• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Pearl22
    Höstflickan83 skrev 2011-02-24 22:16:53 följande:
    Men nej! Vad tråkigt att höra. Stackars lilltjejen :/ Dubbelsidig öroninflammation också, det som gör så ont! :/
    Hoppas verkligen att medicinerna hjälper nu så att hon får sova ordentligt så att hon snart blir piggare! Skickar lite kryapådig-tankar till henne! 
    Tack så mycket! Hon verkar betydligt piggare idag. Har sovit jättebra och även om hon inte är helt återställd än så märker man ju en klar förbättring sen hon fick penicillin i kroppen.

Vad ska alla hitta på i helgen då? Nån som ska på barnloppisen?
  • Höstflickan83

Hej allihop!

Ni som har lite mer erfarenhet av graviditet än vad jag har, var sjutton hittar jag bra kläder i Umeå? Är det bara Polarn o Pyret och H&M som har mammakläder?

Var handlar ni kläder? Har ni några speciella märken ni rekommenderar? Några bra sidor på nätet?

Tacksam för tips, för nu börjar jeansen bli trånga även med gummiband-i-knappen-lösningen... :P 

• Pearl22
    Höstflickan83 skrev 2011-03-02 17:08:14 följande:
    Hej allihop!

Ni som har lite mer erfarenhet av graviditet än vad jag har, var sjutton hittar jag bra kläder i Umeå? Är det bara Polarn o Pyret och H&M som har mammakläder?

Var handlar ni kläder? Har ni några speciella märken ni rekommenderar? Några bra sidor på nätet?

Tacksam för tips, för nu börjar jeansen bli trånga även med gummiband-i-knappen-lösningen... :P 
    Här i stan är det nog bara PoP och HM som har, tyvärr. Lilla mirakel finns ju också, fast de har ju flyttat sin butik till västerslätt och den är väl bara öppen ett par timmar 1 dag i veckan om jag inte minns helt fel. Men det finns ju rätt många nätbutiker som säljer mammakläder, nelly.com och lillamirakel har ju sin webbutik man kan beställa ifrån såklart. Asos.com har mammakläder, likaså ellos.se och laredoute.se
  • Höstflickan83

Tack för tipsen Slania!

Hörrni brudar, när får ni gå på besök hos barnmorskan (först och främst ni förstföderskor då jag antar att det kanske kan skilja lite när man redan gått igenom allt en gång?).

Jag var på inskrivning i två delar, hälsosamtal och inskrivning i början av graviditeten. Nu har jag gjort UL (som gick jättebra, och det är en liten pojke vi väntar!) och jag skulle ringa när jag gjort det för att få en ny tid hos BM. Jag får inte komma förrän 18 april då jag är i vecka 25, jag tycker det lät jättesent men hon sa att det var så rutinerna var? Hur är det för er, är det samma? 

• Isolde11

Kul att allt såg bra ut på UL- var det första gången ni fick se den lille?

Vad jag förstår är det nytt att RUL räknas som ett bm-besök. Det innebär att ett vanligt besök hos bm är borttaget, är därför det känns så länge mellan besöken nu!

• Höstflickan83
    Isolde11 skrev 2011-03-06 21:58:20 följande:
    Kul att allt såg bra ut på UL- var det första gången ni fick se den lille?

Vad jag förstår är det nytt att RUL räknas som ett bm-besök. Det innebär att ett vanligt besök hos bm är borttaget, är därför det känns så länge mellan besöken nu!
    Vi gjorde ett tidigt ultraljud i vecka sju för att se att det fäst på rätt ställe då jag åt Pergotime för att få ägglossning då jag har PCO (och Pergotime ökar riskerna för utomkvedshavandeskap). Då såg vi ju bara en grå fläck och att något rörde sig och det var ju hjärtat som slog. Så i torsdags var första gången vi såg lille prinsen "på riktigt" skulle jag vilja säga. Det var helt fantastiskt häftigt! Det är ju första gången jag är gravid, så jag har aldrig gjort det här förut, och jag hade kunnat ligga där länge länge länge och titta. Han kickade på och viftade med armarna en hel del. Jag känner dock  egentligen inget ännu, beror det kanske på att moderkakan är i framvägg? Jag kan känna någon liten buff men det är så korta känslor så jag hinner knappt reagera och då när jag börjar fundera på om det var en buff så känns det inget mer. Jag längtar tills det ska kännas ordentligt!!

Okej, är det så alltså? Men det blir ju så otroligt länge innan hon tar några prover då man måste vänta så lälnge innan man får komma till "sin" BM om nu ultraljudet räknas som ett BM-besök.. Det blir från 15 december till 18 april. Det är ju fyra månader, känns som det kan hända mycket med mina värden på den tiden?

Är det så för alla här inne? 
  • Pearl22

Jag har mitt nästa besök hos barnmorskan den 23/3, alltså drygt 1 månad efter RUL. Har bara varit på 2 besök hos barnmorskan hittils, inskrivningen + ett besök till. Som jag minns från förra gången är det inte förrän senare i graviditeten, om det var kring vecka 30 typ, som man börjar gå varannan vecka eller om det var ännu tätare? Jag tror inte det skiljer så himla mycket på besöksfrekvensen om man är förstagångsgravid eller ej. Det enda är väl att man ev. går på informations-föräldraträffar om det är första gången typ.

Höstflickan83: Jag har också PCO och fick ta hjälp av Pergotime för att bli gravid med dottern. Nu blev jag gravid spontant denna gång, inte planerat men såklart otroligt uppskattat! Jag tror själv att det var pga en kraftig viktnedgång som jag lyckades bli gravid spontant denna gång.

• sleepingangels

Jag har vartit på ett BM besök i januari och nästa är 24/3 och sen har jag ultraljud den 7/4 så långt har det varit för mig..

Hoppas ni alla mår bra i dag går jag in i andra termen :) Glad att tre månader är över dok mår jag fortfarande lika dåligt :(

• camillass

Hej!
    Hoppar in på denna tråd om det går bra. Kul att hitta fler som väntar barn i umeå. Själv väntar mitt andra barn som ska komma någongång i augusti. Har inte ännu varit på ultraljud, så datumet är inte helt faställt.

Har alla ni andra varit på ultraljud?

• Höstflickan83
    Pearl22 skrev 2011-03-07 08:19:27 följande:

Jag har mitt nästa besök hos barnmorskan den 23/3, alltså drygt 1 månad efter RUL. Har bara varit på 2 besök hos barnmorskan hittils, inskrivningen + ett besök till. Som jag minns från förra gången är det inte förrän senare i graviditeten, om det var kring vecka 30 typ, som man börjar gå varannan vecka eller om det var ännu tätare? Jag tror inte det skiljer så himla mycket på besöksfrekvensen om man är förstagångsgravid eller ej. Det enda är väl att man ev. går på informations-föräldraträffar om det är första gången typ.

Höstflickan83: Jag har också PCO och fick ta hjälp av Pergotime för att bli gravid med dottern. Nu blev jag gravid spontant denna gång, inte planerat men såklart otroligt uppskattat! Jag tror själv att det var pga en kraftig viktnedgång som jag lyckades bli gravid spontant denna gång.

Okej, då får ju då gå betydligt tätare i alla fall... Det måste ju vara runt vecka 20-21 som nästa besök för dig är? jag vet inte om jag ska noja över att det är först i vecka 25 jag får komma, eller om jag bara ska acceptera att det är så... Beror det på vårdcentral kanske?

Vad härligt att det lyckades utan pergotime denna gång, även om det inte var planerat. Det är ett litet mirakel! Jag är så otroligt lycklig att pergo fungerade, hur hade det annars gått?...

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå