Inlägg från: Kevin och Freja |Visa alla inlägg
  • Kevin och Freja

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Speck skrev 2011-07-01 23:08:53 följande:

Min navel är också helt borta, den står till och me ut en ett par veckor tillbaks! Alla tycker det är så gulligt att man ser min navel puta ut genom t-shirten hehe.. *
    Jag är också beräknad till den 20/8, och trots TUL så ville de inte ge mig en beräknad födselvikt.. kanske för att inte skrämmas? ;) Jag räknade att om normalvikt är 3500 gr och bebis bibehåller nuvarande tillväxttakt kommer jag få en plutt på 3,9kg, ganska stort det med tycker jag?!

Hehe, min navel är platt änsålänge å tror nog den håller sig så. Förra grav hade jag också platt navel, den buktade aldrig ut.
    Va kul med en till som har BF samma dag :) 49 dagar kvar nu då :) Hoppas de går fort!

Nej jag har aldrig vart på något TUL heller, vi fick en viktuppskattning och vikt kurva på bebis när vi var på 4D ultraljud, och efter den kan man typ ha koll på hur stor den ska bli. OM hon nu växer i samma takt än men magen gör det så förmodligen så följer bebis kurvan också.
    Ja 3,9 är ganska stort :) Vi får hoppas att förlossningen går relativt fort :)

Kan visa viktkurvan på bebis från vecka 28 

Hon är lite större än "medel" sa barnmorskan :)
  • Kevin och Freja
    Ninakarolina
    Skönt att du åkte in så de kunde se att du hade öppnat dig!
    Och vilken tur att allt gått så pass bra trorts allt!
    Förstår att värken är jobbig, lider med dig!

Håller tummarna för att hon stannar där inne några veckor till och att du ska få må bra nu då! 

Snart får du ju iaf träffa din lilla tjej :) 
  • Kevin och Freja
    ZillyChili skrev 2011-07-04 05:55:33 följande:

Det positiva med att knoddas ligger i säte är att nu får jag se h*n igen!

Ultraljud kl 11,15 och håll nu tummarna för att knoddas ligger rätt och att inte könet syns alltför väl! Vill ju inte veta!

Lycka till och hoppas bebis vill vända på sig :)
  • Kevin och Freja
    Isola80 skrev 2011-07-04 12:37:22 följande:
    Nu ska jag packa BB-väskan!

Kläder till bebis
    Kläder till mig
    Godis och dricka till mig

Hmm.... vad mer?
    Å va kul :)

Något tidsfördriv, typ tidningar, kortlek eller så.
    Och ett par sköna innetofflor! Det rekommenderar jag!
    Toalettsaker kan vara bra att ha med sig, hårborste och annat man kan behöva... 

Lite tips iaf :) 
  • Kevin och Freja
    emelielj skrev 2011-07-04 12:49:14 följande:
    Ang bindor förresten.

Avslaget är väl olika för alla som allt annat, men jag har hört att man behöver stora bindor första dagarna, för att inte blöda igenom. Även om man får de första dagarna av sjukhuset så måste man ju köpa egna sen ändå.
    Räcker det med vanliga bindor från affären eller finns det större som är till för efter förlossning på typ apoteket?
    jag vet att TENA har bindor som är stora, alltså till för inkontinens. Är osäker på om de finns på apoteket dock... jag fick sånna av min gamla svärmor efter min son föddes när hon jobbade inom vården. De var jättebra, inte riktigt så stora som de på BB men storleken mindre och de räckte iaf till.
    Sen kan man passa på att försöka få med sig några extra bindor från BB när man ligger där.

Det bästa är kanske att gå in på apoteket och fråga om det finns att få tag på :) 
  • Kevin och Freja
    emelielj skrev 2011-07-04 13:21:09 följande:
    Okej, då vet jag!

Förhoppningsvis behöver jag alltså inte större än de vanliga som finns i affären och sjukhuset finns det några att få iaf.

Ska höra med apoteket där jag bor men får hoppas att det räcker med vanliga som finns i affären då :)

Va sålängesen man hade mens så har ju typ glömt av hur det är!
    Har bara massa tamponger hemma med men det kanske inte är så mysigt sen.
    Jag blödde väldigt mycket efteråt i nästan 6 veckor så jag klarade mig inte med vanliga bindor utan behövde större.
    Tampong ska man inte använda alls efteråt har jag lärt mig eftersom man inte är läkt och det ökar infektionsrisken.
    Men kolla med apoteket så hittar du säkert något som passar :) 
  • Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-07-04 14:21:29 följande:
    jo de var tur att jag gjorde de :). Jo de är jobbigt , men får se om hon stannar ett tag till :).
    Ja kämpa på bara :) Efteråt är det ju värt allt tack o lov :) 
    Varje dag i magen är ju värdefull och snart är hon ute hos er :) 

Hade ni bestämt namn på lilltjejen? :) 
  • Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-07-04 17:55:30 följande:
    Jo de är ju de :).
    Hon ska heta Penny :) Har ni bestämt er för nått? 
    Ja va sött :) 
    Ja vår lilla tjej ska heta Freja har vi tänkt :) Om det inte passar när man ser hur hon ser ut så blir det en Tuva :) 

Har börjat bli nojig att de ska ha sett fel på två UL så det är en pojk i magen, haha! Det hoppas jag inte nu för vi har bara flickgrejer :) Vore bra snopet vid förlossningen isåfall :)
    Men som sagt, två ggr har de sagt att det är en flicka så det borde ju stämma :) 
  • Kevin och Freja
    emelielj skrev 2011-07-05 08:56:05 följande:
    Men till mig så säger dom på på varje ultraljud att det är 95% en pojke osv, kan man verkligen stämma dom då?
    Dom säger ju aldrig att det är 100% ett visst kön utan att dom är nästan säkra, dom får ju inte säga att dom VET just för att det kan bli fel? Säger dom till mig iafGlad
    Det har jag också hört... Till mig sa de 99 % en flicka så stämma går nog inte att göra.
    Men de spelar ju ingen roll, har de sett fel är det bara att gilla läget och köpa nytt :)
    och komma på ett pojknamn då :)

Är det fler som har bestämt namn på sin bebis? 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011