Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

Jag tyckte tiden gick jättefort, men jag hade så ont hela tiden jag var inne på förlossningen, öppnade mig fort. Det tog under 4 timmar därinne, sista timmer var rena krystvärkar. Det beror på hur förlossningen blir, men ja det är mycket väntetid :)

Nu ska jag leta upp kudden, ska ut och mata ankor med sonen imorgon förmiddag i vårsolen :)

• Jennypenny83
    Ullis72 skrev 2011-03-08 08:33:36 följande:
    Hej!!

Det gick jättebra på kub testet, hade jättebra värden, slipper FV såååå skönt!!!
    Är riktigt lycklig idag!!!
    Åhh vad skönt att höra :) Hoppas dagen fortsätter lika fint!

Jag håller på att förbereda inför en förmiddag i parken med picnic. Tänkte vi skulle ut och mata ankorna där :) Njuter i fulla drag av vårsolen.
  • Jennypenny83
    velvet skrev 2011-03-08 08:59:45 följande:
    fan vad avis jag blir på dig nu! kaffe, tv, bad... själv sitter jag och häckar på jobbet som jag känner att jag börjar bli mer och mer ointresserad av. någon annan som också känner så?

jag har hört att det inte är bra att simma/bada när man är gravid, men det kanske inte stämmer?

vi har ganska mycket i friskvårdbidrag och jag vet inte vad jag ska utnyttja det på!
    Jag har hört/ läst precis tvärtom. Om man har fått hjälp genom IVF, brukar det skulla gå några veckor innan man får bada pga infektionsrisk. Annars är ju simning/ vattengympa ideellt, eftersom belastningen inte blir så stor på leder ocg fogar.
  • Jennypenny83

Jag har RUL d. 28/4, är i v. 20+ några dagar då. Här väntar de helst tills man gått 20 fulla veckor, då chansen för att se allt de ska är så mycket större.
    Med sonen fick jag dock en tid på 19+1, det var en BM som räknat fel. Men vi kunde se allt iaf.

Jag hade känningar av foglossning för ett par veckor sedan, men det har lugnat sig igen tack och lov.
    Lite illamående igen imorse, men resten av dagen har jag mått prima.
    Var i parken med sonen + mormor och matade ankor, lekte på lekplatsen, kollade på en traktor och en lastbil och beundrade dagisbarnen som också var i parken. Sonen var helt salig och skulle absolut inte med hem haha... Efter god fika, babysim och kvällsmat hos mormor sover han nu sött. Jag hade tänkt mig att göra det samma nu faktsikt...

• Jennypenny83

Vi fick betala för bilderna, kostar 25 kr pr. styck egentligen, men det håller de aldrig. Jag fick 6 bilder för mina 25 kr :) Jag tror dessutom det har lite att göra med att de inte vill lägga tid på att ta bilder, om det nu menas att det kan öka effektiviteten och få igenom fler på kortare tid. Men ofta tar de ju bilder ändå, så det är ju lätt att skriva ut en extra då tycker man.

jag har en son med feber idag, så det blev inget badhus... Typiskt efter vår härlig dag igår.

Namn har vi verkligen inga alls. När vi väntade sonen, ville sambon inte börja diskutera det förrän vi visste könet. Det visade sig att vi bara kunde komma överens om ett namn, vilket det blev, så nu har vi ju ett problem haha! Vi får börja tugga på det i maj efter RUL.

Om hässleholm någonsin har haft en förlossning, måste det vara jättelängesedan. Vi kommer därifrån och min storasyster som är  31 år i år, är född på CSK.

• Jennypenny83

Tekla78: Jättetråkigt, beklagar. Har själv ett MA bakom mig och vet hur ont det gör. Hoppas ni får ett nytt fint plus snart. Jag tror inte det är så ovanligt att känna fosterrörelser i v. 13 och framåt. Som ni skriver, man känner ju igen känslan. Jag är i v. 14 och har känt ett tag nu. Vad fina namn ni har i tankarna :)

• Jennypenny83

Isåfall är det nästan bättre att lägga en evt. ny tråd under 2011 enligt mig. På så sätt blir BF september aldig för gammal eller fel, även efter bebisarna har kommit. Lätt att hitta en sådan tråd.

• Jennypenny83
    Dezert Roze skrev 2011-03-12 15:03:32 följande:
    Hej alla septembermammor 2011!

Tänkte hänga med här i tråden då jag har BF 9/9-2011; andra barnet.
    Mitt första barn fick jag för 20 månader sedan; sommaren 2009, en underbar dotter =) 

Har ni någon BF-lista?

Ska ut och äta med maken o lilla Sunshine!

Kram 
    Välkommen :) Samma BF som jag då, väntar också andra barnet. Har en son från nov-09, så han kommer vara 22 månader när liten kommer.

She is Me: Beklagar verkligen... Det gör ont oavsett ålder. 
  • Jennypenny83
    Nattis02 skrev 2011-03-15 13:22:37 följande:
    Finns det några bra långa linnen på HM för gravida? Typ divided? Tänkte shoppa lite linnen på fredag
    Jag shoppade på HM i helgen, köpte ett långt linne från divided och två trekvartärmade i samma märke. Sitter bra nu och något jag kan växa i och dessutom ha sen efter förlossningen. Köpte ett par denim i divided också, med gummiband i midjan, helt underbart sköna! Nästan som mjukisbyxor, men man känner sig ändå mer klädd. Hittade ett par mamma-denimtights i stl. xs som var lågt skurna och med gummiband, de hade jag lätt kunnat använda utan att vara gravid också :)

Efter en lång period utan att m speciellt illa, mår jag pyton idag... Vaknade kl 6 och var tvungen att springa ut på toaletten direkt. Suck.
    Sonen är hos dagmamman, så jag kan tack och lov ta det lugnt...
  • Jennypenny83
    Eveliina11 skrev 2011-03-15 18:06:57 följande:
    Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till
    Åhh vad tråkigt att höra, beklagar verkligen. Hoppas du har bra stöd i nära och kära och att ni får ett nytt fint plus när ni känner er redo igen.
Svar på tråden BF september 2011