Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Emelielj: Ja det är kul att veta när, samtidigt som det hade varit roligt att gå och gissa.
    Visserligen så kan det ju starta tidigare än tisdag, men jag räknar med den andra!

Kevin C: Ja gött att veta, synd bara att jag fick gå igenom vändningsförsök och kommande ks för att få veta =)
    Tänk som så att för varje dag som går, desto svårare blir det för din bebis att vända sig igen =)

Om ansträngande arbete kan sätta igång en förlossning så borde det göra det för mig idag, annars tror jag inte på det!
    På två dagar nu så har jag och min mamma målat, skrapat och slipat 17 fönster. Gamla, delningsbara fönster... *ryser*
    Nu står de i ladugården och hela nedervåningen har fönster bestående av plast! Idag ska jag byta haspar på dem, sätta dit tätningslister och putsa fönsterna så de kan sättas upp.
    Jag kan däremot knappt röra mig, höften och min ischias protesterar högt över dessa aktiviteter, men jag vill ha det färdigt innan knoddas kommer =)
    Men som sagt, om inte detta sätter igång det så gör nog inget det! Jag hoppas på sista, vore förargligt om knoddas bestämmer sig för att komma nu när vi inte har några fönster, haha            

• ZillyChili

Har inte ens tänkt tanken att varken jag eller sambon ska ge varandra presenter???? Men vi är totalt värdelösa på sådana saker både han och jag, så vi kompletterar varandra bra på den punkten, aldrig några sura miner.

Idag ska han iväg och köpa födelsedagspresent till mig då jag fyller år på söndag, bara det kan jag tycka är onödigt, men vet att jag vill ge honom något när han fyller år så... 

Jag får min uppskattning på annat vis... typ som nu.... jag sitter ute på altanen med datorn och han plockar ordning där inne och dammsuger... Duger gott till mig =)   

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-07-28 11:25:12 följande:
    Man får ju den finaste presenten (bebisen) så vi har inte ens tänkt på presenter till varandra... vi ska nog shoppa loss sen så fort man kan ta sig till stan tillsamans då vi har sparat till insattsen så länge och nu slipöper vi spara min lön plus halva sambons haha... har levt som råtter... har inte ens haft klä'der till mig... allt är för litet men känns inte lönt att köpa gravidkläder nu när de är så nära :).

Haha, nej lite onödigt... jag börjar få lite småhål i linnena och självklart fläckar överallt eftersom man lägger magen i allt som finns, men vi köper inte heller ngt till min nu! Bara några dagar kvar nu!
  • ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-07-28 11:54:56 följande:
    Vi har nog heller inte tänkt på att köpa presenter till varnadra däremot kommer vi få en del av vänner o släktingar ist. idag ska vi ner o hämta 2 startpaket, ett från medicingruppen och ett ifrån babyproffsen.kommer bli stressigt. vi ska vara barnvakt just då åt en 3 åring o en 5 månaders. härlig resan kommer bli. är nästan 30 grader i skugan o sitta med två små i en varm bil..jösses :S
    Hittar vi inte skruv till sängen idag så köper jag en ny, uhh vad trött jag blir. måste få ihop sängen. har ca 4 veckor kvar till bf o sambon åker den 15:e o är borta ca 2 veckor så innan dess måste jag ladda upp med blöjor osv.
    känner mig så stressadSkrikandes. måste bära ut en byrå o fixa dagbädden innan imorgon när sambons bror kommer att stanna över 3 dagar.

inatt fick jag ont i svanken som gick ner i benen, brännande värkande känsla :S idag har det däremot gett sig men blev orolig ett tag. väntade bara på att värkarna skulle sätta igång inatt :S 

Skrattande
    Ta det lugnt bara, du hinner! Jag ska snittas på tisdag och har fortfarande inte skruvat ihop sängen Skrattande
    Blöjor tar ju inte heller så lång tid... du ska väl handla mat vid flera tillfällen innan BF?

Men visst, jag kan känna ibland att jag har noll koll på sakerna men sen när jag verkligen börjar tänka efter så är det ändå inte så mycket att göra och det tar faktiskt inte så lång tid heller!

Hinner jag inte skruva ihop sängen innan så är inte det hela världen. Tar ett par dagar innan vi kommer hem så då kan sambon göra det då... eller får bebis sova i vagnen, funkar ju lika bra det, tills jag skruvat ihop sängen.

Så ta det lugnt, du hinner! Och skulle det vara något du inte hinner, så är det säkert inte värre än att du kan göra det efter födseln!
  • ZillyChili
    Momii skrev 2011-07-28 23:18:33 följande:
    Skön inställning! Många känner sån enorm press på att allt måste finnas hemma och vara på sin plats när bebisen anländer.
    Inte jag! Men jag har aldrig varit en stressad person! Med tanke på att man inte har en aning om när barnet kommer, bara när det kan vara tänkt att komma så är det svårt att vara så förberedd =)

Det är ju skönt om allt finns på plats, men inte hela världen om det inte gör det! 
  • ZillyChili
    Momii skrev 2011-07-29 10:48:00 följande:
    Nä, det är ju inte så att affärerna stänger bara för att man får barn. Vissa saker är ju skönt att ha hemma men många köper på sig massa grejer som de tror sig är ett måste och så används det aldrig. Jag erkänner att vi också  har gjort det. Tex bärselen, knappt använd och de fåtal gånger den är använd så handlar det bara om minuter upp till en halvtimme kanske.

Sen fick jag ju köpa grejer som jag inte ens hade haft en tanke på efter förlossningen som amningsnapp, mjölkuppsamlare, nappflaskor och ersättning. Fick köpa mer bodys och byxor än vad jag trodde vi skulle behöva. Får man ett kräkbarn och får byta upp till 5-6ggr om dagen går det åt en del kläder. Likaså när det gällde byxor, ofta läckte hennes blöjor och oftast går det bara att få en tvättid i veckan här. Egen maskin hade varit perfekt men vi har inget uttag i badrumet.

Ja man har förmodligen handlat bra fler saker än man behöver.
    Blöjor har jag dock inte köpt så många, vill veta hur stor knoddas är först. Har köpt de minsta nu och inte alls säkert att knoddas kan ha dem ju. Kanske hade varit bättre att köpa 3-6 kg istället, men det är så dags nu!
    Men annars känns blöjor något som absolut inte är stressigt, de finns ju överallt!!!

Tisdag närmar sig med storsteg och snart gör jag och sambon entré i föräldravärlden! Idag har vi bestämt att vi ska skruva ihop spjälsängen och hänga upp rullgardinen (morgonsol rakt in på knoddas annars), sen ska vi på 30-årskalas hos min syster. Sen är knoddas välkommen att göra oss sällskap, även om h*n lika gärna kan vänta tills på tisdag så är vi alla förberedda =)
    Men hade ändå på något vis varit kul om det startat av sig självt eftersom jag missar hela den processen nu... hade varit kul att få känna en riktig värk! Fast samtidigt... bäst är ändå om det inte startar då det bara försvårar inför snittet...
  • ZillyChili

Ingen fara Carmat, slemmisen kan gå långt innan det är dags att föda.

Vad gällande ryggvärken så vet jag inte vad det är, förvärkar? Har dem vartenda dag och de blir bara värre ju längre in i graviditeten du kommer. Så har det varit på mig i varje fall. Om jag trodde det var jobbigt för tre veckor sedan, så har jag bara lust att skratta åt det nu, hehe Skrattande

Men nu är du på sluttampen så bara håll ut! Du får ta värktablett om det blir för jäkligt!   

• ZillyChili

Jag får stötta mig mot väggen vartenda morgon när jag stiger upp pga hugg mellan benen, sen när jag väl kommit en bit blir det bättre och jag slipper använda mig av väggen i varje fall!

Igår var vi på bio och tittade på Baksmällan del 2... jisses så rolig! Men fasen vad obekvämt att sitta på bio och få en massa förvärkar! Tack och lov var det inte många där så jag kunde bre ut mig hur jag ville, vilket jag också gjorde!

Imorgon kommer knoddas och jag funderar på min bb-väska. Får nog gå igenom den igen, har ju bara packat ner det absolut nödvändigaste, men nu när man vet att vistelsen kommer att bli längre osv så kanske man borde ta sig en titt på det igen...    

• ZillyChili
    Gwenjen skrev 2011-08-01 09:06:04 följande:

ZillyChilly: Stort Lycka till imorgon! Spännande!

Tack så mycket! Har varit inne idag och fått träffa alla som ska medverka inne i rummet samt fått klara direktiv om vad som gäller nu sista dygnet =)
    Nu är det bara att fixa det sista och passa på att vila för vem vet när man kan göra det härnäst? 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011