• lolo21

Vad tycker ni om namnet Lilly?

Jag har fått ett nytt favoritnamn om busen i magen är en tjej, Lilly :love:

Min son heter Wille, passar det ihop med Lilly?

Och om det blir en Gosse så står det nog mellan Love och Olle, även om jag älskar namnet Sixten, men det gör inte mannen. Nils tycker jag också är så himla fint, men jag gillar verkligen inte Nisse som smeknamn.. Helge tycker jag också om, och Sigge. Vilket av dessa är finast enligt er?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?
  • Madame Mom

Tycker att Lilly är jättefint och det är en klar favorit här...  Dock så döpte en kompis sin dotter till just Lilly så det blir det inte för våran lilla i magen i alla fall...

• princess77

Jättefint namn,jag gillar Lily men tyvärr inte mannen så här blir det ett annat namn

• HelenFr

Vår dotter heter Lily i andra namn... Älskar själv det namnet, och ville ha det som första namn...

• DenNamnbitne
    LabLover skrev 2011-01-06 17:56:42 följande:
    Nej, jag associerar det med blomman lilja (för det är ju det namnet betyder). F ö är ju alla man träffat under sin uppväxt med namnet Lilly gamla tanter.
    Javah skrev 2011-01-05 16:59:43 följande:
    Jag associerar namnet Lilly med snälla tanter
    Nja, Lily är en engelsk smekform för Elizabeth och jag associerar namnet med liten/lillan/lill och tycker att det är ett tydligt barnnamn. Fastän många tanter heter det tycker jag det passar lite illa på tanter. Annars har jag inte något emot namnet.
  • Puggan

Gillar verkligen det namnet, och blomman (Lilja), stavningen kan man göra som man vill.
    Blir inte aktuellt här då jag har en lilja tatuerat på mig och en häst som heter Lilly..
    (Många namn som fått blivit stykta från min lista då vi har häst/hund/katt med det eller ett liknande namn)

• Liten men naggande

Mitt favorit namn (sen många år) och det ska lilltjejen imagen antagligen få heta så jag älskar så klart det namnet!

Är lite orolig för att det blir himla vanligt bara men men...bättre än något superkonstigt ovanligt

• minikorven

Kan nog hålla med om att det kanske inte går super ihop med Wille, däremot tycker jag Wille och Love är kanon Glad varför inte Lova om det blir en tjej?

• lolo21
    minikorven skrev 2011-01-15 18:41:49 följande:
    Kan nog hålla med om att det kanske inte går super ihop med Wille, däremot tycker jag Wille och Love är kanon Glad varför inte Lova om det blir en tjej?
    Åh vad kul, såg detta nu, och det blev en liten Lova Skrattande Hon är drygt en vecka nu o världens sötaste, precis som sin bror förstås Hjärta
  • CoolJen
    lolo21 skrev 2011-01-23 18:36:54 följande:
    Åh vad kul, såg detta nu, och det blev en liten Lova Skrattande Hon är drygt en vecka nu o världens sötaste, precis som sin bror förstås Hjärta
    Grattis
  • hjärtat03

Tycker att det är jättefint!

• Diao
    DenNamnbitne skrev 2011-01-06 19:26:28 följande:
    Nja, Lily är en engelsk smekform för Elizabeth och jag associerar namnet med liten/lillan/lill och tycker att det är ett tydligt barnnamn. Fastän många tanter heter det tycker jag det passar lite illa på tanter. Annars har jag inte något emot namnet.
    Det är både en smeknamnsform av Elizabeth samt namnet från blomman, som ju heter Lily på engelska....
    Liten 2011-06-28 → ebbasbebis.blogg.se
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?