• lolo21

Vad tycker ni om namnet Lilly?

Jag har fått ett nytt favoritnamn om busen i magen är en tjej, Lilly :love:

Min son heter Wille, passar det ihop med Lilly?

Och om det blir en Gosse så står det nog mellan Love och Olle, även om jag älskar namnet Sixten, men det gör inte mannen. Nils tycker jag också är så himla fint, men jag gillar verkligen inte Nisse som smeknamn.. Helge tycker jag också om, och Sigge. Vilket av dessa är finast enligt er?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?
  • majja83

Vi har oxå pratat om Lilly men vi har även pratat om Jonna om de blir en filcka men om de är en kille som ligger i magen så har vi Sixten å Wilde eller Algot .

jag har ett till tjejnaman men min sambo tycker inte om de å de är Esmiralda.

• lolo21
    majja83 skrev 2011-01-05 10:20:20 följande:

Vi har oxå pratat om Lilly men vi har även pratat om Jonna om de blir en filcka men om de är en kille som ligger i magen så har vi Sixten å Wilde eller Algot .

jag har ett till tjejnaman men min sambo tycker inte om de å de är Esmiralda.

Åhh vilka fina killnamn:) Algot var ju hur gulligt som helst.
  • skoteroverall

jag heter Lillie i mellannamn, det är ju ett alternativ. Annars tycker jag Lilly är jättefint oxå... Skulle jag få en dotter så har jag fastnat för Mira...men sambon är inte lika förtjust :)

• Randig Panda
    lolo21 skrev 2011-01-05 10:00:58 följande:
    Åh vad gulligt:) Enligt Wille heter bebisen Bamse eller Herr Nilsson;P Så han kommer inte få bestämma namn:)
    Haha Herr Nilsson! Vad sött
  • Cupere

Vilka fina namn! :)

Jag har en son sedan tidigare som heter Sixten och funderar också på Lilly (Eller Sally, Nelly...)
    Vi funderade på fler "x-namn" förra gången (pojknamn) men nu är vi inne på mer "y-namn  (om det blir en flicka)

• lolo21
    skoteroverall skrev 2011-01-05 11:47:59 följande:
    jag heter Lillie i mellannamn, det är ju ett alternativ. Annars tycker jag Lilly är jättefint oxå... Skulle jag få en dotter så har jag fastnat för Mira...men sambon är inte lika förtjust :)
    Mira är också fint, men för mig är det en häst Flört Tur att vi alla har olika associationer.
    Randig Panda skrev 2011-01-05 12:31:50 följande:
    Haha Herr Nilsson! Vad sött
    Jaa det är gulligt Kyss
    Cupere skrev 2011-01-05 12:36:34 följande:
    Vilka fina namn! :)

Jag har en son sedan tidigare som heter Sixten och funderar också på Lilly (Eller Sally, Nelly...)
    Vi funderade på fler "x-namn" förra gången (pojknamn) men nu är vi inne på mer "y-namn  (om det blir en flicka)
    Åh Sixten och Lilly är ju jättefint ihop:)
    Lyktan skrev 2011-01-05 12:37:09 följande:
    Känner en 17 åring som heter Lilly. Super fint!
    Alternativ på Lilly: Lelle, Tilly, Molly, Sally

Annars är ju Wille och Tage är fin duo
    Tage och Wille är ju hur fint som helst ihop, jag håller verkligen med dej. Willes docka heter just Tage:) Men tyvärr får jag inte mannen med mig, han gillar inte det namnet.
  • DenNamnbitne
    LabLover skrev 2011-01-05 10:08:01 följande:
    Lilly var som mest populärt på 1930-talet i Sverige så något utpräglat barnnamn tycker knappast jag det är.
    De som föddes på 30-talet var väl barn??? Och Lilly associeras väl rätt lätt till lilla/lille/liten?
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?