• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Capa
    Guldklimparna060811 skrev 2011-03-04 10:17:01 följande:
    Carmat: e vi så nära varandra i BF?? Jag e idag i v 15+3:)
    Jag är i v 15+4, tripp trapp trull ju haha
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-03-04 10:28:14 följande:
    vad alla har stora magar, jag är i 16+2 kanske... och min är inte alls speciellt stor, blir nojig och tror att den inte lever nu :S.
    nej så ska du inte tänka. alla graviditeter är ju olika. mammas kommentar på min mage var att jag bara är tjock- det är ingen graviditetsmage. snäll hon är, blev sårad.
    bara för hon är ett huvud kortare än mig, smal o liten medans jag har fått pappas kropp, är lång o lite mullig sen innan. alla magar är olika. min mor gick bara upp ca 5 kg. det är vad jag har gått upp nu. magen har växt som bara den  de sista veckorna o då har jag bara gått upp ett kg på en månad så jag vet att det inte beror så att jag bara stoppar i mig massa men jag kan inte ljuga. äter som en häst. tom sambon reagerar på att jag äter lika mycket som honom. han bror o han vägde ca 5 kg var så min bebis kommer nog bli stor :S
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-03-04 10:51:54 följande:
    nej så ska du inte tänka. alla graviditeter är ju olika. mammas kommentar på min mage var att jag bara är tjock- det är ingen graviditetsmage. snäll hon är, blev sårad.
    bara för hon är ett huvud kortare än mig, smal o liten medans jag har fått pappas kropp, är lång o lite mullig sen innan. alla magar är olika. min mor gick bara upp ca 5 kg. det är vad jag har gått upp nu. magen har växt som bara den  de sista veckorna o då har jag bara gått upp ett kg på en månad så jag vet att det inte beror så att jag bara stoppar i mig massa men jag kan inte ljuga. äter som en häst. tom sambon reagerar på att jag äter lika mycket som honom. han bror o han vägde ca 5 kg var så min bebis kommer nog bli stor :S
    Jag har jagt på mig hull de vill ja lova, haha. Är så hungrig att de gör ont i magen. åt youghurt till frukost en halv timme senare fick jagh smälla i min en panpizza haha, nu äter jag inte skräpmat helatiden men vart så less på hungern att jag iorka inte ställa mig och göra nått :).

Näe men när man ser allas magar blir man ju fundersam :).
  • sjövildabarn
    Ninakarolina skrev 2011-03-04 11:46:24 följande:
    Jag har jagt på mig hull de vill ja lova, haha. Är så hungrig att de gör ont i magen. åt youghurt till frukost en halv timme senare fick jagh smälla i min en panpizza haha, nu äter jag inte skräpmat helatiden men vart så less på hungern att jag iorka inte ställa mig och göra nått :).

med min första fick jag mage direkt nr två tog det långtid och denna nja det syns iaf
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-03-04 11:46:24 följande:

hmm ingenting jämfört med mig. vill gärna smälla i mig något var 3-4 timme ibland :S men men är jag hungrig så behöver jag ju få i mig det hihi.

oroa dig inte. magen kommer ska du allt. se. min mage kanske ser stor ut i bilden men de jag har träffat har sagt att jag har inte lika stor mage som de hade när de var i 4:e månaden medans en del säger att jag ser jätte gravid ut. alla ser det olika och det syns olika.
  • Kevin och Freja

Jag är nu inne i vecka 17 Skrattande

(16+2)

Åh det känns så underbart!!!
    Ska ner till stan sen och hämta ut ett paket från H&M med mammakläder jag beställt :)
    Ska bli skönt att få kläder som passar över magen igen Gravid

• Tejj
    mymy skrev 2011-03-04 08:44:41 följande:
    Så fin bild ni fick med er..:)
    Vad visade KUB-testet för er?
    Är det första barnet?
    Jag gjorde mitt KUB-test i veckan och resultatet blev 1 av 2447.
    Väntar nr 4..:)
    Tack =) Ja vi bra värden, 1:20 000 o fick ytterligare 3 jätte bra bilder med oss hem på vårat pyre =) Är nu i v 19 o ska på RUL nu på måndag... har då precis gått in i vecka 20... längtar =)
    4 barn... då har du lite o göra i hösta nu då ;)
  • alexander2011
    Kevin och Freja skrev 2011-03-04 13:42:45 följande:
    Jag är nu inne i vecka 17 Skrattande

(16+2)

Åh det känns så underbart!!!
    Ska ner till stan sen och hämta ut ett paket från H&M med mammakläder jag beställt :)
    Ska bli skönt att få kläder som passar över magen igen Gravid
    fick oxå ett paket från 4mom.se de passade perfekt och ja det är skönt med ett par byxor som sitter bra och inte klämmer åt dvs en kan sita ner o böja sig utan att få ont i magen.
  • mymy
    Tejj skrev 2011-03-04 16:30:44 följande:
    Tack =) Ja vi bra värden, 1:20 000 o fick ytterligare 3 jätte bra bilder med oss hem på vårat pyre =) Är nu i v 19 o ska på RUL nu på måndag... har då precis gått in i vecka 20... längtar =)
    4 barn... då har du lite o göra i hösta nu då ;)
    Ja med 4 barn blir det fullt upp men det känns som att det skulle gå av bara farten... även om "minstingen" då är 10 år..:)
    Jag är i vecka 13+0 idag så eg hör jag inte hemma i denna tråd..:)
    1:20000 var jättebra värde! Jag ska göra fostervattensprov också för att utesluta Downs i alla fall... Har telefontid med läkare 14 mars.
  • Speck
    Capa skrev 2011-03-04 10:43:40 följande:
    Jag är i v 15+4, tripp trapp trull ju haha
    Och jag är 15+6, går in i vecka 17 imorrn, 5e månaden minsann! Solig

Ninakarolina: Jag är också orolig att nåt ska ha hänt min bebis TROTS att min mage är enorm. Det har spänt i huden hela dagen idag och det har verkligen känns som att jag gått "med magen först" så att säga.. Asså usch, och jag ska ju ha bakåtliggande livmoder och då ska de inte synas så mkt. Ja tjena. Då måste jag väl bara ha gått och blivit fet då Rynkar på näsan

Och den där länken jag gav tidigare för viktkalkulator är en jävla subba. Enligt den ska jag väga som mest 60,7kg NÄSTA vecka.. Gråter Jag ligger mellan 61,4 - 62,7... Så jag gissar att jag inte kommer klara deras "viktmål".
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011