Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Wizla85 skrev 2011-06-20 08:06:34 följande:
    10 SD på en dag är ingenting i mina öron, men visserligen så läcker du ju fostervatten så då blir det ju lite annat.. Själv har jag SD nästan hela tiden och många håller i sig läääänge. Eller jag får flera som löser av varandra innan den första helt klingat av.. dock inget som påverkast tappen 'ännu iaf.

men har du lite mensvärk samtidigt så se upp.. bättre en koll för mycket än för lite. men å andra sidan så är du väl så långt gången att det snart inte spelar så stor roll....

Lycka till nu, och hoppas att det inte kommer igång riktigt ännu!

Kram
    Ja fast vi har bokat upp oss totalt fram till v. 29 så nu får det absolut inte sätta igång =)
    Fast jag är egentligen inte så orolig heller, hade nog inte grunnat på det alls om det inte var för läkarens ord.

Nej tio känns som otroligt lite? Men jag tror han menade i viloläge, när man inte hade överansträngt sig... för som det är nu kan man ju inte gå utan att få sd... så det måste vara något sådant han menar...

Men hur känns era sammandragningar??
  • ZillyChili
    Isola80 skrev 2011-06-20 11:00:13 följande:
    Min kära kollega började dagen med att säga "Du ser tröttare och tröttare ut för varje dag". Tack så mycket!

När folk säger att det är jobbigt att vara gravid på sommaren säger jag att det ska bli jätte skönt att ha semester 6 veckor innan bf, vilket man oftast inte har någon annan tid på året och att man kan bada, det kan man ju inte om man får i början på sommaren.

För övrigt är du ju inte alls stor.
    Visst är det skönt med alla positiva människor i ens omgivning?
    Allt behöver inte vara eländigt bara för att man är gravid =)
  • ZillyChili
    Mickan skrev 2011-06-20 18:33:20 följande:
    Inga sammandragningar alls...

Magen växer som den ska känns det som och bäbisen tar verkligen upp ALL plats som finns i magen! Härligt att han börjar bli så stor nu!
    Fick reda på att min syster lyckats bli gravid igen och fick pluss igår. (hon fick missfall i v 16 bara några dagar efter jag plussat i julas och varje månad har vart en kamp emot negativt gravtest)
    så är super Happy nu för hennes

skull! Hoppas det går vägen denna gången!

Slänger in en magbild för denna vecka också! Folk tycker fortfarande jag är superliten fast magen exploderat de senaste veckorna! Jag tror bäbis kommer växa ikapp sig och bli en 4:a kilos klump jag!

Vad roligt för din syster! då håller vi tummarna för henne!

Ja liten mage behöver inte betyda liten bebis =) Jag tänker att jag får en liten bebis trots stor mage=)

• ZillyChili
    Wizla85 skrev 2011-06-20 18:56:24 följande:
    Min bebis var strax under normalkurvan när jag gjorde UL nu i vecka 32. Hade däremot massa fostervatten! Strax över 2 liter, så det är nog mest därför min mage e så stor.. Sen är jag ganska kort så den har ju inte så stort utrymme att bre ut sig på.. =)

Jag är inte så lång heller =) 166 cm!

Ja när jag läckte fostervatten så sa de att jag hade massvis med vatten, även om de inte sa hur mycket så det är väl en anledning till magen här med!

• ZillyChili
    Momii skrev 2011-06-20 19:39:25 följande:

Vecka 34(33+0)

Jag har så "kantig" mage.

Fin mage ju! Inte någon bristning och lagom stor!
  • ZillyChili

Gud så skönt med en ny dag!

Igår hade jag en riktigt dålig dag, där inget gick min väg! Till råga på allt så spenderade jag hela kvällen efter jobbet på soffan, då jag hade sådan illamående att minsta rörelse kunde innebära en olycka =)

Det bästa med sådana dagar är dock att dagen efter nästan alltid känns underbar... i jämförelse liksom!
    Hoppas detta håller i sig hela dagen, måste vara skärpt på jobbet så jag kan lära ut mitt arbete, annars lär det bli en hel del övertid innan jag går hem =(

• ZillyChili
    Tejj skrev 2011-06-21 12:57:12 följande:
    Vaddå "kantig" o "pikmage" Så här konstig ser min mage ut säkert 85% av dagen.... ståendes som liggandes.... Hon ligger lixom på tvären i den övre delen av magen, med fötter o tryck mot min höger sida av revben.... får väldigt ont i dem emellanåt.... Den nedre delen är oftast väldigt slapp o dallrig.... hoppas hon fixerar sig snart så att jag kan få en "normal"rund grav.mage som alla andra.................. hehe....

Haha, vilken rolig bild!!! Sånt som är kul att titta på sen ju!! Så har aldrig min mage sett ut, men hade varit kul att se någon gång i varje fall!! Särskilt om man har kameran nära till hands.

Många olika former, kantiga, pikar, kurviga (?) oc¨h så min bad boll!
  • ZillyChili
    Momii skrev 2011-06-21 13:54:05 följande:

Haha vilken buckla på magen! Min har hållt sig jämn men det är väl för att moderkakan ligger som skydd i framvägg. Och den där lilla rackaren som ligger som en fällkniv, haha inte speciellt snällt mot mammas revben, hoppas h*n vänder sig rätt snart!

Hur länge till ska du jobba ZillyChili?

Jag jobbar t o m 8 juli (fredag v. 27), sen stänger vi i fyra veckor och knoddas är beräknad till sista semesterdagen v. 31 (7:e augusti). Men bara jobb i tre veckor till!!! WÖJ!
    Så jag blir hemma i fyra veckor innan, så jäkla gött!! Men har förstått att väldigt många redan har gått hem från jobbet nu??
  • ZillyChili
    emelielj skrev 2011-06-21 14:37:49 följande:
    Skönt! Ja jag gick HP godkänt så jag gick hem i v 32. Jätteskönt det, hade inte pallat me mitt skitjobb ändå. McDonalds är inget för gravida har jag kommit fram till!

Jag kan lätt säga att första delen av min graviditet hade jag definitivt inte klarat av att arbeta där med mitt illamående i varje fall =)

Lite lätt avundsjuk, hade gärna gått hem från jobbet nu. Man känner ju att ens ork inte riktigt är densamma längre, men vad tusan, 2,5 vecka ska man väl ändå klara av =) Det kommer nog att bli långa 2,5 vecka i varje fall. Igår var jag på jobbet till 18,30, slutar 16,00 egentligen och det ser ut som om det kommer att vara så nu den sista tiden!

Men visst, det blir ju skönt klirr i kassan nu innan man går hem på mammaledighet så då kan man ju spara undan lite!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011