• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Rae

Idaharju: åh du milde ...väger jag 30 kg mer än dig! Sådant vill man inte veta! Jaja, jag får göra något åt det sen...

• idaharju
    Rae skrev 2011-03-05 18:13:07 följande:
    Idaharju: åh du milde ...väger jag 30 kg mer än dig! Sådant vill man inte veta! Jaja, jag får göra något åt det sen...
    jag är ju bara 18 år, har alltid varit jätte liten, har försökt gå upp i vikt i hela mitt liv och nu funkar de äntligen så jag är bara glad över att ha fått lite mer kurvor:D
  • Speck

Jag har nog glömt att säga hej i denna tråden.. Men jag kände igen så många av er från andra gravidtrådar att jag bara hoppade in och började skriva här... Skäms
    Jag delar här med mig av min bild på magen från imorse, jag är alltid så "liten" på morgonen jämfört med vad jag blir runt lunchtid och framåt på dagen.
  • idaharju

tänkte passa på att fråga när jag ändå är inne här, barnmorskan sa att min livmoder ligget i bakvägg, va betyder de? har sökt på nätet men inte hittat nått:S

• Speck

Förresten. Jag är i vecka 17 idag, på bilden.

ZillyChili: Jag kan inte stoppa mig när jag är hungrig, inte utan att bli ett argsint monster Skäms Känns bra att veta att jag har goda marginaler innan jag hamnar på "fel sida av strecket".
    På mig började magen växa nästan på en gång, typ så fort jag fick veta jag var gravid hade jag vuxit ur byxorna, först av såklart svullna tarmar och vad det nu är, men sen gick den aldrig ner utan har bara fortsatt växa o växa Glad

Mickan: Mja jo jag låg på gränsen till normalviktig men du ska veta att jag är väldigt otränad så jag var inte sjukt smal ändå om man säger, bara normal, men väldigt platt mage såklart. Så jag har lite tvärtom som du, du har tappat muskelmassa medan jag aldrig haft någon Flört
    Ang samma storlek på kläderna, jag har idag rensat ut halva garderoben från kläder som jag absolut inte kommer kunna använda igen i år!

Ninakarolina: När man känner sig som en flodhäst så måste jag säga att det värmde "åhh är du så liten" Tungan ute Mage rumpa lår o höft har poffat ut ordentligt mot hur jag var tidigare. Beklagar missfallet, och som du sa, våran "val-het" tar vi bort med amning och promenader med barnvagnen sen!
    Var det nu på mån du skulle till bm och lyssna hjärtljud?

• Speck
    idaharju skrev 2011-03-05 20:25:47 följande:
    tänkte passa på att fråga när jag ändå är inne här, barnmorskan sa att min livmoder ligget i bakvägg, va betyder de? har sökt på nätet men inte hittat nått:S
    Aldrig hört just det uttrycket, men jag skulle kunna gissa på att hon menar att den lutar bakåt istället för som majoriteten (inte min dock) lutar framåt. Har läst om det och det påverkar egentligen inte nåt,förutom att för vissa (återigen inte mig) kan det dröja längre innan magen syns.
  • Rae
    idaharju skrev 2011-03-05 20:09:53 följande:
    jag är ju bara 18 år, har alltid varit jätte liten, har försökt gå upp i vikt i hela mitt liv och nu funkar de äntligen så jag är bara glad över att ha fått lite mer kurvor:D
    Ja du alltid har vi våra olika saker vi är lite missnöjda med. Jag har alltid haft lätt för att gå upp och fått kämpa för varje gram som går neråt. Man får väl helt enkelt lära sig acceptera sin kropp, vad annat kan man göra?

Tror du inte att din BM sa att moderkakan ligger i livmoderns bakvägg? De kollar alltid placeringen för  att veta att den inte ligger för förlossningskanalen. 
  • idaharju
    Rae skrev 2011-03-05 22:23:19 följande:
    Ja du alltid har vi våra olika saker vi är lite missnöjda med. Jag har alltid haft lätt för att gå upp och fått kämpa för varje gram som går neråt. Man får väl helt enkelt lära sig acceptera sin kropp, vad annat kan man göra?

Tror du inte att din BM sa att moderkakan ligger i livmoderns bakvägg? De kollar alltid placeringen för  att veta att den inte ligger för förlossningskanalen. 
    ja de va de jagmena, kunde inte komma på hur jag skulle skriva. läste någonstans att de kan innebära svårigheter vid förlossning och att "oftas" måste man göra kejsarsnitt runt vecka 38 ? 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011