-
VA? VART finns det jordgubbsplock här?? Jag bara måste dit!Flisan79 skrev 2011-04-23 09:47:58 följande:Veronica du är inte inne på helt fel spår iaf även om det Anna säger stämmer. Blev rekomenderad att äta mycket jordgubbar av min BM förra grav då jag var gravid samma period. Just för järn och c-vitamin. Men också för att det är himla gott såklart. Jag nöjer mig dock inte med mindre än färska jordgubbar så jag får vänta
. Sen blir det jordgubbsplock, hoppas bara inte den sista plocken försvunnit i år. Jordgubbsplock i Stockholm är ett utrotningshotat nöje 
Älskar att plocka mina egna!
-
Tack!Flisan79 skrev 2011-04-23 10:00:45 följande:Sturehovs självplock har vi varit tillde senaste åren. Det är den som ligger närmst. Brukar vara typ början av juli men det beror på hur sommaren har varit. Man får ha koll.
-
ÅÅÅH vad skönt för er! Grattis!trivsamma forandringar skrev 2011-04-27 15:09:14 följande:Idag fick vi svar på vårt fostervattensprov! Inga kromosom-avvikelser alls! =)
Nu äntligen ska jag börja njuta av min putande mage och äntligen börja planera för att det kommer en bebis till hösten!!!
Men än kan vi inte riktigt slappna av, de ska göra flera UL på oss för att kolla så det inte är några fel på organen (eftersom nackspalten var 3,7 mm).
Först RUL den 12 maj och sedan ett riktat UL i vecka 20. Vi får se vår bebis väldigt ofta iallafall!
Visst finns det massvis med hemskheter som de kan hitta på UL, men det känns som att de kan hitta fel på vem som helst nu. Och jag är glad över att de kommer kolla upp oss lite extra och jag känner att många av felen de hittar kanske de kan fixa till.
Jag har varit så orolig för trisomi 13 och 18 som innebär att de ofta dör i magen och oftast inte klarar en förlossning! Men nu kan vi utesluta det till 100% trots att risken var 1:3!
Nu ska vi åka iväg och köpa grejer så vi kan bygga staket runt tomten!
Tack för ert stöd, nu kan jag börja hänga här på riktigt igen! KRAM på er
-
Måste man ha medicinsk anledning att göra ett könsul? Eller räcker det med just att man vill veta kön? :Pvelvet skrev 2011-04-30 11:23:54 följande:Flisan79 - vad är det egentligen som är speciellt med ett könsul? förutom att syftet är att kolla vad det är för kön dvs... ;) -
Bebis sparkar :D
-
Jag har också fått typ som "håll"...men vet inte om det är det? :S Har kommit när jag har cyklat också, men aldrig när jag är ute och springer...hmmAngelandDevil skrev 2011-05-19 20:03:32 följande:Jag har själv fått den där "håll" känslan i samma höjd som du, fast när jag cyklat, och har därmed fått hoppa av cykeln och gå lite långsamt så har det släppt efter ett tag. Har ingen aning vad det är, hade tänkt ringa BM om det men då det bara har hänt några ensataka gånger (har iofs inte cyklat på några dagar nu) så har jag inte tyckt att det varit nödvändigt. Är det någon annan som har likadant och/eller vet vad det är?Vi hade sex dagen innan eller samma dag som ägglossningen, man kan ju aldrig vara 100% säker när ÄL sker men vi hade sex varannan dag och jag har god koll på ÄL så det där borde stämma ganska väl.Sofiafia82 skrev 2011-05-19 19:51:47 följande:Jag har en liten fundering... Ni som vet vad ni får för kön på bebisen, eller ni som har barn sen tidigare och hade koll på när ni blev gravida, minns ni när ni hade sex under ägglossningen. Alltså om det var "prick" på ägglossningen eller några dagar innan.
Jag blev gravid på ägglossningsdagen (kollade inte med stickor med känner tydligt av när jag har ägglossning) och tror därför jag väntar en pojke. Hade inte samlag på 2 v innan ägglossningen, så därför vet jag så säkert när bebisen blev till.
Undrar nu alltså om det kan stämma att man har större chans att få en flicka om man hade sex några dagar innan ägglossningen och en pojke om det sker på ägglossningsdagen. Så ni som vet vad ni väntar... stämmer det med när bebisen blev till enligt den här "myten" eller vad man ska kalla det???
Vi väntar en pojke så på så vis stämmer det ju men har heller inga andra barn att jämföra med så att säga. -
Jag har en fråga...jag ska plugga på distans när bebisen kommer och ska inte ta ut någon föräldraledighet/penning alls. Killen kommer dock ta strödagar nu och då. Ska jag skicka in moderskapsintyget då?
-
Jag ser sämre, tycker jag iaf! :P Speciellt när det gäller att läsa skyltar i tunnelbanan eller på vägen...:PLillywhite skrev 2011-05-22 11:16:09 följande:Nån mer än jag som fått sämre syn i samband med graviditeten??
Har hört att det kan ha ett samband med graviditet så tänkte höra om ngn annan här upplever detsamma. Har börjat inse detta efter rätt många månaders "Men jag hann inte läsa den där skylten" (övningskör) "Jag tycker jag ser saker lite suddigt" Haha... :P
Provade sambons kontaktlinser idag (jag har "i vanliga fall" -2,00 o haft i måånga år, han har -2,50) och ser idag mkt bättre. Hehe
Vet inte riktigt hur jag ska göra, har uppkörning om 3 veckor och vill ju helst inte börja kontakta optiker nu som kanske säger "Jag avråder dig från att köra bil iom att du fått försämrad syn och den kanske försämras ännu mer inom kort"
När jag har körkortet i handen går jag no till optikern med detta, ser ju som sagt klockers m sambon linser som det är JUST NU iagf. :)
-
Måste fråga...hur vet man hur bebisen ligger? Är det efter hur den sparkar? Hur ligger min isf? :P
-
Oj, herregud, GRATTIS!!!