• betula

BF september 2011

Citron i vatten klarar jag inte av, men något som är gott är apelsin i vattnet! Gurka kan oxå vara gott!

• betula
    MissMarilyn skrev 2011-03-20 19:17:45 följande:
    Någon mer som är extremt kissenödig nästan all the time?
    Känns nästan som uvi fast det inte gör ont.
    Jag kissar JÄMT känns det som! Och det kommer liksom mängder, trots att jag ju insett att jag dricker för lite... HAr oxå fundera på UVI då jag tror nån skrev att om livmodern drar ihop sig mkt/är spänd kan det vara UVI? Jag har inte ont eller så och har aldrig tidigare i mitt liv haft UVI, men kaske borde man kolla upp ändå?

Sambon skrattade åt mig innan idag då vi varit på stan o gott i affärer. Kissade det sista jag gjorde innan vi åkte hemifrån, när vi parkerade bilen kostaterade jag att jag behövde kissa o tog en sväng till matbutikens toa, vi gick in i EN affär, sen gick jag tillbaks till mataffärens toa och trodde jag skulle kissaner mig innan jag hann fram! Så var det i 4 timmars butikgående typ :D
  • betula
    Mliic skrev 2011-03-20 20:25:03 följande:
    Idag införskaffade jag dom första bebiskläderna:) Har ju inte gjort RUL än så det fick bli lite köns neutrala kläder! Men jag tycker det är jätte svårt att hitta neutrala. Är det någon som håller med mig?
    Är själv inte jätte mycket för beiga(stavning?) kläder!
    Jag hade tänkt vänta till jag vart på UL men jag gick ju ändå in i v17 idag:)
    Håller helt m dig! Men jag gillar beige o naturfärgat o idag så föll jag o sambon för hela newbie serien på kaphall (men den gick i väldigt naurfärgat).

Jag har handlat lite och idag har jag vunnit 3 auktioner m bebiskläder på tradera, så nu bör jag väl ligga lågt ett tag kanske...  Men jag tycker det är mysigt att kunna köpa nåt lite då o då och njuta hela vägen, istället för att shoppa loss sista tiden bara.
  • betula
    She is Me skrev 2011-03-21 07:43:36 följande:
    Godmorgen! Ska ringa läk idag för jag står inte ut med min huvudvärk. Är inne på tredje veckan nu och igår hade jag så ont att jag var nära att åka in till akuten, idag är det bättre änsålänge vill inte knapra citadon för att kunna stå upp. Jätte jobbigt det här! Ni andra som har huvudvärk hur mår ni? Något som hjälper er? Börja tvivla på att det bara är graviditeten som gör detta med mig!
    Fy vad jobbigt. :( Min huvudvärk kommer o går lite, men finns där alltid i bakgrunden. Klarar mig för det mesta utan tabletter då jag ju är arbetslös o sitter hemma störe delen av dagarna. Men så fort jag måste göra något behöver ja ta tabletter för att klara det. Tycker dock att vanlig alvedon hjälper tillräckligt för att klara det jag måste klara.

Hoppas du får nån lösning på huvudvärken för det är verkligen jobbigt och man blir så himla trött av det med!
  • betula
    velvet skrev 2011-03-21 09:07:44 följande:
    Den senaste veckan så har jag uppmärksammat... någonting, haha.

Dock är jag osäker på vad det är för någonting som känns. Det känns inte som vare sig luftbubblor, sparkar eller fiskar.

Går in i v. 16 idag och har inga barn sedan tidigare.

Någon som känner igen sig?
    Jag kände oxå nåt (som jag skrev om i tråden för ett tag sen) i vad jag tror var v 15. Är ganska s säker på att det var liten, men sen jag berättade det för sambon så har jag inte känt det igen :P Går in i v 17 imorgon o väntar första barnet.
  • betula
    Alcastar skrev 2011-03-21 14:38:02 följande:
    YES!!!!!
    Fick svaret från moderkaksprovet idag (snabbtestet) och BÅDA tvillingarnas prov är normala!!!
    Vilken lycka :D
    Nu väntar vi bara svar på den fullständiga analysen för "risk-tvillingen". Det kommer om 2 - 3 veckor. Men jag känner mig väldigt trygg med detta svaret!
    Vad underbart!! Att snabbtestet visar så pass bra måste ju öka chanserna till att även den grundliga analysen visar bra. Håller tummarna att även nästa resultat blir lika underbart!!
  • betula
    Alcastar skrev 2011-03-21 16:51:35 följande:
    Tack alla!!!!!
    Nu ser jag fram emot att hänga här och prata om att jag är gravid, förstoppning, barnkläder och allt annat i mina ögon underbara :) hahaha...
    Hihi

Den där förstoppningen hade man kanske gärna sluppit dock... Försökt skita betong i dagar nu känns det som. :/
    Men man tar det ju så gärna, faktiskt :)
  • betula
    She is Me skrev 2011-03-23 08:22:03 följande:
    Cornelia skrev om nått material som inte är plastat som man kan ha som madrassskydd, nån som minns vad det var och hette?
    pul
  • betula

Är ganska så säker på att jag kände två små sparkar igår. Var som en puff i magen. :) Satt i bilen och det kändes en massa skumt från livmodern, så jag vet inte om krypet kanske gillar bilresor??

• betula
    Flisan79 skrev 2011-03-23 11:13:13 följande:
    Betula: eller inte gillat
    hmm... så kan det ju vara med...
Svar på tråden BF september 2011