Inlägg från: Kevin och Freja |Visa alla inlägg
  • Kevin och Freja

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

ZillyChili skrev 2011-06-22 21:34:08 följande:
    Jag hade det så i söndags, fast med 8 minuters mellanrum i 1,5 timme i söndags! Men det avtog också efter ett tag!
    Kollade du upp vad det var eller vet du varför det blev så?
  • Kevin och Freja

Från början var det cravings på apelsiner, sen på juice och nu har det blivit vattenmelon och jordgubbar! Har sånt sjukt sug efter sött och surt och ibland blir ja helt knäpp och bara måste tugga på nåt som är knaprigt fast ändå mjukt typ...? Går inte att förklara och min man tittar lika knepigt på mig varje gång ja ska förklara :) men typ sån konsistens som vattenmelon brukar funka :) helknäppt men jag är glad att det är frukt denna gång! Förra graviditeten levde jag på chokladbollar och apelsin MER... Klarade mig inte utan det då :) tur ja slapp chokladen denna gång!

• Kevin och Freja

Var hos barnmorskan igår på kontroll.
    Hjärtljuden låg på 140 slag/min och magen var 33 cm i SF-mått. 

Fick även en tid till förlossningen för att kolla upp så allt var bra med bebis.
    De kopplade på CTG, gjorde ultraljud och kollade fostervattensmängd och allt var precis som det skulle! Känns skönt då jag känner mig lite orolig att något ska gå fel...
    Men allt var toppen med bebis och den sprattlade och hade sig där inne.

Hon ligger som en fällkniv över hela magen :) Huvudet neråt, rumpan på min högra sida och fötterna under revbenen på den vänstra :) 

De kunde tyvärr inte se hur stor hon var men det lär jag ju märka när hon ska ut :) 

• Kevin och Freja
    alexander2011 skrev 2011-06-30 23:37:51 följande:

Nu måste jag lägga in en bild på min mage för där oxå..Pojke eller flicka?

Min magkänsla har hela tiden sagt pojke..killen tror stenhårt på tjej men alla andra kring mig speciellt mormor säger pojke

Jag tror på flicka :)
    Tycker din mage påminner lite om min. 
  • Kevin och Freja
    alexander2011 skrev 2011-07-01 10:30:19 följande:

men kevinc

din mage är allt bra större än min men formen är lik :) du väntade en tös va?

Ja min är ganska stor :) och hängig tycker ja! Hade 33 cm i SF mått, vecka 32.
    Ja de säger att det är en liten tjej där inne iaf :)

Ja ja tycker formen på dem är ganska lika faktiskt, så ja gissar på en tjej för dig med :) 
  • Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-07-01 12:26:37 följande:
    nu i vecka 33+3 hade jag sf på 35, har med rätt låg mage , och väntar en flicka :).
    Ja Du har också rätt stor mage såg ja :) Skönt i denna värme ;) Man blir ju så smidig :)
    ja min mage har blivit jättelåg tycker ja, men den har ju varit uttänjd en gång tidigare så därför kan den hänga lättare sa barnmorskan, haha!
    De tror ju på ganska stor bebis också så det förklarar kanske en del det med.

Men när var du beräknad?

• Kevin och Freja

Nä så jättestor skillnad tror jag inte det är på magarna... :)

Ja de där med drömmar upplever jag också. Jag drömde att jag födde min dotter rakt ner i toaletten så jag fick fånga upp henne innan hon slog i porslinet. Sen fick ja springa runt med henne och navelsträngen hängandes ur mig och leta efter en läkare och ringa min man.
    Hel skumma drömmar har man! Det sa bara "plopp".

• Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-07-01 14:14:38 följande:
    Haha, jag börjar känna mig enorm. har alltid haft lite fett på magen så jag haft en inåt navel men nu börjar naveln vara borta haha... helt slätt typ. Ja vi 3 har rätt å lika magar, låga och stora...:) men du är ju 2 veckor efter så u kommer nog se ut som mig snart. Tycker denna vecka har gjort bra ifrån sig haha... orka nog inte bli större.. :).
    Ja enorm är man :) min navel har varit platt flera veckor nu, och hormonrand rakt över hela magen :)
    Ja är beräknad den 20/8 så vi får väl se... Har exakt 50 dagar kvar nu... men mer vill ja inte växa då det är stort och tungt som det är :)
    Har ökat ca 1 cm i veckan på SF-mått iaf, ligger precis vid den översta linjen...

Hoppas bara denna "chaffismage" inte blir lägre, haha! Då får man snart ta den på en vagn framför...
    Ninakarolina skrev 2011-07-01 14:11:37 följande:
    13/8 :). Min första men den är låg och jag har en bebis som är beräknad på 3500-3600 g :) så en helt lagom bebis. Men nu är de tungt i magen... 43 dagar kvar, längtar som tusan.
    Min bebis är beräknad att hamna kring 4300g... Ganska stort tycker ja :(
    Din låter alldeles lagom i storlek då :) 
    Min första vägde 3240g vid födesln, blir lite skillnad mot den här gången om de har rätt :)

• Kevin och Freja
    Mamma20022005 skrev 2011-07-01 22:21:40 följande:
    Ja, usch vad man drömmer konstigt. Jag drömmer ofta om jobbet, att jag kommer försent dit eller struntar i att gå dit för att jag inte orkar. Sen vet jag inte hur jag ska förklara det för chefen. Haha...

Bm ringde idag, hon hade pratat med doktorn igår om ev tul eftersom mitt sf mått ligger på översta kurvan och första barnet vägde över 4,2 kg. Men läkaren tyckte inte det är befogat och göra tul utan att jag ska ringa spec mvc och få komma dit och prata om min rädsla och föda stora barn.
    Jag ringde dit då men då sa hon att det finns inga såna barnmorskor där nu som är utbildade att prata med rädda mammor, nu i sem tider. Men att de visst kan boka in ett tul till mig, så den 27/7 ska jag få göra ett. Kommer då vara i v.39.
    Hon sa också att min andra förlossning gick ju snabbt så denna kommer säkert också gå väldigt snabbt. Min första var låååång.
    Ja drömmarna är helskumma! Haha! Vet inte hur många gånger jag drömt att jag fött för tidigt men att barnet har vart stort som en tio åring typ :) 

Hmm skumt, tycker du borde få göra ett TUL ganska snart så ni är förberedda ifall det är så att bebis är stor... Det sägs ju att barnen blir större och större vid varje graviditet...? 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011