• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • k03san

Så roligt att höra att det gick mycket snabbare denna gången!

Det är en jobbig period nu, vi är nog lika nervösa allihopa. Det är inte mycket man kan göra...förutom det här med mat och motion. Lägger ni om er kost på något vis?

• MuM2girls
    k03san skrev 2010-12-27 14:31:31 följande:
    Så roligt att höra att det gick mycket snabbare denna gången!

Det är en jobbig period nu, vi är nog lika nervösa allihopa. Det är inte mycket man kan göra...förutom det här med mat och motion. Lägger ni om er kost på något vis?
    :)

Jag försöker undvika socker, äta mer nyttigt. Kan ju vara lite svårt nu i jul och nyårs tider:) Motionen blir det bara jobbets, jobbar halv tid på ett rätt fysiskt jobb:)
    Har inte lust att gå ut i snön:( men i vår blir det ju promenader. Skulle vilja åka och simma men 3 mil till simhallen plus det är dyrt:(

Men men, förra graviditeten åt jag döa dålig mat, vråla i mig chips, friterat m.m  Men det gick bra, men ungen vägde lite vid födeln så därför ska jag tänka annolunda denna gång!!
  • Renni
    MuM2girls skrev 2010-12-27 14:26:16 följande:
    Va bra att ni tyckte om det:)
    Ja här är det mycket tankar, tänker på MF flera gånger per dag, är så himela rädd för det!!
    Vill att den lilla ska vara kvar, för att jag vill ha en liten bebbe!! Mindotter tog 17 försök att få till, så att det nu tog sig på 4 försöket är ett mirakel för mig!!
    Vad kul att det tog sig så fort denna gången =)

Ja det där med MF är jobbigt. Vi fick missfall 4 oktober i år.... Det är något jag absolut inte vill gå igenom igen. Vet inte om jag skulle palla det.
    Jag tänker jätte mycket på det också. Men på sätt och vis måste man försöka slappna av & äta bra.
    Mer kan man inte göra för att undvika missfall... för det är ju inget man kan styra över ändå.
    Men visst är det jobbigt.
  • MuM2girls

Ja verkligen, går det fel så är det ju inte mitt fel, utan det har gått fel under proccesen, har 2 mf bakom mig, ett var i v 4 så det var inte så jobbigt man hade ju inte gått så lågnt, Andra var i v8 det var mycket tuffare, kommer aldrig glömma den dagen eller vad jag gjorde m,m:(

• MuM2girls

Jag har börjat drabbats av illamånde, inte sådan illamående som gör att man inte äter något. Utan illamående om jag ätit för lite eller är hungrig. Höll på att nästan spy förrut för magen ville ha mat så efter ett rån so gick det över. Någon mer som har så?

• givinglife
    MuM2girls skrev 2010-12-27 15:26:19 följande:
    Jag har börjat drabbats av illamånde, inte sådan illamående som gör att man inte äter något. Utan illamående om jag ätit för lite eller är hungrig. Höll på att nästan spy förrut för magen ville ha mat så efter ett rån so gick det över. Någon mer som har så?
    Mest hela dagarna tycker jag :-S....  måste gå och småäta hela tiden för att hålla det lite borta iaf...
  • MuM2girls
    DaniellaG skrev 2010-12-27 15:48:50 följande:
    Är inte ni hungriga hela tiden? Trots att man ätit
    Jo hela tiden är man sugen på något!!
  • sockerslav

Hej!

Jag hoppar in i denna tråden. Plussade på julafton och har enligt FL's gravidverktyg BF den 3/9. Då fyller vår dotter tre år, så jag hoppas denna bebisen är aningens tidig, eller lite sen. Vore ju skit att ha samma födelsedag. Hehe!

Mår ni bra annars? Jag mår lite illa när jag inte ätit på ett tag, men inte så att jag måste kräkas utan bara en olustig känsla. 

Svar på tråden BF september 2011