Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Helloj!!

Mitt illamående är ju värst på morgonen innan jag har ätit, men problemet är att jag blir spyfärdig på allt jag ser. Fick kämpa att lagen en pytteliten macka till frukost med lite kyckligröra på. Något annat pålägg gick inte. Någon som har det så?

GUD VA KUL FÖR DIG CORNELLIA!!!!!!

• MuM2girls
    knorrig skrev 2011-01-10 12:42:05 följande:

Igårkväll började jag få j-ä-t-t-e-ont på vänster sida av tjejmagen, tänkte att jag skulle avvakta och se om det gick över.. men icke. Det gjorde mer och mer ont hela tiden. Ringde rådgivningen vid 01.30 och sjuksköterskan sa: -"Åk in till akuten. Genast!!"  (eventuellt utomkvedshavandeskap).
    Så jag väckte sambon som yrvaken följde med. Ett urinprov, blodtryck och VUL senare så konstaterar dom att allt är bra med lilla fröet och att det sitter där det ska. Tack och lov Hjärta

Vet inte vad anledningen var till att det gjorde så ont, men jag fick mig en rejäl tankeställare och insåg, om möjligt, ännu mer hur gärna jag vill att bebi ska komma till världen :)

Gud så skönt att det inte var något fel!!! Det ska nog gå så bra:)
  • MuM2girls

Då har man ringt till MVC passa på på dotterns ett års dag:D kanske ger lite tur!!

Inskrivning den 11 Feburari, och kubbultraljud den 25 Feburari!! Längtar till dess:)

• MuM2girls
    She is Me skrev 2011-01-10 14:16:52 följande:
    Fick du tid till Kub så direkt ?! jag ska på inskrivning, den 18...  hoppas jag får tiden då, vill ju veta när man ska göra KUB-UL  och hoppas på positivt besked med förståss...
    Jepp de boka direkt i sitt datasystem. Kändes skönt!!! Gissar på att de bokar det vanliga UL på inskrivningen för mig!!
  • MuM2girls
    miqaw skrev 2011-01-10 14:31:19 följande:
    Den info jag fick var att man gör KUB direkt på inskrivningen... Men antar att det är från landsting till landsting
    Okie, här bokar de på inskrivningen gör man blodprovet de behöver till kubbet och ett par veckor efter så gör man själva kubbultraljudet.

De skulle skicka hem info om inskrivningen, kost och kubb till brevlådan:)
  • MuM2girls
    MuM2girls skrev 2011-01-10 14:35:18 följande:
    Okie, här bokar de på inskrivningen gör man blodprovet de behöver till kubbet och ett par veckor efter så gör man själva kubbultraljudet.

De skulle skicka hem info om inskrivningen, kost och kubb till brevlådan:)
    Mena man bokar när man ringer, och man gör blodprov på inskrivningen blev lite konstigt där:)
  • MuM2girls

Här erbjuds alla kubb, de som vill får tacka ja!! bor i östergötland! tror inte många tackar nej när man erbjuds att titta på den lille!!

• MuM2girls
    Syster Bettan skrev 2011-01-10 17:33:19 följande:
    Hoppar in här. Vaknade idag med samma känsla som sist! Barn nr. 2 i magen. BF 18 sep. så riktigt tidigt...Har inga krämpor och hoppas på att denna gång slippa illamåendet. Känns dock alldeles pirrigt inom mig, bara jag och pappan vet om det och känner att denna gång vill jag nog hålla på det, kanske även för att vårt första barn kommer vara 19 mån när detta beräknas, nervös över hur människor omkring mig kommer ta det hela...

Grattis:)

Kul att du får barnen rätt tätt:) Min dotter kommer vara 19-20 månander när mitt andra är beräknat:) så rätt lika där:)

• MuM2girls

Gud vilka bobbisar ni har:=O, själv är jag glad att jag nu börjar fylla ut en B, haha.

Svar på tråden BF september 2011