• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Höstflickan83

Var ju som sagt på ultraljud i torsdags och fick se vår lillefot. Vilken underbar upplevelse!! Det skulle jag gärna göra igen. :) Blev flyttade en dag, så istället för BF 3/8 fick vi nu 4/8. Tog reda på vad det var för något och det är en liten prins vi väntar. Det var inte så svårt att se när hon kollade de regionerna ;)

Vilken härlig känsla, nu vågar jag förhoppningsvis slappna av mer och lita på att det faktiskt är sant!

Berättade för chefen och alla arbetskamrater på jobbet efter ultraljudet, och sedan resterande av släkt och vänner som inte visste. Vilken härlig känsla att inte behöva smyga längre, utan att det är offentligt. Längtar så tills vi ska börja kika på grejor som vagn och säng och sådana saker. Härligt!

Hoppas att ni andra mår bra.
  • Pearl22
    Höstflickan83 skrev 2011-03-07 16:56:14 följande:
    Okej, då får ju då gå betydligt tätare i alla fall... Det måste ju vara runt vecka 20-21 som nästa besök för dig är? jag vet inte om jag ska noja över att det är först i vecka 25 jag får komma, eller om jag bara ska acceptera att det är så... Beror det på vårdcentral kanske?

Vad härligt att det lyckades utan pergotime denna gång, även om det inte var planerat. Det är ett litet mirakel! Jag är så otroligt lycklig att pergo fungerade, hur hade det annars gått?...

Vilken fin ultraljudsbild du fick!!
    Hmm... nja, jag är ju i vecka 21 nu och har tid hos barnmorskan den 23 mars. Då skulle hon visst lyssna och mäta för första gången och sånt är ju alltid kul :)
    camillass skrev 2011-03-07 16:30:42 följande:
    Hej!
    Hoppar in på denna tråd om det går bra. Kul att hitta fler som väntar barn i umeå. Själv väntar mitt andra barn som ska komma någongång i augusti. Har inte ännu varit på ultraljud, så datumet är inte helt faställt.

Har alla ni andra varit på ultraljud?
    Välkommen! :) Hur gammal är ditt första barn? Jag var på ultraljud för 2 veckor sedan, men sen är ju jag längst gången av alla här verkar det som :)
  • Saufi

Välkommen Camillass!

Slania och Höstflickan83: Här är en till med PCOs, verkar vara vanligare änm an tror ;) Blev gravid första gången med pergo och den här gången med puregon, så det finns saker att ta till om pergo inte funkar!

Verkar vara väldigt olika det här med hur täta BM-besök man har. Jag har varit på två hittils och ska i slutet på månaden  på RUL, har sedan ytterligare ett BM besök just efter. Jag skulle begära ett tätarel BM besök om jag var du, som du säger att mycket kan hända på 4 månader, och som förstagångsföderska lät det väldigt glest! Vilken MVC går du på?

• Mearlin

Kul med fler i tråden!

För mig verkar det inte alls vara lika, vi ska på RUL 14/3, veckan efter ska vi till BM för besök. Det bokade vi redan när vi visste vilket datum ul skulle bli.
    Bara en vecka till UL, är sååå nyfiken och förväntansfull..

Höstflickan83: så underbart att ni fått se er lillefot ;) Måste vara en fantastisk känsla!!

• Höstflickan83
    Pearl22 skrev 2011-03-07 17:37:08 följande:
    Vilken fin ultraljudsbild du fick!!
    Hmm... nja, jag är ju i vecka 21 nu och har tid hos barnmorskan den 23 mars. Då skulle hon visst lyssna och mäta för första gången och sånt är ju alltid kul :)
    camillass skrev 2011-03-07 16:30:42 följande:
    Hej!
    Hoppar in på denna tråd om det går bra. Kul att hitta fler som väntar barn i umeå. Själv väntar mitt andra barn som ska komma någongång i augusti. Har inte ännu varit på ultraljud, så datumet är inte helt faställt.

Har alla ni andra varit på ultraljud?
    Välkommen! :) Hur gammal är ditt första barn? Jag var på ultraljud för 2 veckor sedan, men sen är ju jag längst gången av alla här verkar det som :)
    Tack! Vi fick med oss några hem och det där var en av de bättre.
    Okej, då kommer du ha gått lite längre då alltså. Jag ångestar lite fram och tillbaka om jag ska be om ett tidigare besök eller ej... :S Verkar som att det är lite olika här i tråden trots att vi alla går i Umeå?
    Saufi skrev 2011-03-07 18:17:38 följande:
    Välkommen Camillass!

Slania och Höstflickan83: Här är en till med PCOs, verkar vara vanligare änm an tror ;) Blev gravid första gången med pergo och den här gången med puregon, så det finns saker att ta till om pergo inte funkar!

Verkar vara väldigt olika det här med hur täta BM-besök man har. Jag har varit på två hittils och ska i slutet på månaden  på RUL, har sedan ytterligare ett BM besök just efter. Jag skulle begära ett tätarel BM besök om jag var du, som du säger att mycket kan hända på 4 månader, och som förstagångsföderska lät det väldigt glest! Vilken MVC går du på?
     Det verkar verkligen vara vanligare än vad man tror! Det är kanske inget man pratar så mycket om, jag gör inte det i alla fall. Skönt att det tog sig en gång till för er! 
    Som jag skrev ovan funderar jag på om att be om ett tidigare besök, jag nojjar ju bara för att nojja... :S Jag är expert på att nojja. Jag går på Tegs MVC. Var går ni andra? 
    Mearlin skrev 2011-03-07 19:14:14 följande:
    Kul med fler i tråden!

För mig verkar det inte alls vara lika, vi ska på RUL 14/3, veckan efter ska vi till BM för besök. Det bokade vi redan när vi visste vilket datum ul skulle bli.
    Bara en vecka till UL, är sååå nyfiken och förväntansfull..

Höstflickan83: så underbart att ni fått se er lillefot ;) Måste vara en fantastisk känsla!!
     Det verkar verkligen vara olika! Det blir så att jag mer och mer funderar på att be om ett till besök.. Ska fundera några dagar till hur jag ska göra. Känns så konstigt att först ha ifrågasatt deras rutiner och accepterat besök i vecka 25 och sedan ringa och be om ett tidigare. Mår ju egentligen inte dåligt, men vill ju veta att allt är bra för att slippa nojja mig.

Det var fantastiskt att få gå på ultraljudet och få en första blick av lillefot! Underbart.
    Du ska se, när du ligger där vill du inte gå därifrån. Jag skulle gärna göra det igen ;)

Såg någon på En unge i minuten? Måste väl vara lite hormoner som spökar, men jag var nära att böla hela tiden. Ena sekunden av glädje hur underbart det måste vara, nästa i ren förskräckelse om vad sjutton jag gett mig in på, ungen ska ju ut!! :P 
  • Mearlin
     Det verkar verkligen vara olika! Det blir så att jag mer och mer funderar på att be om ett till besök.. Ska fundera några dagar till hur jag ska göra. Känns så konstigt att först ha ifrågasatt deras rutiner och accepterat besök i vecka 25 och sedan ringa och be om ett tidigare. Mår ju egentligen inte dåligt, men vill ju veta att allt är bra för att slippa nojja mig.
    Det var fantastiskt att få gå på ultraljudet och få en första blick av lillefot! Underbart.
    Du ska se, när du ligger där vill du inte gå därifrån. Jag skulle gärna göra det igen ;)

Såg någon på En unge i minuten? Måste väl vara lite hormoner som spökar, men jag var nära att böla hela tiden. Ena sekunden av glädje hur underbart det måste vara, nästa i ren förskräckelse om vad sjutton jag gett mig in på, ungen ska ju ut!! :P 
    Jag såg på en unge i minuten. Satt också och grät en hel del, men känner mig ändå väldigt lugn. Känns som att så enormt många har fött barn förut, det borde jag också fixa! Men det var enormt rörande till stora delar tyckte jag!

Jag går på Norrlandskliniken, är supernöjd med dem. Men de har säkert olika rutiner hos alla barnmorskor hur de ska göra.   
  • Isolde11

Välkommen camillass!

Kul att det blivit lite aktivitet hä rpå tråden på slutet! Själv har vi haft fullt upp med sjukdom och annat så jag har knappt hunnit in och kika här. Tycker absolut att du ska be om ett extra bm-besök om du känner att det känns långt emellan, höstflickan 83! Ett annat tips är att ringa bm om du har frågor eller liknande- de brukar vara mkt hjälpsamma och lyssna på allt man undrar. Jag ringde ngn gång förra grav. då jag hade funderingar och fick alltid bra och lugnande svar.

Själv tycker jag inte att det gör så mkt om det är glest mellan besöken framförallt nu i början (kanske mest för att jag har lite svårt att ta mig ifrån jobbet). Missförstå mig rätt, men det händer ju inte så mkt under de där besöken nu i början och chansen för komplikationer eller liknande som kan förhindras genom något som görs under dessa besök är ju ganska små ändå. Men jag antar att min inställning är som den är eftersom det är andra gången för mig och att allt gick förhållandevislätt och utan komplikationer sist. Dessutom har jag en ganska livlig krabat inuti mig som jag känner av varje dag- så det tryggar ju väldigt mycket!

Har en känsla av att jag kvommer sitta bänkad framför "En unge i minuten"  varje avsnitt.
     Älskar verkligen såna prgram- även om jag gråter konstant!

På fredag har även jag äntligen på RUL! Vi räknar ned! :)

• Madeleiin3

Hej!
    Tar och hoppar in jag också :) Roligt att prata med gravida i närheten :) 
    Väntar första barnet, beräknad till 1 augusti. Var på UL i måndags 7/3, jätte roligt att se lillhjärtat! :)

• Madeleiin3
    Höstflickan83 skrev 2011-03-06 21:52:46 följande:
    Tack för tipsen Slania!

Hörrni brudar, när får ni gå på besök hos barnmorskan (först och främst ni förstföderskor då jag antar att det kanske kan skilja lite när man redan gått igenom allt en gång?).

Jag var på inskrivning i två delar, hälsosamtal och inskrivning i början av graviditeten. Nu har jag gjort UL (som gick jättebra, och det är en liten pojke vi väntar!) och jag skulle ringa när jag gjort det för att få en ny tid hos BM. Jag får inte komma förrän 18 april då jag är i vecka 25, jag tycker det lät jättesent men hon sa att det var så rutinerna var? Hur är det för er, är det samma? 
    Vi var på UL i måndags 7/3 och ska till bm igen den 23/3 för att lyssna på hjärtat m.m. Kändes som en lång väntan för dig. Men är väl olika också på olika mvc antar jag? 

Sen hade jag inte något hälsosamtal separat (för jag kontaktade bm ganska sent) utan jag var på inskrivning sen fick jag kommer tillbaka ungefär 1 månad senare och ta prover osv. Och på de besöket bestämde vi både tid för UL och besöket efter. Så gick de då till för oss i alla fall :)
  • Höstflickan83

Nu har jag ringt barnmorskan idag och sagt att det inte känns okej att vänta så länge så jag fick mitt besök flyttat från 18 april till 18 mars. Det känns skönt. Hon sa att de har ju ett grundschema att gå efter men om man mår dåligt på något sätt eller kanske känner sig orolig så får man självklart komma oftare. Det känns som att det var en bra sak att göra, för jag nojjar så lätt och då känns det skönt att få komma och kolla hur allt är! Speciellt när jag inte känner några rörelser egentligen och när jag är så extremt trött igen.. Hoppas ni har en bra helg!

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå