Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

skomakarfrun skrev 2011-04-03 10:29:27 följande:
    Min mage har exploderat de senaste dagarna, nu når livmoderskanten upp till naveln när jag ligger ner. Är det verkligen normalt, jag är i v 17+4?

Tror även att jag ev börjat känna av bebisen lite, men kan inte säga helt säkert. Känner ibland av lite oregelbundet darr inifrån... Kan vara annat också förstås, längtar tills jag känner riktiga sparkar... 3 dagar kvar till RUL

Ja då, det är helt normalt. Det är ca där den ska vara :) Jag var hos BM för en vecka sedan ca, då var jag 16+0 och min livmoder gick till en fingersbredd under naveln. Så jag antar att min är ungefär på samma ställe som din nu, v. 17+2.

Vi var ute på middag hos en kompis igår, jättetrevligt verkligen men jag gick först och la mig kl 3 i natt. Jösses vad seg jag är idag...

Har äntligen tagit mig tid att ta den första magbilden, den ligger i magtråden :) Har nästan dåligt samvete för med sonen tog jag första i v. 14...

• Jennypenny83

Vad skoj med så många UL nu! Jag får snällt vänta till d. 28 april, är v. 20+6 då... Lite drygt, men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge.

Vi har haft helt underbart väder här idag, runt 20 grader och ännu varmare på terassen. Det kändes nästan som en sommardag, bara allt det gröna som fattades. Men vi fick upp gungställningen till sonen, det var uppskattat! Dessutom har vi bokat en badsemester i början av maj, jag och sambon har aldrig rest iväg så innan. Sonen på 16 månader ska självklart med, men jag är ändå lite nervös... Men annars hade det gått ytterligare ett par år innan vi kan åka iväg, det ville vi inte heller. Mitt RUL är ju strax innan, så går det bra behöver jag inte oroa mig för graviditeten i alla fall.

Men all aktivitet betalar sig nu på kvällen, jag har så ont i fogarna. Kunde inte ens lyfta sonen nu ikväll :(

• Jennypenny83
    lillagreizn skrev 2011-04-11 19:52:14 följande:
    Verkar vara rätt många som har bf 9/9 hur många är ni nu, lite nyfiken?? :D
    Tänkte faktiskt på samma sak, jag har också BF d. 9/9, så det datumet ser man ju lite extra på :)

Flisan79: Hoppas den nya kyl/frysen kommer fort, det kan man ju nästan inte leva utan... Vi var utan spis i ca en månad, helt hopplöst...

Grattis till alla lyckade RUL! Längtar ju bara ännu mer efter mitt eget. Känner dock puffar lite då och då, så jag är inte så orolig. Allt såg ju perfekt ut i v. 12.
  • Jennypenny83
    Cornellia skrev 2011-04-13 21:40:53 följande:
    Har iaf precis kommit hem från RUL!

Allt såg toppen ut, och det är en liten kille
    Ohh vad kul, grattis till lillkillen i magen :)

Jag kommer gå hem från jobbet ca 9 veckor innan BF, har rätt till att gå ifrån 8 veckor innan med full lön, och så håller jag lite semester innan dess. Resten av min semester sparar jag till mars, så jag kan förlänga ledigheten utan att behöva tänka på om vi har råd eller ej. På så sätt kommer jag kunna vara hemma i 11 månader denna gången, istället för 9 som sist. Det fungerar lite annorlunda här i DK.
    Däremot slipper jag oroa mig för försäkringskassans påhitt :) 
  • Jennypenny83
    trivsamma forandringar skrev 2011-04-15 20:45:45 följande:
    Åhh vad synd att jag inte anmälde min vovve då!
    Vi var iväg förra helgen på spaniel retriever utställning nere i GBG båda dagarna.
    Jobbigt att springa vänstervarv när man är yr kan jag säga hihi Men det gick bra vi blev BIR =P
    Grattis till BIR :)
  • Jennypenny83
    Heffa skrev 2011-04-17 10:07:53 följande:
    Om en vecka åker vi till Spanien! Det ska bli så skönt med värme och ledighet! Min kropp säger verkligen AJ denna graviditeten.
    Vi ska till La Manga, där solen alltid skiner. :)
    Ohh vad gott!! Vi åker d. 7 maj till Mallorca :) Ska bli helt underbart. Hoppas ni får en fin resa.

Vi har besök av min syster och hennes barn denna helgen, så himla mysigt. Sonen njuter verkligen av att leka och härja med sina kusiner. De bor på mina föräldrars båt och nu när vädret är så fint är det kanon! Blir massa glass, strandpromenader och besök på lekplatsen. Fördelen med att bo så nära havet :)
    Just nu sover alla middag, så jag passade på att hänga på FL lite hihi...
  • Jennypenny83

Ja jag har också tänkt mig att köpa stödstrumpor till vår flygresa till Mallorca. Just pga risk för proppar, skulle man svälla om fötter/ vader  så motverkar det ju också. Alla gravida rekomenderas det vid flygresor.

Nu är jag snart trött på mina drömmar... jag gick igenom en förlossning till i natt (3 på en vecka nu), vi var två-tre stycken som skulle föda i samma rum. Ut kom en pojke som de andra gångerna och enannan tjej fick en flicka med en2-3cm lång smal näsa. Sedan rätt vad det var var jag fortfarande gravid och vänatde på värkar, men då ville jag inte eftersom jag ju bara är i v. 20. Sedan vaknade jag med kramp i vaden. AJ! Hoppas det lugnar ner sig snart igen.

• Jennypenny83
    Liz skrev 2011-04-19 18:41:40 följande:
    Drygt att behöva drömma, om det inte är riktigt bra drömmar ;) För övrigt har du förlossningsrädsla eller något du funderar på kanske om dagarna... ? kanske är därför du drömmer?
    Nej absolut inte, jag hade en fin förlossning med sonen. Jag drömde mycket när jag väntade honom också, men detta känns mer extremt. Hoppas det lägger sig efter RUL iaf... Ja bebis drömmer man ju annars gärna om, men inte så här haha!
  • Jennypenny83
    Två Barns Mamma skrev 2011-04-19 18:59:55 följande:

Usch mår så jädra dåligt nu, kan inget annat än att gråta..
    Min man blir utvisad.. :( har skrivit ett sista brev till Migrationsverket nu.. men de kommer inte hjälpa.. max 2 veckor sen är jag själv..
    INte nog med min dep. och panikångest jag har.. såå bryter jag ihop snart..jag orkar inte.. kännes helt jävla fel att sätta detta barn till värden och inte kanske att hennes pappa kommer hem tills hon ska komma till världen..

Nej, vad hemskt för hela er lilla familj... Har ni överklagat det ni kan? Jag har ingen koll på sådana regler och vad som gäller, men jag håller tummarna hårt för att ni hittar en lösning!
  • Jennypenny83

HALVLEK!! Tjoohoo!
    RUL på torsdag, kan inte gå fort nog fram tills dess. Men jag tycker verkligen dagarna rusar iväg, speciellt nu när vi har så fint väder.
    Denna veckan har all grönska slagit ut, vårblommorna piggar upp med olika färger och fåglarna väcker oss tidigt :)

Jag jobbar helg nu, har varit så nervös för hur jag skulle klara den stressen och mängden av hembesök hos vårdtagarna. Men illamåendet har hållt sig långt borta idag, så det var tom trevligt att jobba hihi. Däremot så blir fogarna värre och värre, det kommer inte bli roligt när jag blir tyngre...

GLAD PÅSK!!

Svar på tråden BF september 2011