej på er och GRATTIS!

Så spännande att hitta fler som sitter och är förväntansfulla för vad som komma skall =)
    Jag är gärna med här! Jag plussade på julafton och har BF 4 september enligt FL.

Jag har haft molvärk och ont i brösten sedan 22/12. Jag ska prata med BM idag. Det är vårt första barn så jag vill höra hur saker och ting går till =)
    Är också lite orolig för utomkveds eftersom jag fick en äggledare bortopererat pga cysta för ett par år sedan.

• Svalan8

Jag ringde BM idag. Ska på vul den 4:e:) Vill se så att allt ser bra ut. Har du ringt?

• DaniellaG

Jag har inte ringt än, men ska nog ta och göra det i veckan nu tror jag.. När är det man kollar så hjärtat slår o att det verkligen är ett foster där inne? Man är ju lite orolig

• k03san

Så bra att du får en tidig tid Svalan8!
    Jag ska bli uppringd av BM vid 11.00, ska bli så spännande att höra vad de säger! Jag vet inte om det skiljer mellan olika landsting när det gäller hur tidigt de vill göra VUL?

• DaniellaG

För jag tänkte, i vecka sex har väl inte hjärtat kommit igång än? Men de kanske kan se ifall det är nåt eller inte ändå?

• k03san

Jag har ingen erfarenhet av detta, men jag tror att de kan se om ägget har fäst på rätt plats eller inte. Egentligen är det ju väldigt, väldigt tidigt nu så man kanske inte kan göra mer än att bara relaxa...men eftersom jag är en nervös nybörjare så ska jag fråga BM i alla fall =)

Svar på tråden BF september 2011