• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Höstflickan83
    Terraberra skrev 2011-04-25 00:00:05 följande:
    Hej på er!

Jag tänkte också hoppa in här! :)
    Väntar första barnet den 19/8, en liten pojke. Är alltså i v.24 men det beror ju på hur man räknar - det är ju som en hel vetenskap! :)

Går på Teg men har ännu inte varit på någon föräldragrupp, tänkte höra när det blir aktuellt nästa vecka när jag träffar vår råsköna barnmorska! Har ni varit på träffar? Var det bra isåfall?
    Hej och välkommen!

Vi väntar vårt första barn den 4/8 och det är också en liten pojke. Vi går på Teg (vilken barnmorska har du?)
    Vi kommer gå på föräldragrupperna som är följande datum:
    Barnmorskeinformation, förlossning Onsdag 1/6 Tid: kl 15-17,
    Barnmorskeinformation, smärtlindring Onsdag 8/6 Tid: kl 15-17, 
    Barnmorskeinformation, psykoprofylax Onsdag 15/6 Tid: kl 15-17, 
    Barnmorskeinformation, tiden efter/amning Onsdag 22/6 Tid: kl 15-17 
    (Sjukgymnastinformationen har jag redan varit på då jag har sånna problem med bäckenet). Ovanstående tider är de sista tiderna de har innan sommaren och att gå tidigare känns för tidigt eftersom det blir så långt till själva förlossningen och tiden efter, så vi har valt att ta de sista, också på rekommendation från barnmorskan.
    Om du inte redan sett det finns det länk på vll:s hemsida till tiderna när alla kurser är. Man behöver inte anmäla sig, utan man kommer bara dit.
    http://www.vll.se/Sve/Lokalt/Nedladdningsboxar/Filer/Microsoft%20Word%20-%20Foraldratraffar%20v%C3%A5ren%202011.pdf 

Kanske ses vi? ;)

Hoppas alla mår bra! 
  • Terraberra

Tackar! :)
    Härligt med information, då har jag liiiite mer koll på den biten iaf! Blir nog den senare föräldragruppen för oss också, känns bättre att få informationen så nära inpå som möjligt!

Höstflickan83: Jag har Kristina som barnmorska och är jättenöjd med henne, hon avdramatiserar allt som man själv kan oroa sig för! :) Vem har du?

• Höstflickan83
    Terraberra skrev 2011-04-27 20:59:20 följande:
    Tackar! :)
    Härligt med information, då har jag liiiite mer koll på den biten iaf! Blir nog den senare föräldragruppen för oss också, känns bättre att få informationen så nära inpå som möjligt!

Höstflickan83: Jag har Kristina som barnmorska och är jättenöjd med henne, hon avdramatiserar allt som man själv kan oroa sig för! :) Vem har du?
    Vad roligt, då blir vi inte själva där i alla fall! :P

Jag har Karin som barnmorska, har ju inte träffat henne många gånger ännu, men det jag sett hittills så verkar hon bra. Lite virrig ibland dock :P
    Bor du på Teg eller bor du någon annan stans? 
  • Tessi H

Hej
    ¨Tänkte hoppa in här jag med. Väntar andra barnet och är beräknad 23 sept. Ska på ul på tis! Jag går på Norrlandskliniken. Är än så länge jättenöjd!

• Höstflickan83
    Hej allihop!

Tänkte kolla med er hur ni har gjort med försäkringar....
    Har ni tecknat någon gravidförsäkring? Vilket företag? Gratis eller den man kan betala för? Varför har ni valt som ni valt?

Jag är megaförvirrad och vet inte vad jag ska välja... :(
    Hjälp tages tacksamt emot! 
  • ankan09

Hej alla. Annika heter jag och tror jag är ny här =)
    Var inne på någon tråd tidigare men den verkar ha försvunnit, eller så hittar jag inte den... =(

Jag väntar barn nr 2 den 17 juli. Har en dotter som är 4 år. Hon är oerhört förväntansfull ibland, och ibland verkar hon tycka att det känns jobbigt att liksom inte veta vad det innebär osv.
    Vi har ingen aning vad det är för en liten krabat som väntar på att få se dagens ljus. Det enda jag vet är att den verkar vara nattpigg... Är i v 30 nu. Har enorma problem med rygg, migrän och hemska sammandragningar - så graviditeten känns nu superdryg. 10 veckor....suck!

Har ni i tråden träffats något?
    Jag vet inte hur man gör för att lägga till sig på "listan" däruppe - men är det någon som vet så får den gärna lägga till mig =) 
    ankan09, andra barnet, BF 17/7

Ha det gott alla!

(ps, vi har tecknat trygghansas gravidförsäkring, som kostar. Känner flera som arbetar med försäkringar och den sägs vara bäst, dock viktigt att komma ihåg att "teckna om den" så fort barnet föds) 

• Isolde11

Oj,det där med gravidförsäkring hade jag helt glömt den här gången. Så tack för påminnelsen. Ska genast ta tag i det där!

• queenofspadina

Hej alla!

Kul att hitta en Umegrupp! Jag väntar mitt första barn - bf 28 juli.

Jag och min man flyttar tillbaka till Sverige från Kanada i slutet av maj och till Umeå 1 juli. Just nu håller jag på att förbereda inför flytten och det känns mycket bra även om det är mycket att tänka när man ska "byta land" så nära inpå förlossningen.

Jag ser direkt att det här är en informativ tråd. Gravidförsäkring hade jag ingen aning om att det fanns och ännu mindre varför jag borde teckna en... :)

• martinam

Hej hej.

Första barnet Bf 29 sep.

Någon som bor på ersboda?

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå