BF september 2011
Trevlig midsommar på er alla
Här är en till som mår lite dåligt i värmen om jag håller igång vill säga
. Skulle rensa bland min stora dotters leksaker och dyl men blev så dålig att jag var tvungen att lägga mig,kände mig svimmfärdig. Så efter att ha legat nån timme på soffan så kände jag mig bättre
men se efter det så har jag inte gjort nånting mera idag.
Känner ett extremt sug efter att äta nått hela tiden..........nyttigheter som sötsaker,spelar ingen roll vad det är bara jag får äta
Är i v 31+5 idag. Jag har för mig att jag vid förra graviditeten också fick ett extremt sug efter att äta hela tiden mot slutet. Är det nån mer som känner ett större sug efter att äta nu så här mot slutet av graviditeten??
Hejsan,
Är det någon som vet vart man kan få tag på medeltidskläder till barn ??
Håller tummar å tår att allt ska gå bra för henne. Kramar
Hejsan, ett tag sen jag var här inne å skrev nått. Hinner ju knappt med att läsa allt ni skriver ;) Men jag såg nått om att nån ständigt äter,jag är likadan,känner mig konstant sugen på nått ;) Sen var det de där med hur mkt fostret rör på sig, jag har en väldigt livlig liten krabat i magen men kännde nu i helgen knappt av bebisen. Nämde det för min BM i tisdags då jag var på kontroll och då frågade hon om jag hade kännt mindre än 10 rörelse på 10-12 timmar. Blev lite osäker på det så hon skickade in mig till förlossningen för en koll och där inne visade sig att det inte var någon fara med bebisen,gjorde även ett ultrljud :) Läkaren inne på förlossningen sa att man ska känna minst 10 foster rörelser på 10-12 timmar, då är allt ok men känner man mindre på en dag lr dessa timmar så skulle jag kontakta förlossningen. Tänk om jag hade vetat det innan då hade jag ju räknat rörelserna mer och haft bättre koll utan att behöva bli lite orolig. För övrigt när jag var hos min BM på koll så såg allt bra ut. Jag är i v36+2 idag och så skrev vi en sammanfattning av min graviditet som jag ska ha med mig till förlossningen när det blir dags. Hon skrev även ut hela min grav journal till mig som hon sa att jag ska ta med mig nu när vi ska åka till Gotland,man vet ju aldrig när det lilla livet behagar att titta ut ;) Men jag hoppas att jag ska klara Gotlands resan så jag får föda här hemma på BB ;) Ha d gott :))
Hejsan, Ojsan vad det skrivs här på tråden. Kom hem från Gotland sent igår kväll,har varit där en vecka ( medeltidsveckan ). Har skummat igenom sidorna för den gågna veckan och såg att det var några som hade fött sina bebisar.........Ett stort grattis till er :)) Veckan på Gotland har varit jätte bra men också tröttsamt. Igår var jag så trött så tårarna bara kom. Ville helst av allt bara sätta mig ner och stor böla och vara för mig själv men hur lätt är det när man är mitt i semester staden Visby ;) Det var så jäkla skönt att få komma hem och få sova i våra egna sängar, t.om. dotter sa idag att hon tyckte det var skönt att vara hemma igen och få sova i hennes egna säng :) Själv är jag i vecka 37+6 idag :)) 14 dagar kvar till beräknat bf...........närmar sig med storm steg :) Imorgon ska vi skriva faderskaps intyget och på Tisdag är det koll hos Bm igen :) Ha det gott alla :))
Annars såg allt bra ut för mig, magen följer kurvan bra, hjärt ljuden 156, trycket 140/79.
GRATTIS lisis1 och misslie, åå va mysigt att få snusa bebis

har faktist inte tänkt på det ,men jag ska packa en liten väska till min dotter också,det är ju alltid nått man glömmer annars och sen vet man ju aldrig hur snabbt man behöver komma iväg till förlossningen
.
som många andra här har jag med svårt att sova men annars mår jag bra
Har kanske inte riktigt orken till att göra allt jag vill göra men jag ska nog försöka mig på att putsa lite fönster idag iaf 
Men är du väldigt orolig så är det ju bättre att du kontaktar FL och ber att få komma in på en koll.
. För mig är det 6 dagar kvar nu till BF,hoppas jag slipper gå över tiden,vill ju gosa med bebisen nu
Kallevallevanna : GRATTIS till sonen 
. Så drygt att gå och vänta på att nått ska hända
Igår knä skurade jag toa golvet ihopp om att det skulle sätta lite fart på bebisen men inte då,idag ska jag fortsätta med tvätten och lite städning till och sen en runda ut i skogen så får vi väl se om det händer nått. Jag har en tid hos Bm imorgon men vill verkligen inte dit,jag vill ha min bebis hos mig nuuuuuuu.
. Den väskan verkar ju helt ok,den får jag nog åka in till stan och kika lite nogare på
Hejsan,ser att jag har några sidor att läsa igenom. Få ta det lite senare men jag förstår att det är några som fått sina bebisar, GRATTIS till er 
Jag kan själv också lägga till mig i gruppen som fått sin bebis
Jag gick 5 dagar över tiden och den 2/9 så föddes lillebror(kallar honom för det , har inget namn ännu) . Han vägde 4035g och var 53 cm lång. Storasyster är jätte glad nu
Från att jag kom in till förlossningen och blev inskriven kl 04:00, så föddes han sen kl 05:23
.
Kram