• sandslott

Någon från Helsingborg?

Finns det nån mer från Helsingborg som är beräknad sommar/ höst 2011?

• Svar på tråden Någon från Helsingborg?
  • Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-07 09:21:10 följande:
    Förresten, vilka barnmorskor går ni hos? Har ni gjort VUL någon av er?
    Jag går privat hos Marianne Molin, som är hos Gunther Smith. Jag har redan gjort 2 VUL där bebben var i rätt storlek, sen har jag gjort ett KUBtest där jag till och med blev framflyttad 3 dagar. Så jag hoppas verkligen att bebben lever, för förra året i mars så dog vår bebis i v 13, så jag är tyvärr jävligt nojjig.
    Men denna graviditet så vill jag ju njuta, men det är svårt..
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • dianmant76
    sandslott skrev 2011-01-07 09:19:55 följande:
    Håller tummarna att allt ser bra ut då! När får du veta? Kul att det är några stycken från Helsingborg. Man hör/ ser fler från typ Stockholm och Göteborg osv.
    Dom sa att det skulle ta en vecka så på tisdag bör vi ha fått besked. Hoppas få ett brev hem (dom ringer om där är fel), Jobbigt med väntan och ovissheten.
    Jag går på Gasverksgatan. Gick där när jag väntade min son och tyckte dom var helt underbara  så därför valde jag dom igen.
    Jag gjorde ett vul i v 7 för jag blödde, men det var ingen fara och sen ett ul när jag gjorde KUB-testet och ett snabbul nu när jag gjorde fostervattensprov.
  • sandslott
    Nu är jag hel skrev 2011-01-07 11:31:32 följande:
    Jag går privat hos Marianne Molin, som är hos Gunther Smith. Jag har redan gjort 2 VUL där bebben var i rätt storlek, sen har jag gjort ett KUBtest där jag till och med blev framflyttad 3 dagar. Så jag hoppas verkligen att bebben lever, för förra året i mars så dog vår bebis i v 13, så jag är tyvärr jävligt nojjig.
    Men denna graviditet så vill jag ju njuta, men det är svårt..
    Jag ska göra VUL hos Günther också men det är väl svårt att få gå hos barnmorskan där? Har för mig att dem har ganska många. Har inte de plats vet jag inte vart jag vill gå... har faktiskt inte ringt någon än.
    Förstår att du är nojjig, det får man vara men du ska se att allt går bra!
  • sandslott
    dianmant76 skrev 2011-01-07 11:41:08 följande:
    Dom sa att det skulle ta en vecka så på tisdag bör vi ha fått besked. Hoppas få ett brev hem (dom ringer om där är fel), Jobbigt med väntan och ovissheten.
    Jag går på Gasverksgatan. Gick där när jag väntade min son och tyckte dom var helt underbara  så därför valde jag dom igen.
    Jag gjorde ett vul i v 7 för jag blödde, men det var ingen fara och sen ett ul när jag gjorde KUB-testet och ett snabbul nu när jag gjorde fostervattensprov.
    Håller tummarna att det dimper ner ett brev på posten!
    Jag gick på Gasverksgatan med sonen (som blir 9 om några veckor) och då hade jag världens bästa Bm men hon slutade i samma veva som jag fick honom.
    Nu vet jag inte vilka som finns kvar... vem har du? Är hon bra?
  • Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-08 10:09:48 följande:
    Jag ska göra VUL hos Günther också men det är väl svårt att få gå hos barnmorskan där? Har för mig att dem har ganska många. Har inte de plats vet jag inte vart jag vill gå... har faktiskt inte ringt någon än.
    Förstår att du är nojjig, det får man vara men du ska se att allt går bra!
    Ja fast när jag gjorde vul hos Gunther så sade han," Ska du gå till Marianne?"  Och jag sade ja och då fixade de det.
  • dianmant76
    sandslott skrev 2011-01-08 10:13:01 följande:
    Håller tummarna att det dimper ner ett brev på posten!
    Jag gick på Gasverksgatan med sonen (som blir 9 om några veckor) och då hade jag världens bästa Bm men hon slutade i samma veva som jag fick honom.
    Nu vet jag inte vilka som finns kvar... vem har du? Är hon bra?
    Jag har Ann-Magaret Aspington (kan vara felstavat). Hon är verkligen superbra tycker jag och hon lyssnar väldigt mycket på en.
    Ja, jag hoppas att det dimper ner ett brev, men man börjar bli lite nervös nu när helgen snart är över. Hoppas telefonerna är tysta...
    Hur har ni det? Har ni några problem? Jag har fruktansvärd foglossning och i början hade jag problem med illamående, men tack och lov så har det släppt...
  • sandslott
    Nu är jag hel skrev 2011-01-08 11:28:06 följande:
    Ja fast när jag gjorde vul hos Gunther så sade han," Ska du gå till Marianne?"  Och jag sade ja och då fixade de det.
    Aha, ok. Får se vad dem säger. Kanske har tur att dem har plats nu ändå. Fick man några bilder där vid VUL? Eller fick köpa?
  • sandslott
    dianmant76 skrev 2011-01-08 11:41:40 följande:
    Jag har Ann-Magaret Aspington (kan vara felstavat). Hon är verkligen superbra tycker jag och hon lyssnar väldigt mycket på en.
    Ja, jag hoppas att det dimper ner ett brev, men man börjar bli lite nervös nu när helgen snart är över. Hoppas telefonerna är tysta...
    Hur har ni det? Har ni några problem? Jag har fruktansvärd foglossning och i början hade jag problem med illamående, men tack och lov så har det släppt...
    Allt är säkert bra ska du se! Jag känner inte så jättemycket, otroligt ont i brösten och illamående av och till men inte nåt "större" problem. :)
    Får kanske ringa och höra mig för om Ann-Margaret!
  • Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-08 20:54:46 följande:
    Aha, ok. Får se vad dem säger. Kanske har tur att dem har plats nu ändå. Fick man några bilder där vid VUL? Eller fick köpa?
    Ja jag fick en bild, behövde inte betala för den.
  • Ninnsen

Jag går privat på Mammakulan på Drottninggatan. Kanonställe! Har gjort ett tidigt UL i v 9 och ett i samband med KUB i vecka 13. Båda dessa har jag dock gjort på Emma Ultraljudsklinik i Malmö. I morgon ska jag berätta på jobbet. Lite nervös!!

Svar på tråden Någon från Helsingborg?