• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife
    elink84 skrev 2010-12-28 23:05:10 följande:
    Hej allihopa!

Jag plussade i förra veckan och har BF 28/8. Är det ok att jag är med i er grupp fast att jag har BF i augusti? Ni får självklart säga nej.  Det vore ju iaf jättekul att följas åt dessa 8 månader som det är kvar.

Kram Elin
    Grattis! Jag tycker absolut du ska vara med, eller vad säger ni andra
  • k03san
    givinglife skrev 2010-12-29 10:01:59 följande:
    Grattis! Jag tycker absolut du ska vara med, eller vad säger ni andra
    Ju fler desto bättre, du är så välkommen så Elin!

När det gäller kaffe så har jag dragit ner det till en lite kopp på morgonen och en på kvällen. Antagligen är det OK att dricka mer än så, men nu njuter jag riktigt av att sätta på kaffet, lukta på det och smutta i mig det =)

Något som slog mig när jag läste livsmedelsverkets rekommendationer är att det verkar vara ganska bra rekommendationer för alla, dvs även för de som inte är gravida. Jag ska erkänna att jag aldrig varit inne och läst deras rekommendationer förut, utan det var först när jag blev gravid som jag fann motivationen att göra något åt min kost...och det har ju gått bra i hela 4 dagar ; P
  • MuM2girls
    Cornellia skrev 2010-12-29 09:43:43 följande:

Idag ska jag på inskrivning, det ska bli superspännande.

Igår berättade jag för mamma, och hennes reaktion var mest, - hoppas det bara blir en!
    Tydligen finns det massor av tvillingar på mammas sida, något jag aldrig har reagerat på förut....

Inskrivning redan:=0 jag skrevs in i v 11+0 förra graviditeten, men hade hälsosamtal i v8, kanske det du ska på eller?
  • MuM2girls
    sockerslav skrev 2010-12-29 11:41:38 följande:

Jag ska på inskrivning den 14/1. Är så glad att jag får samma BM som förra gången!

Gud va tidigt alla får skrivas in:( KAnske är det olika från ställe till ställe då!! Jag var inskriven på kvinnohälsan sist, men denna gång kommer det bli en vanlig MVC eftersom vi har flyttat!! Någon som vet om det är olika????
  • Flisan79

Kan inte fatta att jag hör hemma i denna tråd....har seriösa funderingar på att ta ett till test...haha.....attt jag har symtom och passert BIM hör ju inte in i resonemanget.

Åhh...om lilla dottern kan få plats på dagis snart så att jag kan fixa ett jobb....måste jobba upp mitt sgi för jag vägrar gå på lägsta nivå en gång till. Tar vad som helst men måste tänka på att jag fått sammandragningar från v 14 båda tidigare grav och varit sjukskriven pga det. Alltså bra med något där jag kanske kan sitta ner....hmm.

• Cornellia
    MuM2girls skrev 2010-12-29 11:38:39 följande:
    Inskrivning redan:=0 jag skrevs in i v 11+0 förra graviditeten, men hade hälsosamtal i v8, kanske det du ska på eller?
    Kanske, jag vet inte egentligen vad det kallas, vet bara att jag ska träffa barnmorskan

Men jag prata med henne i måndags, är ganska kraftigt överviktig och känner att jag behöver stöd i hur jag ska förhålla mig redan från start.
  • MuM2girls
    Cornellia skrev 2010-12-29 11:57:06 följande:
    Kanske, jag vet inte egentligen vad det kallas, vet bara att jag ska träffa barnmorskan

Men jag prata med henne i måndags, är ganska kraftigt överviktig och känner att jag behöver stöd i hur jag ska förhålla mig redan från start.
    OKie, ja det är nog ett hälsosamtal man pratar kost m.m Man får info om vad som skall hända m.m.
    Ja det är alltid bra att få stöd om man känner att man behöver det:) Du får medela sedan hur det gick:)
Svar på tråden BF september 2011