Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Tack för alla lyckönskningar!

Momii: Tar det faktiskt lugnare än jag trodde! Än så länge kanske jag skulle påpeka! Nu har jag fem vakna timmar kvar tills det är skarpt läge och någon gång kommer jag att bli nervös!
    Det jag är ganska säker på att jag kommer att ogilla är när jag känner hur känseln från kroppen försvinner. Då kommer jag helt plötsligt att vara totalt hjälplös, vilket jag inte är van vid och jag gillar det definitivt inte!

Svartros: Nej, jag sover inte heller mycket om nätterna nu så 07,00 var ju helt perfekt! 10,00 är mer lagom för sambon som gillar att nana kudden =) Jag kommer bara att ha fler timmar att stirra upp mig själv på!
    Trodde dock att det skulle bli mindre sömn i natt när det börjar bli skarpt läge, men har sovit förvånansvärt bra faktiskt.... kroppen som vet att jag behöver det kanske??

Nåväl, jag är med er några timmar till, sen återkommer jag med information om Knoddas som ÄNTLIGEN ska komma ut!!! Välkommen Knoddas!        

• ZillyChili

Sista magbilden, nästa blir på Knoddas!
    Nyduschad i klorhexidin och vrålhungrig suktandes efter mat i v. 39+1 

• ZillyChili

Hallå allihopa!
    Saknat mig? =)

I tisdags kl 11,45 tittade lille Edvin ut genom ett planerat kejsarsnitt.
    Vikt 3675 gram och 50 cm lång, helt normalstor med andra ord!

Dock så bröts lårbenet när de skulle ta ut honom och vi ligger därför fortfarande inlagda på BB, fast neonatalavdelningen för Edvin ligger med benen upphängda i en fixtur, för han får inte röra det ena benet.
    Men han är sååå tålmodig min lilla prins och gnäller ingenting, fast han går ju såklart på alvedon.
    Men det gör ont i en mammas hjärta att inte få plocka upp honom utan bara sitta bredvid sängen och klappa honom!
    De räknar med att han får ligga så här i 2-3 veckor.
  • ZillyChili

NinaKarolina:

Ett mycket stort grattis till lilla Penny, ser definitivt ut att kunna bli min svärdotter haha!!

Nu är vi ÄNTLIGEN hemma igen, tidigare än beräknat tack och lov.
    Röntgen igår visade en liten tendens till läkning och barnortopeden i Lund tyckte inte att Edvin skulle ligga i sträck mer än 2 veckor så därför skickade de hem oss så fort de såg en läkning.
    Benet är fortfarande ömtåligt och vi måste vara väldigt försiktiga vid exempelvis blöjbyten, absolut inte lyfta i benen för då knäcker vi det igen.

Vad gällande amning så har jag såklart inte kunnat amma utan vi har fått mata honom med flaska. Försökte ta honom till bröstet för första gången idag men det gick inte alls bra, hoppas på att det ska gå bättre nästa gång, men de förvarnade oss om att det kan vara svårt att få honom till att ta bröstet nu när han har matats på flaska.
    Hade behövt få honom till bröstet så att mjölken kanske rinner till, har försökt få igång det med pumpning nu när man legat inne, fast det har inte varit mycket som kommit. Så där har det inte gått riktigt som jag hade tänkt mig, men det löser sig säkerligen!  Om inte annat så känns det som om det mesta kvittar just nu för nu får jag äntligen hålla min älskade gosse i famnen!!! Kunna ta upp och trösta honom och inte bara sitta bredvid sängen och klappa honom på kinden! Livet leker!         

• ZillyChili

Benen får lite stryk av att ligga i sträck ett par veckor.... Mest skinn på dem nu...  

...men det är inget som inte lite kläder kan dölja =)
    Edvin, ligger redo på neonatal för att sätta kursen hemåt istället. 
    Snart är vecken borta igen!  
  • ZillyChili

Grattis Mamma20022005 till din "lilla" flicka!
    Skönt att det slutade bra i varje fall, inget brutet lårben hos dig då, haha? Vi hade ju bf samma dag och slutade med snitt för båda =) Skönt att du fick vara vaken i varje fall, tror det blir enklare att bearbeta då när det kommer oväntat. Men vad vet jag? 

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-08-15 21:06:21 följande:

Att älska nått så mycket, är så lycklig nu i min lilla familj :)

Åh! Vilken söt svärdotter jag har =)
  • ZillyChili

Mammas och pappas älskade gosse, som redan i magen påvisade mycket av mammas envishet. Hur ska detta gå? Redan inne på BB började han trilskas med vilken nappflaska han skulle ha, hur ska jag då få honom att ta bröstet när han så uppenbart inte är intresserad av det?
    Haha, de har verkligen egna viljor och personligheter redan nu!  
  • ZillyChili

Så jäkla trött på detta kejsarsnitt nu!! Har en otroligt dålig dag och känner för att gnälla av mig här lite nu, vill inte sprida någon negativ energi till min sambo =)

BVC var här på besök idag och Edvin hade gått upp 365 gram sedan i lördags, vilket är jättebra! Så allt är inte bara skit =)

Men medan hon ändå var här så bad jag henne kolla på mitt sår efter snittet då jag tyckte att det är lite fult. Jodå, hon tittade och blev väldigt bekymrad. Ena sidan av snittet har börjat infektera sig och ser ut att börja öppnas upp. Inte så att allt ska trilla ut men verkar som om tråden börjat luckras upp innan såret börjat läka, sen varigt och äckligt på det. Hon bad mig tvätta det och lägga en kompress där till imorgon så det inte ligger hud mot hud. Sen skulle hon återkomma imorgon, har det inte blivit bättre då så måste jag åka in. Skulle även hålla utkik efter feber, ökade blödningar eller rejäl magont innan dess. Får jag det så måste jag åka in akut för då kan det vara livmodern som spökar för mig...
    Sååååå jäkla trött på detta kejsarsnitt just nu som bara har krånglat för mig sedan start i och med Edvins brutna lårben... Har en väninna som är såååå avundsjuk på mig som fick göra kejsarsnitt, något hon kämpade för p g a förlossningsrädsla men blev nekad.... får jag höra henne säga vilken tur jag har en gång till så vet jag inte vad jag gör! Det är för fasen två veckor sedan nu! Det ska vara ok med såret nu! Ursäkta, ville bara gnälla av mig lite... känns inte så bra att såret börjat öppna sig =(   

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011