Ja. När jag var föräldraledig återanställdes en man som tidigare varit anställd. Han fick i princip min tjänst - mitt skrivbord, min dator, mina arbetsuppgifter. Jag stod på tur att gå utbildning, men eftersom jag var föräldraledig fick den som blev anställd EFTER mig gå utbildningen. När jag sen skulle komma tillbaka, sa min chef att det inte fanns någon plats för mig bland mina vanliga arbetsuppgifter, att jag numera hade lägst utbildning och därför fick jag andra arbetsuppgifter som var en klar degradering.
Utöver detta fick jag i princip ingen löneförhöjning, för min chef tyckte inte att jag var tillräckligt effektiv. Detta var under en period när jag var gravid, hade en sjukdom som kunde vara skadlig för fostret och jag skulle eventuellt bli tvungen att göra abort i v23. En stor kris för mig, jag var sjukskriven deltid och även inlagd på sluten psykiatrisk vård under en period av graviditeten eftersom jag mådde så dåligt. Min chefs slutsats? Jag var långsam och ville inte jobba (det var vad han sa under lönesamtalet). Jävla idiot, jag blir så arg och ledsen när jag tänker på det.
Som tur var fick jag ett annat jobb i slutet av föräldraledigheten och slapp gå tillbaka till det där skitstället.