• sandslott

Någon från Helsingborg?

Finns det nån mer från Helsingborg som är beräknad sommar/ höst 2011?

• Svar på tråden Någon från Helsingborg?
  • dianmant76
    sandslott skrev 2011-01-11 16:38:20 följande:
    Åh, vad skönt! Superhärligt att höra! Vet ni om det är en pojke eller flicka? :)
    Ska ringa till labbet på torsdag för att fråga vad det är. Men jag blir lika glad för vilket. Är så lättad att barnet är friskt. Har inte bestämt om vi ska berätta könet för andra  =)
    Jag är 34 år, har en som som är 4 (från ett tidigare förhållande) ,sambo (detta är hans första). Jag tror att det blir en pojke här oxå. Vi bor på Norra Husensjö.
    Jag jobbar som usk inom hemvården, men jobbar bara 50% och är sjukskriven 50%,
    Kram
  • Ninnsen

Jag är 32 år, första barnet. Bor i Ramlösa med min man och hund. BF 1 juli.
    Hade ett MA i augusti och varit hypernojjig denna graviditeten. Först nu jag kan njuta lite.
    Jobbar med exportförsäljning och marknadsföring. Berättade för chefen idag och det gick jättebra:)! Förstår inte vad jag varit nervös för. Han grattade så mycket och vi bokade in ett möte för att planera inför framtiden. SÅ lättad!!
    När jag inte jobbar gillar jag att umgås med familj och vänner, träna, resa, shopping och inredning:) 

• Nu är jag hel

Jag heter Ulrica och jag är 38, blir 39 den 4 juli, när bebben är beräknad enligt kubtest Skrattande
    Gift, vi har en dotter som blir 6 år den 1 aug. Min man har två barn sen innan, en kille på 19 och en tjej på 17.
    Är undersköterska, men är just nu arbetslös.
    Bor i Bårslöv i ett radhus på 130kvm, trivs jätte bra, då vår dotter kan vara ute och leka hela dagarna med kompisar.
    Vi är bägge från Miatorp/Planteringen Skrattande

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Svalövsmamma

Hejsan. Här hänger jag gärna på. Jag bor inte i Helsingborg utan i hus i Bjuv (alltså inte i Svalöv som namnet antyder) men det är väl okej? Jag är 24 och har en dotter som blir. 4 nästa månad. Den här gången har vi haft lite problem och lyckades först efter ivf. Var på ett första vul idag hos Günter men kommer att skriva in mig i Bjuv imorgon. Gick på gasverksgatan förra graviditeten när vi bodde i stan. Det här lilla miraklet är beräknat till den 28 augusti. Jag är inte gift men har varit tillsammans med min sambo i snart 8 år och förlovad i 6. Går ut min utbildning den här veckan och ska på intervju imorgon men vet att chanserna inte är på topp som gravid. Men bara lycklig efter 2 års försök och i värsta fall får jag väl ta ut föräldraledighet för dottern tills det är dax.

• sandslott
    dianmant76 skrev 2011-01-11 17:22:37 följande:
    Ska ringa till labbet på torsdag för att fråga vad det är. Men jag blir lika glad för vilket. Är så lättad att barnet är friskt. Har inte bestämt om vi ska berätta könet för andra  =)
    Jag är 34 år, har en som som är 4 (från ett tidigare förhållande) ,sambo (detta är hans första). Jag tror att det blir en pojke här oxå. Vi bor på Norra Husensjö.
    Jag jobbar som usk inom hemvården, men jobbar bara 50% och är sjukskriven 50%,
    Kram
    Spännande! Du får viska det här inne iallafall... om det är en pojke eller flicka! ;)
  • liana86

Hej!!
    Hoppar också in i tråden. Har BF ca 8 sepetember och det är andra barnet. Har en dotter som ska fylla 3 i mars.Jag är 24 och min sambo är 27. Vi har varit tillsammans i 7 år och planerar att gifta oss nu på våren.

Jag vill gärna göra ett VUL då jag fick ett missfall i augusti och är jättenöjig nu. Kan man bara ringa och boka tid hos Gunter då jag hört bara gott om honom?Måste man ha speciel orsak att få en VUL då de gör inte det annars på lasarettet? är det ngn som vet vad det kostar också???

• sandslott
    Ninnsen skrev 2011-01-11 17:34:37 följande:
    Hade ett MA i augusti och varit hypernojjig denna graviditeten. Först nu jag kan njuta lite.
    Jobbar med exportförsäljning och marknadsföring. Berättade för chefen idag och det gick jättebra:)! Förstår inte vad jag varit nervös för. Han grattade så mycket och vi bokade in ett möte för att planera inför framtiden. SÅ lättad!!
    När jag inte jobbar gillar jag att umgås med familj och vänner, träna, resa, shopping och inredning:) 
    Skönt att det gick bra på jobb!  Jag är också lite nervös för att berätta när det blir dags för det..
  • Nu är jag hel
    liana86 skrev 2011-01-11 19:07:33 följande:
    Hej!!
    Hoppar också in i tråden. Har BF ca 8 sepetember och det är andra barnet. Har en dotter som ska fylla 3 i mars.Jag är 24 och min sambo är 27. Vi har varit tillsammans i 7 år och planerar att gifta oss nu på våren.

Jag vill gärna göra ett VUL då jag fick ett missfall i augusti och är jättenöjig nu. Kan man bara ringa och boka tid hos Gunter då jag hört bara gott om honom?Måste man ha speciel orsak att få en VUL då de gör inte det annars på lasarettet? är det ngn som vet vad det kostar också???
    Det är bara att ringa och kolla om han har tid. Jag går hos Gunther och han är jätte bra..
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • sandslott
    Ninnsen skrev 2011-01-11 17:34:37 följande:
    Skönt att det gick bra på jobb!  Jag är också lite nervös för att berätta när det blir dags för det..
  • sandslott
    liana86 skrev 2011-01-11 19:07:33 följande:
    Hej!!

Hej! Vad kul! Ni bor här i stan också?
    Det är bara att ringa Günther och säga att du vill göra ett VUL. Dem har inte frågat något när jag ringt iallafall. Det kostar 300 kronor.
Svar på tråden Någon från Helsingborg?