• mumia

BF september 2011

rubin skrev 2011-03-10 18:00:50 följande:
    Jag förstår inte hur ni gör för att känna livmodern.
    Jag är i v13 nu och borde inte även jag kunna känna den, men jag tycker magmusklerna är i vägen. 
    Ha ha grattis!! Här är fläskvalken i vägen
    Jolina är helt underbar!
  • mumia
    Eveliina11 skrev 2011-03-15 18:06:57 följande:
    Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till
    Beklagar!!

Cravings? NIx nix nix - bara tvärtom! har tidigare haft stort beroende av cola light och all form av choklad och nu klarar jag inte av någon form av sötsaker över huvudtaget. Allt som smakar sött får mig att må illa skittråkit! jag saknar min cola
    Jolina är helt underbar!
  • mumia

Rozensliv - ja det lät ju inte som de bästa arbetsförhållanderna med onda fogar direkt

Trivsamma forandringar - gu va skönt att få det klart så tidigt.
    jag ska också försöka söka gp de sista veckorna men det kan bli svårt. Förra gången var det inga som helst problem men jag tror fk blivit lite tuffare. Jobbar som sjuksköterska inom kommunal omsorg.
    Har önskat semester under sena perioden (29-30) för säkerhetsskull och hoppas kunna få gp därefter och inte behöva gå tillbaka o jobba efter det.

För övrigt är jag less nu! - Trodde ju illamåendet hade vänt när jag gick in i v 13 i måndags...mådde skapligt i början på veckan, men nu de senaste dagarna har jag kräkits värre än värst! Allt är bara ner o vänder.
    Känner illamående och äcklig smak i munnen - lindrar med ett äpple el. dyl. och nåt att dricka - kräks som en tok kort därefter. Hann inte mer än börja smaka på frukosten i morse så kände jag att den får nog inte stanna länge inte...mycket riktigt
    Tog en postafen idag igen och den hjälpte, men va fan nu är jag ju APTRÖTT i stället!!!

Jolina är helt underbar!
  • mumia

Hej på er!
    Läser lite ibland men hinner liksom aldrig med i tempot här inne och missar en hel del.
    v. 16 (15+2) här och inväntar RUL 26/4. Känns lite som en höjdpunkt då jag inte har en aning om hur krabaten växer där inne. Men med tanke på hur jag mått, och även fortfarande mår ibland, och hur magen sväller så jo...det växer minsann nåt där inne.

Jolina är helt underbar!
  • mumia
    N e m i skrev 2011-04-07 19:51:17 följande:
    Grattis till er alla som vart på RUL! Själv ska vi göra vårt imorgon efter lunch. Skönt att det äntligen är dags. Nu hoppas jag verkligen att det går att se vilken sort vi får! Med sonen var det omöjligt då han hade benen i kors och var mycket blyg! Jag trodde stenhårt att det var en liten tjej där inne. Efter en tung dag på förlossningen i v 42 plockade dem ut en stor kille på 4700 kg med snitt. Jag blev smått chockad. Men är nu jättenöjd såklart! Den här gången hoppas jag bebis bjuder till lite! Tungan ute
    Min tös vägde 4660 fast jag bara gått över 5 dagar lyckades efter mycket om o men få ut henne vaginalt *puh*
    Så nu måste jag göra en glucosbelastning denna gång och så ska de hålla lite mer koll på hur bebbe växer
    Jolina är helt underbar!
  • mumia

Ang kön: jag är lite sugen på att ta reda på kön men har bestämt mig för att inte ta reda på det. Det är ju liksom det som är en stor del av spänningen med att vänta barn

Jolina är helt underbar!
  • mumia
    N e m i skrev 2011-04-07 20:16:46 följande:
    Jag gjorde en glukosbelasting för ett par veckor sedan. Jag hade ingen grav.diabetes, så det är troligen gener, sa bm. Ska göra tillväxt ul senare för att kolla storleken. Vet inte hur tillförlitliga dem är? Sist gissade bm på 3700 när jag gjorde sista ul i slutet, så det var ett kilo för lite! Har din bm pratat om att sätta igång vid bf om bebis verkar stor igen?
    Nej så långt har vi inte kommit i diskussioner än men jag tror att det är vad jag kommer att kräva.
    Jolina är helt underbar!
  • mumia

PS jag tror också det är gener, för sambons brors barn har också vägt runt 4,8-4,9. där blev det t.o.m planerat snitt för de visste att nr 2 var jättestor och hon fick inte ut nr1 pga av storleken

Jolina är helt underbar!
  • mumia
    denovana skrev 2011-04-12 20:26:11 följande:
    Hej hej! 
    Jag var inne och skrev lite här i början av tråden men de senaste månaderna har jag bara läst. Nu är det så att jag behöver lite svar på frågor och tänkte fråga er erfarna (och oerfarna om det finns någon i min sits). Ja det är såhär att jag är i vecka 18 (17+0) och ska på RUL på måndag (altså den 18e april). Jag är så himla orolig. Jag har inte kännt något "fladder" "bubbligt" eller dylika beskrivningar, jag har inte känt NÅGOT alls överhuvudtaget.. Känner inte heller min livmoder hur mycket jag än försöker med diverse tekniker ("två fingrar under naveln/si och så långt från blygdbenet etc). Jag har inte heller drömt några konstiga graviditetsdrömmar.

Usch jag är så himla orolig! Bara googlar runt och det ser ut som att alla förstföderskor i min vecka känt fosterrörelser i flera veckor. :( Jag gjorde dessutom UL i vecka 12+4 och det såg bra ut men jag fick också reda på att moderkakan ligger i bakvägg, Då borde jag ju känna MER än om den ligger i framvägg.. Occh jag känner som sagt inget.

Jag är så orolig att jag inte kan fokusera på studierna och det behöver jag göra. Jag vet att det är mindre än en vecka kvar till RUL men ändå. Jag skulle bli helt knäckt om bebisen/fostret är död på RUL, känns som att jag går och förbereder mig på det.

Är det någon som haft det som jag och som det ändå gick bra för? 
    Jag väntar andra barnet och är v. 17 (16+2) och jag känner heller inget, men det oroar mig inte så mycket då jag vet att det är helt normalt att inget känna förrän efter v. 20
    Jolina är helt underbar!
  • mumia
    lillagreizn skrev 2011-04-18 22:51:05 följande:
    Hur mycket väger du nu då? Jag hoppas då iaf på att få gå upp några kilon är rädd jag försvinner annars, har redan blivit så mycket smalare, tror bebisen äter upp mig snart Rynkar på näsan
    Ni kan få lite av mig...har redan gått upp 7 kg trots allt besvär med illamående och kräkningar! Var ska detta sluta?
    betula skrev 2011-04-18 22:15:50 följande:
    Tycker maj är en a de absolut bästa månaderna att besöka södra spanien. Maj och sen typ sep-oktober. Sommaren är alldeles för varm tycker jag.
    Japp, vi besökte spanien i oktober förra året och det var helt OK. Skulle ha åkt i september i år men det få väl bli nästa år i stället
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-18 20:30:20 följande:

Woohooo, jag ska åka till Spanien med svärmor den 3:e Maj. Hur många har en sådan bra svärmor? Inte många ska jag säga er! :D Synd bara att sambon inte kunde följa med, men det får gå ändå! Behöver verkligen åka till värmen ett tag nu!

Härligt!! Jag har en sådan svärmor också

Grattis till alla lyckade UL!!!
    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden BF september 2011