Inlägg från: Kevin och Freja |Visa alla inlägg
  • Kevin och Freja

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Capa skrev 2011-06-13 09:19:00 följande:

Jag går in i vecka 31 idag och min mage är precis likadan!! Förra gången hade jag tjejen högt hela tiden vad jag minns tills det var dags att komma ut runt BF, nu nästan hänger magen över byxkanten haha Och neeej inte av fett utan av att han ligger så jädrans lågt nu. Har också massa förvärkar varje dag i stort sett och igår tryckte det på som tusan. Pratade med bm om detta och hon lugnade mig med att skulle han komma nu så är han livsduglig, det enda man kan göra är att klocka mellan värkarna och åka ut och undersöka sig om det inte avtar. Undrar om det blir bebis för oss snart...... Obestämd

Va skönt att det finns fler :)
    Jag kan inte minnas att min förra grav var såhär heller... Då hade jag en fin kula på magen och inget mer. Nu är jag som en koloss överallt och magen är jättenedsjunken...
    Tycker det är tidigt att det ska vara tryck neråt men det kan tydligen bli så alltså...?
    Ja man kan börja undra, de flesta tror att den tittar ut redan i juli men vi får väl se... Man kan ju samtidigt hoppas på det :)
    Ska se vad min barnmorska säger på torsdag när jag ska dit... 
  • Kevin och Freja
    SandraP1990 skrev 2011-06-13 15:07:37 följande:
    det verkar som ingen här inne har fått bristningar, ser inga på era magbilder.. jag har fått jätte mkt.. å nu börjar det komma på min mage=(
    Joho fyyy! Jag har massor! 
    På magen fortsätter det spricka i de gamla bristningarna jag fick förra graviditeten och nu har lår, rumpa och kärlekshandtag spruckit också...
    Inte alls kul men oundvikligt...
    Bara trösta sig med att de bleknar med åren... 
  • Kevin och Freja
    Mamma20022005 skrev 2011-06-12 22:08:30 följande:
    Jag ligger också över kurvan med mina sf mått. Bm tror att bebisen är stor, mitt första barn vägde över 4,2 kg. Med mitt andra barn låg jag också över kurvan men hon vägde 3,6 kg så hon var ju inte jätte stor.
    Ska nog få göra tillväxt ul. Mannen sa igår att han tycker magen har sjunkit ner, men jag ser det inte.
    Okej... Vi var på 4D ultraljud och då sa hon att bebis var ganska stor och låg vid översta strecket på kurvan...
    Får man tillväxt UL om man misstänker att bebis är stor eller är det någon man får be om?
    Ja min mage har sjunkit men det kanske inte är så konstigt å andra sidan eftersom bebis är tung...? 
  • Kevin och Freja

Kan också bjuda på lite bristningar... Tyvärr ganska dålig bild men...
    v. 31 är detta iaf...
    Vätskefyllda fötter pryder bildeen också :) 
  • Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-06-16 10:08:34 följande:
    Jag kan inte sova längre, vaknar flera gånger och är klar pigg, och måste kissa. sen ligger jag vaken i säkert 2 timmar sen somnar jag en stund sen vaknar jag och är lika klar pigg, men sen hela dagen är jag skit trött. någon annan som har de så med?
    har samma problem... Sover jättedåligt, får springa upp och kissa, kan inte riktigt hitta en position då jag ligger skönt och bebisen lever livet i magen.
    Hela dagen blir förstörd då man är helt slut men ändå är det samma visa natten efter igen...?

Jobbigt faktiskt... 
  • Kevin och Freja

Har vart hos BM på kontroll nu :)
    Får jag fler sammandragningar utan aktivering innan måste jag ringa spec. mödravården för kontroll. Nu har det vart lugnt några dagar och jag hoppas det förblir så ett tag till.

Bebis mådde iaf bra :) Hjärtljuden låg på 142 slag/min och hon har vänt sig så huvudet är neråt men hon har inte börjat fixera sig än. Ganska tidigt för det än så det gör inget. Men vänt sig neråt har hon iaf :) 

jag och bebis ligger iaf lite över normalkurvan så vi växer fort :)

Måste nog skaffa stödbälte mot foglossningen också för den är hemsk! Spec nattetid!

Imorgon ska vi åka och hämta hem vår fina vagn :) 

• Kevin och Freja

Inatt fick jag värk i magen, sammandragningar och som mens värk som stråla ut i ryggen och ner i benen. Magen blev stenhård. Det höll på så i ca tio min med några sekunders mellanrum, gick upp och gick lite och kissade på toan och sen sakta men säkert så gav det sig... Någon mer som känner igen detta eller vet va det kan vara? Jag tänkte ringa förlossningen men eftersom det gav sig så lät ja bli. Idag har jag inte lännt något av det.

• Kevin och Freja
    Capa skrev 2011-06-22 19:48:12 följande:
    Jag har haft så ett tag, förvärkar enligt min bm som är helt normalt och väldigt vanligt med andra barnet. Att det strålar ner i benen är tydligen om barnet ligger med huvudet ner och trycker på så nerver kommer i kläm. Jag har nu blivit sjukskriven halvtid pga detta då jag har det titt som tätt hela dagarna. Blir du orolig ska du helt klart åka ut till förlossningen!! Och om det inte går över i vila ska du också åka ut!!
    Okej... Tack för svaret! Har funderat och oroat mig men det har inte hänt igen och det känns inget konstigt i magen idag.
    Skönt att få lite lugnande besked :)
    Kommer det igen tror jag att jag ska ringa förlossningen för att få det kollat. Säkert ingen fara men bättre kolla en gång för mycket än för lite.
    hade inte så vid min första grav. men e de vanligare vid andra så förklarar det ju lite :)

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011