Frelin skrev 2011-05-26 01:41:42 följande:
Hej och hå vilka dagar man haft. :(
Upptäckte igår (tisdags) att jag hade blodblandade flytningar som jag skrev om
ringde förlossningen o prata med dom och dom tyckte jag skulle avvakta o hålla mig lugn o vila och ringa min BM så fort jag kunde o försöka få en tid så dom kunde kolla upp det. Men om det blev värre eller så, så skulle jag åka in.
Idag missade jag ju självklart telefon tiden på MVC var så trött så jag sov bort halva dagen.
Men blödningen hade avtagit.
Så tog en sväng på stan idag med sambon o går på toa och inser att flytningen ökat och är blodblandad igen. *suck*
Så jag bestämmer mig för o ringa in till förlosningen igen o kolla vad dom säger för jag börjar bli orolig.
Dom tycker jag ska komma in eftersom det inte avtagit.
Så sagt o gjort in dit och undersökningar av bebis hjärta., UL och mäter så jag inte har sammandragningar som är för starka och sen urin prov. Allt såg bra ut än så länge.
Medan vi väntar på svaret på urinprovet görs gynundersökning där det konstateras att livmodertappen är stängd och normallång. Men mitt underliv är jätte irriterad pga graviditeten. Och i samma veva kommer svaret på urinprovet som sa att jag hade allt man kunde ha mer eller mindre. Gav utslag på nÄstan allt dom testade för :(
Mitt underliv är inte alls överens med min graviditet. Så nu blir det antibiotika som jag ska ta 3 kvällar i rad. Ska stoppa upp tabletterna mellan benen :S
Känns otroligt bra att bebis o allt mådde bra.
Men ändå jobbigt med att det är så mycket bakterier däre nere. Men det löses sig ju med antibiotika.
Och skönt att ha kollat upp det o dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre eller inte gav sig efter antibiotika kuren.
Nu ska jag äntligen hoppa i säng o njuta av bebis som sparkar o mår bra iaf :D
Skönt att allt såg bra ut med bebisen!! Intressant att du berättar att underlivet inte var överens med graviditeten...fick mig att fundera på ytterligare undersökningar. Jag har nämligen besvär av fruktansvärd klåda i u-livet. Har varit hos BM och bett henne undersäka om det är svamp men hon såg inga tecken till det. Hon rekomenderade sluta raka, tvätta med olja och sen prova Lactal om det inte blev bättre. Nu har jag provat allt men det kliar fortfarande. U-livet är mycket svullet!!
(kan ju tillägga att det bara blev värre av att inte raka så det var jag tvungen börja igen och det blev lite bättre då

)