• Millan83

Rökning

Ska se om jag lyckas formulera en tråd där jag inte blir påhoppad, utan får intressanta och uppriktiga svar! Ämnet är känsligt, men jag tycker det är intressant!

Jag undrar hur folk egentligen förhåller sig till rökning! Med rökning menar jag i denna tråd lagliga cigg, tobak.

Välj det som stämmer mest in på dig! Några alternativ går in i varandra, men välj det som känns närmast. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rökning
  • dolldisaster

Jag rökte tills jag fick reda på att jag var gravid.
    Jag har alltid varit väl medveten om riskerna, men helt enkelt inte sett de som anledning nog att sluta. Anledningen till det kan vara att jag levt väldigt destruktivt och när jag bestämde mig för att ta mig ur den skiten blev ciggen mitt minsta problem. Alla har vi våra synder och jag har all förståelse för folk som röker samt dom som väljer att inte göra det.

• lavli

Jag har rökt men har slutat då jag vill bli gravid och känner att det är bättre att sluta nu än den dagen jag blir gravid.
    Känns lättare att ha lite mer tid på sig än att bara sluta helt tvärt..

• Majakattan

Jag röker inte och vet att det är dåligt för mig att röka.

Min mamma dog i KOL det tog 13 år att kvävas långsamt... Gråter

• Asereht

Jag har rökt men slutat. Att det inte är nyttigt att röka är inget jag någonsin hymlat med men så länge det bara gällde mig själv så var det inte så viktigt (då). Slutade direkt då jag blev gravid, där går gränsen. Aldrig att jag skulle röka som gravid och utsätta mitt barn för en massa skit som jag kan undvika. Har varit rökfri sedan dess. 10 år i år. Även min man slutade av samma anledning när vi blev gravida.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • snillis

Röstade annat.
    Började röka varje dag när jag var 13 år (hade testat innan - första gången när jag var 10 år).
    Rökte 1/2 - 1 paket om dagen i 18 år. Slutade, höll upp helt i 5 år. Var röksugen varje dag. Började feströka (först i smyg), numera röker jag på fest (kanske en gång per månad) 5-10 cigg.

Jag VET såklart att det är kasst med rökning men jag skiter faktiskt i det.
    Så länge jag inte trillar dit och blir varje-dag-rökare igen för det vill jag inte.
    Dock främst pga att jag inte vill vara en sunkig morsa och dålig förebild. Jag kommer ALDRIG att röka inför mina barn! 

• Mia386

Jag har rökt, men slutat.
    blev inlagd på sjukhus med skakningar i hela kroppen, då kunde jag inte röka, hade inte kunnat hålla i ciggen. sedan dess jag har inte börjat igen, även om jag fortfarande ett år senare känner suget. 

• UntilTheDark
    Majakattan skrev 2011-01-29 14:36:42 följande:
    Jag röker inte och vet att det är dåligt för mig att röka.

Min mamma dog i KOL det tog 13 år att kvävas långsamt... Gråter
    KOL är hemskt. Min svärmor har KOL men fortsätter röka en hel del och har gjort flera år trots diagnos. Det kan bara sluta på ett sätt för henne. Korkat minst sagt!
Svar på tråden Rökning