Pearl22 skrev 2011-03-07 17:37:08 följande:
Vilken fin ultraljudsbild du fick!!
Hmm... nja, jag är ju i vecka 21 nu och har tid hos barnmorskan den 23 mars. Då skulle hon visst lyssna och mäta för första gången och sånt är ju alltid kul :)
camillass skrev 2011-03-07 16:30:42 följande:
Hej!
Hoppar in på denna tråd om det går bra. Kul att hitta fler som väntar barn i umeå. Själv väntar mitt andra barn som ska komma någongång i augusti. Har inte ännu varit på ultraljud, så datumet är inte helt faställt.
Har alla ni andra varit på ultraljud?
Välkommen! :) Hur gammal är ditt första barn? Jag var på ultraljud för 2 veckor sedan, men sen är ju jag längst gången av alla här verkar det som :)
Tack! Vi fick med oss några hem och det där var en av de bättre.
Okej, då kommer du ha gått lite längre då alltså. Jag ångestar lite fram och tillbaka om jag ska be om ett tidigare besök eller ej... :S Verkar som att det är lite olika här i tråden trots att vi alla går i Umeå?
Saufi skrev 2011-03-07 18:17:38 följande:
Välkommen Camillass!
Slania och Höstflickan83: Här är en till med PCOs, verkar vara vanligare änm an tror ;) Blev gravid första gången med pergo och den här gången med puregon, så det finns saker att ta till om pergo inte funkar!
Verkar vara väldigt olika det här med hur täta BM-besök man har. Jag har varit på två hittils och ska i slutet på månaden på RUL, har sedan ytterligare ett BM besök just efter. Jag skulle begära ett tätarel BM besök om jag var du, som du säger att mycket kan hända på 4 månader, och som förstagångsföderska lät det väldigt glest! Vilken MVC går du på?
Det verkar verkligen vara vanligare än vad man tror! Det är kanske inget man pratar så mycket om, jag gör inte det i alla fall. Skönt att det tog sig en gång till för er!
Som jag skrev ovan funderar jag på om att be om ett tidigare besök, jag nojjar ju bara för att nojja... :S Jag är expert på att nojja. Jag går på Tegs MVC. Var går ni andra?
Mearlin skrev 2011-03-07 19:14:14 följande:
Kul med fler i tråden!
För mig verkar det inte alls vara lika, vi ska på RUL 14/3, veckan efter ska vi till BM för besök. Det bokade vi redan när vi visste vilket datum ul skulle bli.
Bara en vecka till UL, är sååå nyfiken och förväntansfull..
Höstflickan83: så underbart att ni fått se er lillefot ;) Måste vara en fantastisk känsla!!
Det verkar verkligen vara olika! Det blir så att jag mer och mer funderar på att be om ett till besök.. Ska fundera några dagar till hur jag ska göra. Känns så konstigt att först ha ifrågasatt deras rutiner och accepterat besök i vecka 25 och sedan ringa och be om ett tidigare. Mår ju egentligen inte dåligt, men vill ju veta att allt är bra för att slippa nojja mig.
Det var fantastiskt att få gå på ultraljudet och få en första blick av lillefot! Underbart.
Du ska se, när du ligger där vill du inte gå därifrån. Jag skulle gärna göra det igen ;)
Såg någon på En unge i minuten? Måste väl vara lite hormoner som spökar, men jag var nära att böla hela tiden. Ena sekunden av glädje hur underbart det måste vara, nästa i ren förskräckelse om vad sjutton jag gett mig in på, ungen ska ju ut!! :P