• betula

BF september 2011

Alcastar skrev 2011-03-14 09:29:45 följande:
    Hej!
    Mitt kub test visade sig bli en mardröm...
    Tvilling 1 fick risk 1: 5600, med nackspalt 3,4 väldigt bra alltså.
    Tvilling 2 fick risk 1:16 med en nackspalt på 3,4... Väldigt dåligt.

Ingen aning om vad som händer nu, skall "kanske" göra moderkaksprov på onsdag (?).
    Vi ska iaf tillbaka dit då... :(
    Oj vad jobbigt. KRAM
  • betula
    Mamma Tes skrev 2011-03-14 10:50:54 följande:
    Alcastar: Så tråkigt :-/ Men låter så konstigt i mina öron. Kan en i ett tvillingpar få kormosomavvilkelser men inte den andra? Trodde deras kormosomer var identiska. Hoppas det kommer gå bra för er hur som helst!
    Det beror kanske på om de är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar. Tvåäggstvillingar är ju inte mer lika än vilka syskon som helst.
  • betula
    aliceolivia skrev 2011-03-14 12:46:21 följande:
    Deppig som tusan idag.

Berättade för mamma om bebisen igår. Visade sig då att hon vetat om det i ca 2 månader redan, dvs sen absolut första besöket hos BM!. Mamma jobbar inom vården men min BM har försäkrat om och om igen att hon inte skulle kunna få nys om det.

Värsta är att hon inte verkade särskilt glad. Tror hon känt som att hon var sist i världen som fick veta (ja officiellt då) fast hon i själva verket var den första. Hoppas i alla fall det är därför hon inte verkade superglad.

Har liksom väntat mig att min sambos försäldrar inte kommer bli överförtjusta (dom tycker att dom har tillräckligt med barnbarn) och jag tror inte heller hans barn kommer bli särskilt glada över ett nytt syskon. Hade inte väntat mig det av mina föräldrar. 
    Usch vad tråkigt. :( Jag var verkligen rädd för min mammas reaktion, men det gick bra. Vem vet kanske får ni bättre reaktioner av sambons föräldrar än ni tror. :) Viktigast av allt är ju trots allt att ni är lyckliga över bebis!
  • betula
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-14 17:21:30 följande:
    Hemma från KUB-testet.

Det var som jag misstänkte, jag fick en tid för tidigt. Enligt BM beräkningar (en cykel på 28 dagar och ägglossning i mitten på cykeln) skulle jag vara i vecka 12 + 1 idag räknat från senaste mens.
    Barnmorskan som jag träffade idag vid UL misstänkte det redan när hon hade kollat igenom mina blodprover. Så när hon såg den lilla krabaten där inne så mättes den till ca 2,8 cm, så hon räknade på att jag inte är i mer än vecka 9 + 4 idag.

Men det var ett litet pickande hjärta och allt såg bra ut annars. Jätteskönt att få se det efter oro för ma. Men nu blir det ju inte BF förrän en vecka in i oktober istället. Men jag tycker den här tråden är så trevlig så jag fortsätter att hänga här iallafall. Hon tyckte det var lite  svårt att räkna ut storleken på fostret så det kan lika gärna vara lite längre gånget också.

Men jag vet ju om att jag har en cykel på ca 35 dagar, vilket jag trodde skulle göra att det skiljde en vecka. Men jag måste ju haft ägglossning väldigt sent. Precis innan beräknad mens.... Ja, där ser man...!
    Skönt att liten verkade må bra ia :) Och så kommer du ju få se den snat igen misstänker jag? Och självklart skall du hänga kvar här om du vill! Så himla noga är väl inte slutdatumet liksom. Chansen är ju ganska stor att fler kommer födas "utanför" september
  • betula
    melwin11 skrev 2011-03-15 15:09:23 följande:
    Mitt sug innebär pannkakor, har inte ätit de alls mycket innan jag blev gravid men nu är det lunche var och carannan dagSkrattande

Å bara 3 veckor kvar till RUL idagSolig
    Har suktat efter pannkakor hela helgen, men inte orkat fixa. Nu står dock en smet redo att stekas. Glass skall det vara till pannkakorna med!
  • betula

Kladdkaka brukar jag ha dille på i vanliga fall, men är typ aldrig sugen på det längre! Saknar kladdkakan, men blir besviken när jag äter det.

• betula

Ang juice så är jag raka motsatsen. Brukar drickaganska så mkt juice normalt, men blir sjukt illamående om jag dricker mer än ett halvt glas nu. Bra egentligen, då juice ju innehåller gaska så mkt socker och är dyrt. Men nu skall jag göra min pannkakor :)

• betula
    Cornellia skrev 2011-03-15 15:34:05 följande:
    Jag har lite crawings. Apelsiner, godisnappar och mjölk.

För nån dag sedan såvar livet ganska dåligt, med huvudvärk och skit. Då satt jag här i soffan och grinade över att jag inte hade några godisnappar. Gud så knäpp man blir.
    Ja alltså ibland undrar jag verkligen över mig själv när jag kan börja grina för absolut ingenting! Och när jag bölar som värst så känner jag bara "men gu va fånig jag är", men det kvittar hur fånig jag känner mig, grinar gör jag oavsett. Fast nu är det ett tag sen jag fick en sån attack, tack o lov.

Jag kan bli sjukt sugen på nåt jag ser eller hör/läser om. Det slår bara till PANG och jag MÅSTE ha det. Sen när jag väl får det blir jag ibland besviken, men ibland väldigt nöjd. :) Pannkakor är senaste o det var precis så mumsigt som jag kände på mig :)
  • betula
    vanligmänniska skrev 2011-03-15 17:09:42 följande:
    Jag har bara en liten fundering.. tycker att de flesta börjar få sådana fina magar att jag undrar när min skall slå till och verkligen börja puta. Än så länge syns den mest på morgonen med fylld blåsa, på dagen är jag fortfarande mest svullen. Men min fundering var det.. är det fler än jag som liksom inte har fått en "jämn" bula från ända nere och upp utan mer som en bula mitt vid/under naveln?
    Jag hade tänkt att magen skulle växa jämt men min nederdel av magen verkar ta lite mer tid på sig! Någon mer?
    Jag har inte mkt till mage alls. Uppsväld blir jag allt efter som dagen går, men någon mage sm syns annars har jag inte.
  • betula
    Eveliina11 skrev 2011-03-15 18:06:57 följande:
    Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till
    Åh vad ledsamt att höra :( STYRKEKRAMAR i massor!
Svar på tråden BF september 2011