• lolo21

Vad tycker ni om namnet Lilly?

Jag har fått ett nytt favoritnamn om busen i magen är en tjej, Lilly :love:

Min son heter Wille, passar det ihop med Lilly?

Och om det blir en Gosse så står det nog mellan Love och Olle, även om jag älskar namnet Sixten, men det gör inte mannen. Nils tycker jag också är så himla fint, men jag gillar verkligen inte Nisse som smeknamn.. Helge tycker jag också om, och Sigge. Vilket av dessa är finast enligt er?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?
  • Javah

Jag associerar namnet Lilly med snälla tanter

• Lhuna

Haha! Vår son heter Wille och vi har alltid sagt att om vi får en tjej ska hon heta Lilly (fast med i Lilli).
    Jag tycker den kombon är jättefin iaf! Nu har vi två i magen så chansen är ju dubbel=)

• lolo21
    Lhuna skrev 2011-01-05 17:54:05 följande:
    Haha! Vår son heter Wille och vi har alltid sagt att om vi får en tjej ska hon heta Lilly (fast med i Lilli).
    Jag tycker den kombon är jättefin iaf! Nu har vi två i magen så chansen är ju dubbel=)
    Åh vad kul med en till med samma kombo-tanke Glad Grattis till två i magen, så himla spännande!
  • Mary Jo

Det är väl fint.. Men jag är lite allergisk mot såna namn som blir superduper populära och sen heter 3 andra i klassen likadant.

Men sen ska ju alla såklart döpa sina barn till vad dom själv vill. Spelar ingen roll vad andra tycker!

• McKikki

Jag tycker Lilly är jättevackert så därför heter min äldsta dotter det efter min farmor, visserligen i andra namn men det berodde ju på att det redan fanns en som tilltalades Lilly :)

• Angie72

Jag tycker det är jättefint. Min sambo kände inte samma sak så nu heter vår dotter Livia

• Jag och frugan

Älskar Lilly, fast i mitt tycke ska det stavas: Lily! och sedan Love. Klart!

• Aardy

Angående vanliga namn: jag har ett namn som sedan jag föddes alltid har slagits om topplatserna på listorna, men jag har aldrig behövt dela namn med vare sig klasskompisar, kursare eller arbetskamrater. Eller jo, med en arbetskamrat men det var i England och jag vet inte hur deras topplistor ser ut. Lilly är för övrigt superfint, men kanske lätt för barnen att höra fel när brorsan heter Wille.

• LabLover
    DenNamnbitne skrev 2011-01-05 16:50:16 följande:
    De som föddes på 30-talet var väl barn??? Och Lilly associeras väl rätt lätt till lilla/lille/liten?
    Nej, jag associerar det med blomman lilja (för det är ju det namnet betyder). F ö är ju alla man träffat under sin uppväxt med namnet Lilly gamla tanter.
    Javah skrev 2011-01-05 16:59:43 följande:
    Jag associerar namnet Lilly med snälla tanter
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lilly?