• lolo21

Vad tycker ni om namnet Lilly?

Jag har fått ett nytt favoritnamn om busen i magen är en tjej, Lilly :love:

Min son heter Wille, passar det ihop med Lilly?

Och om det blir en Gosse så står det nog mellan Love och Olle, även om jag älskar namnet Sixten, men det gör inte mannen. Nils tycker jag också är så himla fint, men jag gillar verkligen inte Nisse som smeknamn.. Helge tycker jag också om, och Sigge. Vilket av dessa är finast enligt er?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?
  • St Augustine

Lilly är jättefint, men jag skulle inte använda det om jag hade en son som hette Wille. Det rimmar ju nästan och jag hänger upp mig på sånt.

Av killnamnen tycker jag Helge eller Sigge passar bäst med storebrors namn.

• Althea

Min dotter heter Lilly och vi har bara sett det namnet på någon mer på öppna förskolan. Så även om det var på plats 39 2009 så tycker jag inte det är för vanligt. Såg att nästan alla Lillys kompisar låg före henne hur vanligt namnet är (Olivia, Meya, Nova, Ebba, Linnea, Tuva). 

Sixten gillar jag. Även Sigge och Olle tycker jag är fint. 

• DenNamnbitne

Du verkar gilla fina namn. Dock tycker jag inte alls om Lilly. Det känns lite barnsligt och pluttinuttigt- lite som Gull-Fia (i Karlsson på taket). Jag tycker det är lite för mycket barnnamn.

De andra namnen är jättefina. Nils och Olle är nog finast

Love- Fint, men blir lätt det engelska love tyvärr, då föredrar jag Ove som är snarlikt
    Olle- Fint namn
    Nils- Mycket trevligt namn- även Nisse tycker jag är fint
    Sixten- Fint, kanske dock lite för poppigt
    Helge- Fint
    Sigge - För mycket smeknamn, men annars fint. Jag gillar Sixten och Sigvard.

Lycka tillTomte

• Lilly mama

Vår dotter heter också Lilly och hon är 3 år. Vi hade inte fattat att det var ettså populärt namn, utna hon är döpt efter sin pappas farmor. Än så länge har vi dock inte träffat på så  många Lilly. Det går en Lily på hennes dagis, men det är  allt än så länge. Har läst att namnet är vanligast norröver, men jag vet inte om det stämmer.

Vi tycker givetvis att  namnet är superfint!

• bambigirl

Jag tycker Lilly är superfint, min mormor hette det. Tycker dock att det är lite svårt att säga. Får jag en dotter till blir det Lilly i andranamn.

• Randig Panda

Lilly är superfint! Det har vi också som alternativ. (Eller bebisen heter det redan i magen enligt min 2-åring) . Får se ifall det blir en flicka

• lolo21
    alvaereva skrev 2011-01-05 09:43:19 följande:
    Jag gillar August! Tyvärr gör inte min man det.
    Åh August är jättefint! Men det skulle inte gå hem hos min man heller, tyvärr.
    St Augustine skrev 2011-01-05 09:43:26 följande:
    Lilly är jättefint, men jag skulle inte använda det om jag hade en son som hette Wille. Det rimmar ju nästan och jag hänger upp mig på sånt.

Av killnamnen tycker jag Helge eller Sigge passar bäst med storebrors namn.
    Aha, jaa smaken är olika som tur är;P Jag tycker snarare det är fint med ganska lika namn. Som liksom låter bra ihop. Jaa Helge och Sigge tycker jag också passar bra med Wille:)
    Althea skrev 2011-01-05 09:45:09 följande:
    Min dotter heter Lilly och vi har bara sett det namnet på någon mer på öppna förskolan. Så även om det var på plats 39 2009 så tycker jag inte det är för vanligt. Såg att nästan alla Lillys kompisar låg före henne hur vanligt namnet är (Olivia, Meya, Nova, Ebba, Linnea, Tuva). 

Sixten gillar jag. Även Sigge och Olle tycker jag är fint. 
    Jaa jag har inte heller stött på någon mer Lilly där vi bor, det är väl olika förstås runt om i landet. Jaa Sixten ör så fint, om bara min man kunde förstå det;P Dock tycker jag nog att Sigge passar bättre med Wille.
  • lolo21
    DenNamnbitne skrev 2011-01-05 09:48:43 följande:
    Du verkar gilla fina namn. Dock tycker jag inte alls om Lilly. Det känns lite barnsligt och pluttinuttigt- lite som Gull-Fia (i Karlsson på taket). Jag tycker det är lite för mycket barnnamn.

De andra namnen är jättefina. Nils och Olle är nog finast

Love- Fint, men blir lätt det engelska love tyvärr, då föredrar jag Ove som är snarlikt
    Olle- Fint namn
    Nils- Mycket trevligt namn- även Nisse tycker jag är fint
    Sixten- Fint, kanske dock lite för poppigt
    Helge- Fint
    Sigge - För mycket smeknamn, men annars fint. Jag gillar Sixten och Sigvard.

Lycka tillTomte
    Åh tack för dina bra tips och åsikter:) Det är ju tur att man tycker olika som sagt;P
    Tack för att du kommenterade pojknamnen, de är svårast att välja mellan tkr jag. Blir att se vad bebisen passar till sen:)
  • lolo21
    Randig Panda skrev 2011-01-05 09:54:09 följande:
    Lilly är superfint! Det har vi också som alternativ. (Eller bebisen heter det redan i magen enligt min 2-åring) . Får se ifall det blir en flicka
    Åh vad gulligt:) Enligt Wille heter bebisen Bamse eller Herr Nilsson;P Så han kommer inte få bestämma namn:)
  • LabLover

Lilly var som mest populärt på 1930-talet i Sverige så något utpräglat barnnamn tycker knappast jag det är.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?