• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Vi får kub test gratis... Vi gjorde det med vår dotter så vi kommer göra det denna gången också.

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2010-12-28 20:16:44 följande:
    Vi SKA uppleva det

Hur mår du nu? Några symtom?
    JA DET SKA VI:D

Jo då mår bra, är lite trött, törstig, svettig lätt, illamående om jag inte äter tillräkligt, lite ömmande bröst och molnade värk.
    Inget annat just nu, du då???

Angående KUBB så i vårat landsting Östergötland erbjuds det till alla, jag gjorde det med min dotter och tänker göra det med nästa barn med. Kul att se att det finns något där inne, och om det skulle vara något galet att man får reda på det i god tid skulle säkert vara bra!
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2010-12-28 22:26:23 följande:
    JA DET SKA VI:D

Jo då mår bra, är lite trött, törstig, svettig lätt, illamående om jag inte äter tillräkligt, lite ömmande bröst och molnade värk.
    Inget annat just nu, du då???

Angående KUBB så i vårat landsting Östergötland erbjuds det till alla, jag gjorde det med min dotter och tänker göra det med nästa barn med. Kul att se att det finns något där inne, och om det skulle vara något galet att man får reda på det i god tid skulle säkert vara bra!
    Blir lite darrig i kroppen då och då, humörsvägningar som heter duga, mer hungrig och chokladsugen (gahh jag som inte vill gå upp lika mycket som med de andrra) på gränsen till illamående, dåligt flås och lätt hjärtklappning. Lite ont i huvudet. Moler och sticker i magen ibland men inte hela tiden....trött. Hettar om kinderna men fryser mycket.....hehe......en hel lista
  • elink84

Hej allihopa!

Jag plussade i förra veckan och har BF 28/8. Är det ok att jag är med i er grupp fast att jag har BF i augusti? Ni får självklart säga nej.  Det vore ju iaf jättekul att följas åt dessa 8 månader som det är kvar.

Kram Elin

• LillaLilja
    Wahlma skrev 2010-12-28 20:20:08 följande:
    Wanted, en till  med samma ivftur, visst är det jäkligt märkligt?
    Ja nog är det märkligt, framför allt när man helt har gett upp hoppet och till och med slutat försöka intensivt då man vet att man kommer få hjälp via IVF, men nu har det hänt och fasiken vad jag ska njuta av detta!

Man vill ju berätta för hela världen, men det är väl lika bra att hålla tyst i sju veckor till ;)
  • k03san

Så roligt att vi har blivit så många!

Flisan79, kul att se dig här, grattis!

• Svalan8
    amandaanderssoon skrev 2010-12-28 19:06:29 följande:
    Hejsan! Vi har ju bf med bara en dag emellan, jag är beräknad till 5 september enligt fl, så otroligt swpännande, väntar också mitt första! Grattis och lycka till!
    Ja visst är det spännande:)
    Är överlycklig. Har ni försökt länge?
    Vi har försökt i ungefär ett år och i julklapp fick vi ett plus:)
  • Svalan8
    k03san skrev 2010-12-28 11:19:53 följande:

Jag hade ringt till BM/gyn och frågat. Det är ju också obehagligt att gå och oroa sig.

Hur ska ni göra till nyår?
    Min man och jag har bjudit över några vänner, och det är ju uppenbart att jag inte kommer att kunna dölja att jag inte dricker alkohol. Jag hade helst "mörkat det" men det känns ändå OK att dela med sig med dessa vänner. Till julafton hade jag mannen, föräldrarna och syskonen till att avleda uppmärksamheten från resten av släkten =) och det gick bra så vitt jag vet.

Jag ringde igår men telefontiden var slut, ska ringa igen kl 11.00 idag. Fast att smärtan har gått över, men kan väl va bra att höra vad dem säger i fall det kommer tillbaka:)

Dit vi ska till nyår ska man ta med sig egen dricka, så det blir enkelt, bara till att ta med sig alkoholfrittvin och hoppas på att ingen läser etiketten, eller byta ut vinet i en tetra pak:)
  • Wahlma
    wanted skrev 2010-12-28 23:26:24 följande:
    Ja nog är det märkligt, framför allt när man helt har gett upp hoppet och till och med slutat försöka intensivt då man vet att man kommer få hjälp via IVF, men nu har det hänt och fasiken vad jag ska njuta av detta!

Man vill ju berätta för hela världen, men det är väl lika bra att hålla tyst i sju veckor till ;)
    Man vill ju det!!!   Jag tror vi lyckades för att vijust släppt allt hopp nu om att fixa det på  egen hand...
  • k03san
    Svalan8 skrev 2010-12-29 08:22:13 följande:
    Jag ringde igår men telefontiden var slut, ska ringa igen kl 11.00 idag. Fast att smärtan har gått över, men kan väl va bra att höra vad dem säger i fall det kommer tillbaka:)

Dit vi ska till nyår ska man ta med sig egen dricka, så det blir enkelt, bara till att ta med sig alkoholfrittvin och hoppas på att ingen läser etiketten, eller byta ut vinet i en tetra pak:)
    Så skönt att höra att smärtan gått över! Det är inte helt lätt att pricka in telefontiderna, men jag hoppas att du har bättre tur idag.

Vilket bra tips! Eftersom vi ska ha gästerna hemma hos oss borde jag ju kunna smussla med vinet på ett snyggt sätt =) Jag ska nog preppa en flaska till mig.

Jag läste att man inte bör dricka mer än tre koppar kaffe per dag. Nervös nybörjare som man är så tar man såklart allt sådant på grymt allvar. Problemet är att jag behöver minst tre koppar på morgonen för att överhuvudtaget starta!
    Som tur är så har detta forumet en perfekt humörshöjare att börja dagen med så jag ska nog överleva.
Svar på tråden BF september 2011