• lolo21

Vad tycker ni om namnet Lilly?

Jag har fått ett nytt favoritnamn om busen i magen är en tjej, Lilly :love:

Min son heter Wille, passar det ihop med Lilly?

Och om det blir en Gosse så står det nog mellan Love och Olle, även om jag älskar namnet Sixten, men det gör inte mannen. Nils tycker jag också är så himla fint, men jag gillar verkligen inte Nisse som smeknamn.. Helge tycker jag också om, och Sigge. Vilket av dessa är finast enligt er?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?
  • CoolJen

Lilly är sambons val av namn om det blir en tjej...för mig ligger namnet i topp tre av förslag

• lolo21
    Hallonmopeden skrev 2011-01-05 09:09:03 följande:
    Lilly är fint men är sååå vanligt idag...
    Aha, visste faktiskt inte att det var så vanligt. Men det spelar inte så stor roll känner jag.
    EmmaHenke skrev 2011-01-05 09:09:09 följande:
    Jag gillar Sigge bäst. Lilly tycker jag är lite för vanligt, men ganska fint.
    Ja Sigge är också en favorit, dock inte om du frågar min make;P
  • lolo21
    CoolJen skrev 2011-01-05 09:12:29 följande:
    Lilly är sambons val av namn om det blir en tjej...för mig ligger namnet i topp tre av förslag
    Spännande med topp tre! Får man fråga vilka de andra namnen är? :)
  • alvaereva

Jag tycker det är jättefint! Min dotter heter Lilly Elise. Hon fick namnet innan det blev så vanligt. Hon har en Lilly på dagis, annars vet jag ingen mer som heter så även om namnet har blivit vanligare senaste två åren.

Gillar Nils och Sigge!

• lolo21
    LabLover skrev 2011-01-05 09:18:00 följande:
    Här www.scb.se/Pages/TableAndChart____285807.aspx kan du se topp-100 för 2009. Lilly ligger på plats 39 och har klättrat de senare åren. Vi vet dock inga som valt det namnet till sin dotter.
    Tack! Nej jag känner heller ingen som valt det som tilltalsnamn, men det spelar inte så stor roll om det är vanligt eller inte känner jag:)
  • CoolJen
    lolo21 skrev 2011-01-05 09:14:10 följande:
    Spännande med topp tre! Får man fråga vilka de andra namnen är? :)

Lilly 
    Tuva  
    Maja  
    Elsa  
    Linn
    Ebba

Detta är min lista på tjejnamn...har iofs. inte funderat så mycket mer på namn de senaste månaderna...får ta det när bebis kommer
    Killnamn har jag typ inga

• lolo21
    CoolJen skrev 2011-01-05 09:24:42 följande:

Lilly 
    Tuva  
    Maja  
    Elsa  
    Linn
    Ebba

Detta är min lista på tjejnamn...har iofs. inte funderat så mycket mer på namn de senaste månaderna...får ta det när bebis kommer
    Killnamn har jag typ inga

Åh vilka fina namn:) Lilly och Elsa tyckte jag nog var allra finast.

Killnamn är svårt tycker jag med!
    Vi har en lista som vi gått efter, som det återstår några favoriter från.

Sixten
    Alfred
    Olle
    Love
    Hilding
    Nils
    Frans
    Arvid
    Edvin
    Alve
    Sigge
    Helge

• lolo21
    alvaereva skrev 2011-01-05 09:19:45 följande:
    Jag tycker det är jättefint! Min dotter heter Lilly Elise. Hon fick namnet innan det blev så vanligt. Hon har en Lilly på dagis, annars vet jag ingen mer som heter så även om namnet har blivit vanligare senaste två åren.

Gillar Nils och Sigge!
    Åh vilka fina namn din tjej har:) Jaa Nils och Sigge är jättefina tycker jag med, önskar att min man sa detsamma;P
  • alvaereva
    lolo21 skrev 2011-01-05 09:38:37 följande:
    Åh vilka fina namn din tjej har:) Jaa Nils och Sigge är jättefina tycker jag med, önskar att min man sa detsamma;P
    Jag gillar August! Tyvärr gör inte min man det.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?