Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Ninakarolina skrev 2011-06-30 11:41:58 följande:

Såg (Livet på BB) igår och just då fick man se vändningsförsök, haha ... men fy de vill jag inte göra ser inte skönt ut.

Får hoppas hon ligger med huvudet neråt. har missat 2 gånger när de ringt från dolt nummer... säkert special mödravårde som vill ge mig en tid för ul.... fasen får inte missa nästa gång de ringer blir galen.

Ja jag såg också det, annars har jag bojkottat de programmen. Vill helst inte se förlossningar egentligen, hur hjälplösa de är där, hehe... Men eftersom det var vändningsförsök så var jag tvungen!

Tyckte dock att det inte såg så farligt ut, pratade med min svägerska också och det värsta hon tyckte var bricanylen för man får hjärtklappningar och så av den. Vändningsförsöket var lyckat på henne och det kändes bra för jag har bara hört talas om de misslyckade =) Litet ljus i tunneln så att säga, haha

• ZillyChili
    Wizla85 skrev 2011-06-30 13:18:56 följande:
    Fina magar ni har! Har inte läst igenom alla inlägg utan tänkte bara uppdatera er lite...

I söndags den 26/6 på min födelsedag förlöstes jag med urakut snitt pga moderkaksavlossning. Fruktansvärt traumatiskt men allt gick bra. Tack vare ett förhöjt blodtryck så låg jag inne och väntade på provsvar när jag började störtblöda och allt gick bra.

fick en helt underbart vacker liten prins som fått namnet Ville. Han föddes i vecka 34+5 och vägde 2875g coh va 46,5 cm. Nu kommer vi spendera juli månad på neonatal vilket känns mindre roligt. Just nu är det skitjobbigt även om lilla Ville mår bra, bara behöver mogna till sig lite.. Alla hormoner och bilder från dagen D och alla tankar om vad som kunnat hända om vi inte redan varit på sjukhuset snurrar i huvudet.. Vi hade lika gärna kunnat varit döda båda två..

Så till alla er som tycker det börjar bli jobbigt med magarna i värmen... VAR GLADA FÖR VARJE DAG DOM STANNAR KVAR DÄR INNE!!!!! Jag ångrar varje liten antydan till gnäll om hur jobbigt det var och hur tungt det var, hade jag bara kunnat så hade jag stoppat tillbaka honom Hjärta

Så ha det så himla bra i värmen och härda ut!
    Kram på er alla!!

Oj! Grattis!!! Satt ändå och tänkte på dig igår och tänkte skriva och efterlysa dig! Saknade ju bilder på din mage, är alltid så roligt när du lägger ut bilder eftersom vi har så fruktansvärt lika magar! Kommer sakna dina bilder =) =(

Jag far tack och lov inte illa av värmen förutom att jag legat störtförkyld ett par dagar nu men det är inte graviditetens fel =)
    Men som någon tidigare skrivit, det är nog ingen som egentligen vill att deras bebis ska komma nu, bara att tiden ska gå lite fortare så man får träffa den lille =)

Men åter igen, grattis grattis grattis och vilken tur att det gick bra!
    Kan ju alltid skapa ett privat forum om du inte vill lägga ut det offentligt, där man måste bli godkänd för att komma in och titta?

Ta hand om er!

Vi längtar efter att få se lille Ville, som väl är den första som anlänt från denna tråd va??

• ZillyChili

Börjar bli riktigt trött på att vakna runt 04,00 varje dag!
    Jag har visserligen aldrig varit en person som sover länge, men 04,00 är lite väl tidigt även för mig! 06,00 känns mer humant!

Fast idag vaknade jag av världens nysattack och när jag väl var färdig med den biten så kände jag hur det värkte i höften och världens mensvärk! Finns ju trevligare sätt att vakna på!

Men idag ska jag äntligen (?) till jobbet och efter att ha varit hemma i tre dagar så ska jag köra med min lärling rejält =)
    Ska dock ta ett snack med chefen om att jag minsann inte vill ha någon karrensdag då de har ringt mig minst tre ggr per dag för att de behöver hjälp med något.
    Då känns det tryggt att man bara ska jobba en vecka till... när man märker kaoset bara efter tre dagar!

Fast jag har redan förklarat för min chef att jag skaffar F-skattsedel nu innan jag går hem så jag kommer att debitera dem ett konsultarvode för varje gång de ringer mig under mammaledigheten =)
    Får se om det hjälper! Ser iaf fram emot lite långledighet, känns att det behövs!

• ZillyChili
    Momii skrev 2011-07-01 10:24:04 följande:

Får man fråga vad du jobbar med? Du verkar ju uppenbarligen behövd!

Trist att vakna så tidigt och dessutom när man ska jobba, tyvärr kan man ju bara bita i det sura äpplet. Hoppas dagen går bra trots dålig sömn!

Själv vakna jag idag av mannens alarm strax innan kl 06:00, han hade endast vibrator men snooza 3ggr och jag kan inte somna om så länge han inte gått upp. Han har försovit sig så många gånger nu när tösen vaknat om nätterna och hans sömn har blivit påverkad. Det tog 2h för mig att somna om och strax därefter ville inte tösen sova mer. Igår när jag kunde sova som skrev mannen först två sms vid 9 och sen ringde han när han inte fick nåt svar...grrr! Då fick jag tillslut väcka dottern vid 10 för då var jag uttråkad, haha! Jag som sov så gott! Så knas det kan bli....

Ja sitter på jobbet just nu med grus i ögonen, men bara några timmar kvar nu, sen helg!
    Jag arbetar som redovisningsekonom på en industri. Verkar som om jag är behövd, synd bara att det inte visar sig i lönekuvertet med =)
    Men man kan ju inte så allt =)

Ja man förstår ju varför det är så viktigt med vila nu under graviditeten, eftersom sömnen i sig tydligen får sig rejäla kängor i några månader!
    Fast vem har tid att vila? Inte jag i varje fall =)
  • ZillyChili
    Mamma20022005 skrev 2011-07-01 22:14:03 följande:
    Tror på en flicka.
    ZillyChili skrev 2011-07-01 05:01:17 följande:

Börjar bli riktigt trött på att vakna runt 04,00 varje dag!
    Jag har visserligen aldrig varit en person som sover länge, men 04,00 är lite väl tidigt även för mig! 06,00 känns mer humant!

Fast idag vaknade jag av världens nysattack och när jag väl var färdig med den biten så kände jag hur det värkte i höften och världens mensvärk! Finns ju trevligare sätt att vakna på!

Men idag ska jag äntligen (?) till jobbet och efter att ha varit hemma i tre dagar så ska jag köra med min lärling rejält =)
    Ska dock ta ett snack med chefen om att jag minsann inte vill ha någon karrensdag då de har ringt mig minst tre ggr per dag för att de behöver hjälp med något.
    Då känns det tryggt att man bara ska jobba en vecka till... när man märker kaoset bara efter tre dagar!

Fast jag har redan förklarat för min chef att jag skaffar F-skattsedel nu innan jag går hem så jag kommer att debitera dem ett konsultarvode för varje gång de ringer mig under mammaledigheten =)
    Får se om det hjälper! Ser iaf fram emot lite långledighet, känns att det behövs!

Usch vad jobbigt och vakna så tidigt. Jag sov dåligt inatt och vaknade stup i kvarten.
    Vad skönt att du bara jobbar 1 vecka till. Jag har varit hemma 1 månad nu. Känns bra!

Ja det låter riktigt härligt! Jag hinner vara hemma exakt 1 månad om bebis kommer på BF, som är beräknad till sista semesterdagen enligt vår industrisemester. På så sätt är det riktigt bra tajmat, behöver inte ta ut några dagar innan BF... havandeskapspenning får man ju inte när man jobbar på kontor =)

Nu blir det till att slänga sig i bingen och hoppas på mer sömn inatt! Gräsänka fram till måndag kväll men har ju katten som besök plus att jag är hundvakt till en hundvalp som säkert vaknar i ottan och vill ut för att kissa =)

• ZillyChili

Välkommen till världen Ville!!!

Vad skönt att övervakningen är över så ni kan lära känna varandra på ett helt annat plan, tillsammans som en familj!

Jag hoppas verkligen inte att magen växer alltför mycket till, då kommer min rygg att brytas av på mitten =)
    Än så länge funkar det, men vill gärna att det funkar tiden ut ju!
    Målar jag magen i färgglada färger nu så kommer folk tro att jag är en badboll =)

Mamma20022005: Ja jag har också bf 7/8, samma dag som min katt och syster är födda, en vecka efter mig!

• ZillyChili
    IceCloud skrev 2011-07-03 00:44:03 följande:
    Nä det är inte kul. Hoppades på att magen inte skulle växa så mycket mer så bristningarna stannar av lite.
    Får väl se hur det blir då.

Jag tror inte att bristningarna har så mycket med hur man växer utan att det är hormonellt.
    I tonåren fick jag en del bristningar på lår och höfter utan att ändra storlek åt något håll, däremot var jag ju en hormonstinn tonåring =)
    Min väninna fick en massa bristningar redan i v. 15 och då syntes det knappt att hon var gravid.

Jag håller tummarna för att du inte får fler, för egen del är det dock redan kört!

• ZillyChili
    IceCloud skrev 2011-07-03 15:05:23 följande:

Ja jag får nog helt enkelt inse att det är hormonellt. Men har ändå haft hoppet uppe att slippa, haha. Även att jag har bristningar på skinkorna sedan långt tillbaka, hur nu dom kom dit! det har jag absolut ingen aning om för har alltid hållit samma vikt o inte växt speciellt snabbt. O alltid varit smal, så att det har med hormoner att göra det köper jag verkligen.
    Hoppas nu att bristningarna på magen också kommer bli lika bleka/vita i framtiden! :)

Vi får trösta oss med att de förhoppningsvis kommer att blekna!

Ja verkligen! Känns inte alltid bra att se hur kroppen förändras och vara totalt maktlös över det!
    Bristningar är inget roligt, men jag provade att smörja mig utan någon nytta.
    Det roliga är när jag har träffat en del som säger att det faktiskt hjälper att smörja alltid frågar: Vad har du smörjt med? Åh, då har du smörjt med fel =)

Men vi är vackra ändå, trots våra bristningar!

Håll tummarna imorgon att knoddas har vänt sig! Är inte sååå sugen på vändningsförsök, men gör det ändå... får ju ge knoddas en chans att komma till världen "det vanliga" sättet =)

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-07-03 21:14:34 följande:

2 nätter på förlossningen, men knappt någon sömn tog ut sin rätta på utseendet haha. Men tänkte att de kanske blir de sista bilderna. Men de lyckades stoppa mig. Och hade dragit mig tillbaka från öppen 33 cm till 1cm så dom kunde inte stoppa mig mera och att de såg lugnar ut så jag fick åka hem. skönt... men magen är hård helatiden och har mensvärk.... men så fort de kommer värkar ska jag åka in och kollas upp... så förhoppningsvis stannar hon här inne nån vecka till men man är ju aldrig säker, Men orkar nog inte med denna ryggont och mensvärk och hårda sammandragningar länge till... då kan hon lika gärna få komma ut :). kanske dumt sagt men de är inte lätt!
    Nej men oj! Close call då ju! Vilken vecka är du i nu?
    Vad var det som fick dig att åka in? Värkar? Vad det än var så var det ju tur det för bebis mår nog bäst av att vara kvar ett tag till, har för mig att du är typ en vecka efter mig?
  • ZillyChili

Det positiva med att knoddas ligger i säte är att nu får jag se h*n igen!

Ultraljud kl 11,15 och håll nu tummarna för att knoddas ligger rätt och att inte könet syns alltför väl! Vill ju inte veta!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011