Wizla85 skrev 2011-06-30 13:18:56 följande:
Fina magar ni har! Har inte läst igenom alla inlägg utan tänkte bara uppdatera er lite...
I söndags den 26/6 på min födelsedag förlöstes jag med urakut snitt pga moderkaksavlossning. Fruktansvärt traumatiskt men allt gick bra. Tack vare ett förhöjt blodtryck så låg jag inne och väntade på provsvar när jag började störtblöda och allt gick bra.
fick en helt underbart vacker liten prins som fått namnet Ville. Han föddes i vecka 34+5 och vägde 2875g coh va 46,5 cm. Nu kommer vi spendera juli månad på neonatal vilket känns mindre roligt. Just nu är det skitjobbigt även om lilla Ville mår bra, bara behöver mogna till sig lite.. Alla hormoner och bilder från dagen D och alla tankar om vad som kunnat hända om vi inte redan varit på sjukhuset snurrar i huvudet.. Vi hade lika gärna kunnat varit döda båda två..
Så till alla er som tycker det börjar bli jobbigt med magarna i värmen... VAR GLADA FÖR VARJE DAG DOM STANNAR KVAR DÄR INNE!!!!! Jag ångrar varje liten antydan till gnäll om hur jobbigt det var och hur tungt det var, hade jag bara kunnat så hade jag stoppat tillbaka honom
Så ha det så himla bra i värmen och härda ut!
Kram på er alla!!
Oj! Grattis!!! Satt ändå och tänkte på dig igår och tänkte skriva och efterlysa dig! Saknade ju bilder på din mage, är alltid så roligt när du lägger ut bilder eftersom vi har så fruktansvärt lika magar! Kommer sakna dina bilder =) =(
Jag far tack och lov inte illa av värmen förutom att jag legat störtförkyld ett par dagar nu men det är inte graviditetens fel =)
Men som någon tidigare skrivit, det är nog ingen som egentligen vill att deras bebis ska komma nu, bara att tiden ska gå lite fortare så man får träffa den lille =)
Men åter igen, grattis grattis grattis och vilken tur att det gick bra!
Kan ju alltid skapa ett privat forum om du inte vill lägga ut det offentligt, där man måste bli godkänd för att komma in och titta?
Ta hand om er!
Vi längtar efter att få se lille Ville, som väl är den första som anlänt från denna tråd va??