• betula

BF september 2011

velvet skrev 2011-03-04 09:04:55 följande:

tycker inte ni att man ser väldigt mycket för att bara vara i v. 12+3?

:D

så fantastiskt att man kan kolla...
    Verkligen helt fantastiskt! En riktigt liten bebis liksom, trots att den är så himla liten!
  • betula
    v i r r a skrev 2011-03-05 09:51:35 följande:
    Hej alla! Jag fortsätter följa er här ett tag! Det känns bra och gör mig glad att se era fina ULbilder. Troligast är att denna graviditet inte fortsätter normalt och risken att något är allvaligt fel kommer vara allt för hög även om vi får svar som inte visar krom.avvikelser. Vi kommer avbryta graviditeten till veckan om den inte avslutar sig själv innan vi hinner det. Ett helt frukansvärt beslut att fatta! Kram på er alla!
    Vilket jobbigt beslut! All styrka till er! Tänker på er. KRAM
  • betula
    Cornellia skrev 2011-03-07 00:04:27 följande:
    Någon mer än jag som planerar att bosätta mig i soffan imorgon och kika på nya förlossningsprogrammet?

Tidigare har jag aldrig riktigt funderat på hur en förlossning går till, men nu så är jag supernyfiken!
    SJÄLVKLART! Brukar titta på såna program oavsett då jag finner det fascinerande, men nu lär det ju få en annan betydelse gissar jag.
  • betula
    Ullis72 skrev 2011-03-07 11:05:01 följande:
    Hej!! Ska snart bege mig och göra KUB testet, är jättenervös....
    Gör dom ett vanligt ultraljud eller ett VUL???

Vore lite tacksam för info.
    Vanligt UL, men fick info om att vaa kissnödig innan för då blir livmodern mer lättillgänglig.
  • betula

Usch fick värsta ångesten när de tryckte på knappen och man insg hur bråttom det var. Fy nåt sånt vill jag verkligen inte behöva vara med om!

• betula
    Ullis72 skrev 2011-03-08 08:33:36 följande:
    Hej!!

Det gick jättebra på kub testet, hade jättebra värden, slipper FV såååå skönt!!!
    Är riktigt lycklig idag!!!
    VAd underbart! Vi alla i tråden behövde lite positiva resultat nu tror jag! Grattis!
  • betula
    hanna elise skrev 2011-03-08 09:01:40 följande:
    Jo, jag har sportlov i veckan, nice! :)

Det tror jag inte stämmer eftersom min BM har skrivit ut ett recept på vattenaktivitet till mej = att man simmar gratis på alla kommunenes badhus fram till förlossningen. 
    Det där låter ju verkligen toppen! Vart bor du om man får fråga?
  • betula

Går in i v 15 idag. :)

Hade värsta obehagliga mardrömmen inatt. Drömde att jag var på ultraljudet, men BM sa typ att det går inte att se det vi vill se så här tidigt. Fostret är i v 5-6 eller nåt, du får komma tillbaks 32e april. Jag åkte hem helt frågande för på KUB var vi ju i v 11+1. Sen började jag blöda och sabon var bortrest eller typ inte brydde sig. :(

Vaknade m dunderhuvudvärk nu på morgonen :(

• betula

Jag har konstaterat att jag numera inte bara kan känna livmodern när jag står utan man kan faktiskt ana den m blicken oxå! :)

Vi har tid för rul när jag är i v 18+3 eller nåt. BM hade velat veckan efter, men sambon är bortrest då och han ville ju vara med.

• betula
    mymy skrev 2011-03-09 10:46:56 följande:
    Mysigt..:) Vilken vecka är du i nu? barn sen innan?
    Är i v 15 nu och det är första barnet. Det är inte så magen putar ut en massa, men jag är smal och kollar man så ser man den klart (men man behöver veta vad man kollar efter o jag tror ingen kan gissa att jag är gravid än)
Svar på tråden BF september 2011