-
Jag har oxå insett att jag nog får i mig för lite vätska då jag mår illa om jag dricker mkt. Försöker att alltid ha en flaska vatten bredvid mig och taen klunk då o då. Det funkar skapligt iaf.Cornellia skrev 2011-03-15 21:18:28 följande:Jag har oxå varit totalt beroende av cola light, men slutade dricka det i samband med plusset. Nu smakar det inte ens gott. Problemet är att jag nu har svårt att få i mig vätska, mår illa av saft, vatten, juice. Det enda som funkar är mjölk, men jag kan inte dricka så mycket jag behöver. -
VAd glad för det drickandet! Ja drack mängder i början av graviditeten, men har som sagt skitsvårt att få i mig vätska nu. :/rubin skrev 2011-03-16 08:35:10 följande:Jag är däremot väldigt sugen på vatten och dricker ganska mycket.
Är det nån mer än jag som får äcklig smak i munnen efter ha ätit?
jag brukar inte tugga tuggummi men är tvungen för att få bort den äckliga smaken.
Äcklig smak i munnen har jag tyvärr allt för mkt av med. Borstar tänderna flera gånger extra varje dag för att slippa det. -
lillagreizn skrev 2011-03-16 11:10:26 följande:HJÄLP!!!!!! Jag sökte en tjänst på ett äldreboende för det är det jag vill jobba med, just nu har jag bara en vidaretillställning som pers.ass till sista april. När jag sökte tjänsten vare så tidigt i graviditeten att jag inte ville nämna det i brevet. Men nu ska jag på anställningsintervju och vet inte vad jag ska göra. Vill inte bli nekad tjänsten bara för att jag är gravid så funderar på att inte alls berätta, eftersom jag tror jag har goda chanser till att få den. Mycket som kan hända i denna graviditet ännu. Vad tycker ni gör jag rätt i att inte berätta?
Vilken vecka är du i nu? Syns det? Jag var på anställningsintervju i v 11-12 tror jag det var och sa ingenting. Nu fick jag inte jobbet ändå, men hade jag fått det så hade jag berättat omgående om bebis då. Däremot så skulle jag inte ljuga om de frågade under intervjun. -
Jag har ingen aning om hur starka sammandragninga du upplever att du har, men är du det minsta orolig skulle jag ringa bm/akuten och höra med dem. Min mamma höll på att förlora min lillasyster (starka sammandragningar) i v 17 och fick då åka ambulans. De lyckades ju hejda det hela och lillasyster var det inget fel på, utan hon är idag 25 år. :)Lillywhite skrev 2011-03-16 16:09:17 följande:Nu har mina sammandragningar satt fart... :/
Är i vecks 16 och har haft tydliga sammandragningar de två sista dagarna. Jobbar m 21 3-5 åringar så det är full fart hela tiden och jag har känt av det i samband med på-avklädningen, man far ju upp o ner hela tiden då.
Är det nån som haft det såhär tidigt utan att det är någon fara...?
... o flytningarna ska vi inte tala om- nån mer med RIKLIGA flytningar? Usch! Känner sig RÄTT ofräsch :( -
Morgon. Första morgonen på evigheter som jag känner mig utsövd, trots att jag låg vaken vid 5 och hade svårt att somna om. Vaknar oftast vid 5 varje morgon o behöver kissa, men sen brukar jag somna om omgående. Senaste nätternahar jag dck vaknat flera gånger o sovit dåligt m massa skumma drömmar...
Mår illa när ja äter frukost och det håller sig envist kvar. Vet inte riktigt vad jag skall göra. Försöker hitta nån annan frukost, men är ganska så "fast" i det jag brukar äta så att säga... -
Tycker det är himla synd när BM inte kan känna av hur hårt man kan gå på och vad man kan säga! Det spela ju egentligen ingen roll om det handlar om vikten, missfall eller vad som helst. Uppenbart är att flera har upplevt att de blivit klampade på tårna :(Hannabus skrev 2011-03-17 16:10:32 följande:Hej!
Ser att ni diskuterar vikt och bm.. jag skrev in mig på en vikt på 91 kg till 169 cm och vet ju sjäälvklart med mig att jag väger för mycket men fick minsann höra detta också.
Hon erbjöd mig dietist och när jag tackade nej fick jag höra att det var ju mitt eget ansvar som mamma om jag vägrade ta emot hjälpen som erbjuds. Kändes som en ganska stark markering om att jag inte dög.
Jag tycker personligen att jag inte är extremt stor då jag (som alla andra i familjen) är en kurvig tjej med bröst och rumpa men ändå bibehållna proportioner. Blev självklart jätteledsen att hon var på mig så..
Inför min sambo sa hon att han borde hålla koll på mig och att jag fick endast gå upp NÅGRA KILO under graviditeten. Inte banta eller så men helst inte gå upp mer än 6 kg.
Jag förstår inte hur hon fick evkationen att gå ihop. Min sambo vägde 5 kg när han föddes av sin ultrasmala mamma, vad ska jag göra av moderkaka, extrablod osv om jag får ett stort barn?
Jag bytte bm men känner ångest varje dag o så kul är det inte. Önskar dom visade mer förståelse. Jag har 2 hundar jag motionerar 3 ggr om dagen, bra kondition men ändå en övervikt och jag trivs faktiskt med det..
Själv skulle jag älska att bli erbjuden en dietist! Inte för att jag är överviktig, men för att jag tydligt har pratat om min oro för min matvanor m BM. Jag är idag inte underviktig, men ligger verkligen på nederkant och jag äter ganska så enformigt. För mig att det varit guld värt att få träffa en dietist och det borde min BM förstå ganska enkelt då vi pratat om maten vid varje möte + över telefonen! Brister måste ju kunna vara minst lika farligt som övervikt kan man ju tycka... -
hanna elise, vad underbart att höra om vilket stöd du fick. Och tusan vad stark du var som tog tag i det redan nu och ringde!
-
Det kan ju vara så att man fått datum ändrat vid UL, men inte ändrat det i BF-listan. Jag tror inte jag ändrat mitt datum i BF-listan efter ULet...syltvessla skrev 2011-03-18 07:47:52 följande:Hur kommer de sig att nån kan vara två veckor före i graviditeten och sen bara typ en vecka i mellan förlossningsdatum? Jag är i v15 )14+4) och nån annan har redan gått in i v 17....? -
Här är en till som bara vill kura i soffan o saknar initiativförmåga. Fast jag har faktiskt precis vaknat från en 90 min lång siesta sömn med...Cornellia skrev 2011-03-18 15:10:15 följande:Vad står HB för *dum* ?
Jag är oxå sjukt trött, inte så att jag vill sova, utan mer att jag har 0 i intiativförmåga, vill bara kura ihop mig i soffan. -
Ni m dåliga järnvärden och som får kämpa m massa järntillskott vet ni att tex c-vitamin kan hjälpa till upptaget av järn? Kanske finns det en brist där med vilket gör att enbart järntillskottet inte riktigt räcker? Bara en tanke.
Tycker min livmoder är hård och sammandragen ganska så ofta och mycket faktiskt. Är det helt ofarligt? Det är inte så det gör ont, men ibland kan det kännas lite obehagligt. Borde jag prata m BM?