• dea

BF september 2011

VIRRA : Usch vilken jobbig situation ni är i , tänker på er och skickar styrke kramar till er. KRAAAAM {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • dea

Hejsan alla Solig
    Jag såg också på " en unge i minuten ", blir ju gråt färdig för ingenting Flört
    Har även läst att ni beskriver era tidigare förlossningar, själv tycker jag att jag hade en bra första förlossning.
    Första värken komm kl 02:00 och kl 03:00 så kom dem tätare. Kl 05:55 så var jag på förlossningen och var då öppen 3 cm.
    Kl ca08:40 så provade jag att krypa ner i badet,låg där ca 50 min,kräktes dock 2 ggr. Efter badet provade jag tens men det gav inget positivt resultat så det tog jag bort,provade även lustgas men det ville jag absolut inte haRynkar på näsan. Så det tog jag också bort. KL 09:45 så var jag öppen 8 cm, kl 11:25 så får jag syntocinon dropp och  kl 12:35 så föddes vår dotter Solig
    Jag är glad att jag har en sambo med en tjura nacke,när värkarna var som värst så slet jag tag i honom (stackars honomFlört)
    kan säga att han var min bedövning/räddningGladHjärta

Läste att nån får genom kommunen gå och bada gratis fram till fl. Tusan va bra!!! Sjäv gick jag på grav gympa under förra grav och nu funderar jag på att fråga sjg om dem inte kan fixa så att jag får gå och bada "gratis"Flört med tanke på att jag har problem med mitt bäcken och ländryggenRynkar på näsan. Annars så mår jag bra, längtar till jag ska göra Ul i slutet av Mars!!!!!

Ha en skön dag allaGravid mammor/blivande mammor,kram kram {#emotions_dlg.flower}

• dea
    Nelia82 : Jag tror också det är bra att få skriva av sig om sin/sina förlossningar alt förlossnings tankar. Ang fl-program så kan jag bara hålla med dig,hur mkt jag än vet att jag kommer att böla så måste jag bara se dem. Kanske det är så att det hjälper en att förberda sig på vad som komma skall,fast det aldrig går att föreställa sig först förräns man är i situatonen,vare sig man har en bra lr dålig fl.
    Jag kan faktist erkänna att jag är mer nervös inför den kommande fl än vad jag var vid min förstaFörvånadmen men det är ju ett tag till Flört.
  • dea
    mymy : Jag tycker inte alls att du ska få/känna några skuld känslor för att du tänker så ang ett friskt barn. Själv tänker jag lika dant,man ska ju faktist orka ta hand om ett barn med tex kromosomfel, det kräver ju dock lite mer av en än vad ett sk friskt barn gör. Jag har själv kommit fram till att jag skulle inte orka det,fast jag vet att dessa personer är helt underbara(jobbar som personlig assistent åt en som är multihandikappad,har gjort det i 14 år )
    Jag tycker det är upp till var och en person vad man känner för det,ingen annan än du själv kan ju säga om du ska orka med att ta hand om ett hanikappat barn hela livet.
    kram{#emotions_dlg.flower}
  • dea
    givinglife : Å vi har rul samma dag, har börjat räkna ner nu. Längtar så mkt till den dagenGlad
  • dea
    Två Barns Mamma : Spännande, hoppas det går bra. Jag ska på Ul imorgon Glad
  • dea

Hejsan alla...........
    Ang foglossningar så har jag med bekymmer av det, nu jobbar jag enbart natt,funkade inte att jobba dagtid. Få se hur länge det funkar att jobba natt. Sen blir jag nog sjukskriven ett tag, innan jag kan ta HP. Så semestern sparar jag lite på,tänkte ta den vid ett senare tillfälle.har inte riktigt bestämt mig men det lutar åt det hållet iafFlört

Ska in till stan idag och se om jag hittar lite mer mamma kläder, så idag ska jag ha på mig bältet för annars så kan inte jag röra mig i emRynkar på näsan
    Va iväg i går em med min dotter en stund och glömde ta på mig bältet,när vi sedan skulle hem så kunde jag knappt gåRynkar på näsan(vi var på Barnens Lekland 3 tim,kan tillägga att jag sprang inte runt och lekteFlört) Det är så tråkigt när man känner av foglossningar så här tidigt i graviditeten. Jag ska åter igen till sjukgymmnasten på Torsdag,få se om han har några goda råd till mig.

Ha en bra dag allaGravid

• dea

Ned räkningen har börjatFlört ska på rul om 5 timmarGlad. Nervös,glad omvartannat. Lite orolig för att dem ska hitta nått som inte är ok. Så äntligen om allt är ok med knådden så ska vi äntligen berätta det för vår dotter att hon ska bli stora syster. Fast egentligen så har hon redan listat ut det,vi har bara inte bekräftat det hon tror.
    Hon brukar nämna nån gång emmelanåt att min mage har blivit så stor och att hon tror att det är en bebis där inne,hon har t.o.m börjat fråga vilka namn jag tycker är fina (flick namn) om det blir en lillasyster säger honFlört

Ha en bra dag {#emotions_dlg.flower}

• dea
    Alcastar : Vilket härligt besked Solig

Idag var jag på rul Glad det gick jätte bra, allt såg så bra ut och det var en väldig aktivitet på knådden,misstänker att det är en pojk, för hon som gjorde undersökningen nämnde mot slutet när vi pratade om barnet så sa hon pojken?? Innan sa hon det lilla livet?? Så nu undra jag om hon försa sig, ville inte fråga för egentligen vill jag inte veta könet änFlört Jag är i v 18+2 idag så nu är jag beräknad till den 28 Augusti men jag vill gärna hänga kvar här på denna tråden.................om det är okFlört

Vi berättade även för vår dotter att hon ska få ett syskon och hon blev över lycklig, log med hela ansiktet. Hon tyckte bara att bebisen skulle komma ut fortare....redan till helgenTungan ute Vi fick några bra bilder på knådden och hon tittade på dem och hon kunde urskilja det mesta på dem,vi bestämmde att hon ska få en bild som hon kan ta fram och titta på när hon villGlad

Det känns skönt att äntligen kunna berätta det för henne om syskonet, nu kan vi alla glädjas över graviditeten Solig

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • dea
    Kantarellkisse : Beklagar verkligen Gråter,sänder massa med styrke kramar till dig. Ta hand om dig. KRAM {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF september 2011