Veeroo skrev 2011-01-30 20:09:41 följande:
Jag började jobba igen efter föräldraledighet för några veckor sen, bytte jobb och trodde att det skulle vara svårt att få ett nytt jobb på 75%, men när jag frågade på intervjun hur dom ställde sig till att jobba deltid när man har småbarn sa dom "inga problem, vi skulle inte få några unga kvinnor till företaget om det hade varit ett problem" och sen fick jag jobbet.
Men det är såklart för jävligt när någon diskrimineras pga att man har småbarn eller är gravid eller dylikt, stelbent arbetsmarknad!
Herregud, finns det verkligen sådana arbetsgivare! Jag trodde bara de var en myt
Känns hoppfullt att veta då jag blivit öppet diskriminerad när jag kom tillbaks efter mitt första barn.
Utan att facket kunnat göra något.
Trots att jag arbetade heltid och min son i stortsett aldrig var sjuk.
Jag mår direkt illa inför tanken att behöva återvända efter barn nr 2.
Vem vet vad de hittar på denna gången!
Har försökt hitta nytt arbete. Sökt 3 st och kommit på intervju på alla 3, men det märktes klart att när man fick veta hur liten min son var och att jag troligtvis skulle skaffa fler barn hur intresset falnade direkt, trots att det kändes jättebra under samtliga intervjuer.
Jag är en rätt gammal småbarnsmamma och troligtvis trodde man väl att mitt barn var rätt mycket äldre med tanke på min ålder.