• sandslott

Någon från Helsingborg?

Finns det nån mer från Helsingborg som är beräknad sommar/ höst 2011?

• Svar på tråden Någon från Helsingborg?
  • LindaKv

Hejsan!

Får jag lov att hoppa in i tråden?

Jag och min sambo(ska gifta oss på midsommar) bor i helsingborg, dalhem. Väntar vårat andra barn 24 augusti. Har en änglason som kom 7 september 2010. Nu kör vi igen och hoppas vi får hem ett levande barn från sjukhuset denna gången! Jag är 25år och min sambo 27år. Skulle vara kul att följa åt mer er!!

En fråga, gör ni alla Kubb test? Varför kostar det pengar??

• dianmant76
    LindaKv skrev 2011-01-15 12:59:30 följande:
    Hejsan!

Jag och min sambo(ska gifta oss på midsommar) bor i helsingborg, dalhem. Väntar vårat andra barn 24 augusti. Har en änglason som kom 7 september 2010. Nu kör vi igen och hoppas vi får hem ett levande barn från sjukhuset denna gången! Jag är 25år och min sambo 27år. Skulle vara kul att följa åt mer er!!

Hej och välkommen.
    Först vill jag bara beklaga er sorg.
    Här i Hbg blir man erbjuden att göra Kub-test om man fyllt 33 (sa min bm). Sen är det upp till föräldrarna att ta beslutet om dom vill göra det.
    Det kostade inte mig något att göra det.

Kram
  • agda06
    Hejsan!

Vi gjorde inte KUB-test. Såg ingen klar och tydlig anledning till det. Hade vi gjort det hade vi fått beskosta det själv då jag inte är 33 år.

Det är gratis om man är över 33, alltså, om jag förstått det hela rätt. Annars får man göra det privat och bekosta det själv. Vi kollade i Malmö, där kostade det 2500 kr.
  • LindaKv

Ahh, Okej. Då förstår jag! Jag hade inte tänkt att göra det då jag inte har någon anledning direkt.

Vart i helsingborg bor ni? När har ni beräknat datum?

Eftersom jag har förlorat vår son som vi har gjort så får jag själv lägga upp mitt schema hos BM.. Måste fråga, är det någon som har gjort ett tidigt ultraljud? Är det viganialt då? Hur tidigt kan man lyssna på hjärtat med en doppler?

Kram

• Charlisen
    LindaKv skrev 2011-01-15 15:20:25 följande:

Ahh, Okej. Då förstår jag! Jag hade inte tänkt att göra det då jag inte har någon anledning direkt.

Eftersom jag har förlorat vår son som vi har gjort så får jag själv lägga upp mitt schema hos BM.. Måste fråga, är det någon som har gjort ett tidigt ultraljud? Är det viganialt då? Hur tidigt kan man lyssna på hjärtat med en doppler?

Kram

Det är en del som har gjort tidigt ul  här och en del som tänker göra. Jag tänker bland annat. Är än så länge bara i v 6. Har lästa att dom helst vill att man har gått länge än v 8 för att man ska kunna se något. Min plan är att göra ett i v 9. Om det är vaginal vet jag inte... jag trodde alla tidiga ul var de men när jag läst fl verkar det inte så...

Jag har Bf 15 sep och bor i Maria Staden.  
  • dianmant76
    LindaKv skrev 2011-01-15 15:20:25 följande:

Kram

Bor på Norra Husensjö. Enligt mig och bm är det beräknat till 18 Juni, men det brukar ju alltid ändras på RUL. Ska göra RUL på torsdag.
    Jag gjorde vul i v 7-8 (kommer inte ihåg riktigt nu). Tror att man kan lyssna på hjärtljuden i v 12. Gör man det tidigare finns det risk att man inte hör någor och föräldrarna blir oroliga.

Kram
  • sandslott
    Nu är jag hel skrev 2011-01-13 18:10:27 följande:
    Grattis Skrattande
    Längtar så tills vi får reda på vår bebbes kön..
    Ska ni göra Könsul? Vart isåfall? Glad
  • sandslott
    Nu är jag hel skrev 2011-01-13 20:36:52 följande:
    Tror att det kostar 300 var gång, men jag har frikort så jag har inte betalat. Kubtest kostar inget och att gå hos Gunthers BM Marianne Molin kostar inget.

Rutinultra RUL och KUB gör man på sjukhuset, och jag vet många som har fått reda på könet, men det beror nog på vem som gör UL.

med vår dotter gjorde vi könsbestämning hos Ewa Prahl och det kostade då 800 men idag kostar det 1000 spänn.
    Förresten, är Ewa Prahl bra? Har hört så mycket negativt om henne och när jag väntade sonen var hon himla snorkig på telefon.
  • sandslott
    Hejsan!

Välkommen hit och grattis till graviditeten! Beklagar verkligen att ni miste er lilla son. Ni ska se att allt går bra denna gången!

Har du gjort något Vul nu?
  • Charlisen
    sandslott skrev 2011-01-16 09:09:42 följande:
    Förresten, är Ewa Prahl bra? Har hört så mycket negativt om henne och när jag väntade sonen var hon himla snorkig på telefon.
    Jag har en väninna som gjorde sitt tidiga ul där. Enl henne var hon trevlig men det var fyra år sedan.
Svar på tråden Någon från Helsingborg?