Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Okej då håller vi tummarna!

• ZillyChili

Vad skönt att ha en lösning.
    Edvin har inga problem med gaser, men humör har han minsann. Vet inte var han fått det från, både jag och sambon är ganska lugna...

Eller njaaa.... jag räknas kanske inte som lugn, men knappast en människa med hett temperament.
    Bitch kanske? Haha... en snäll bitch =)

Carmat: Förstår att du är nervös, det kommer förmodligen bli tufft men det får det ju vara värt! Vill man ha tätt så får man ju ta det =) Finns säkert för- och nackdelar med båda =)      

• ZillyChili
    Kevin och Freja skrev 2011-12-22 16:28:07 följande:
    Idag fyller min Kevin 5 år :)
    Strax dags för kalas här hemma. Helt sjukt va tiden går fort med barnen! Dröjer nog inte fören Freja tar studenten...
    Det vankas iaf Blixten Mc´Queen tårta och massa kakor hos oss :) Kevin lever för Blixten Mc´Queen tror ja ;) Så självklart ska han få det han vill ha :) Tårta och leksaker från Bilar.

Freja är med hon också, tyvärr genomförkyld så vi får väl se hur länge hon orkar. Lilla skruttan blir 4 månader imorgon :)

GOD JUL PÅ ER ALLIHOP, HOPPAS NI FÅR EN UNDERBAR JUL!!

Stort grattis till Kevin!!!!!!
    Gör du tårtan själv? 
  • ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-12-27 20:30:22 följande:

Penny och den läskiga tomten hon kommer få ärva, haha. Den är från Pennys farmor farmor. Penny var 67,5 cm lång när vi mätte på en tumstock idag haha. Och hon  väger säkert 8,5 kg. Stora tjejen. sätter man henne på bordet kan hon luta sig framåt och nästan sitta själv. hon har rumpa lår och mage :).

Söta tjejen! 1 kg mer än min gosse då, fast jag vet inte hur lång han är... men säkert som Penny ungefär.
    Han var 65 cm för tre veckor sen. 
  • ZillyChili
    emeliemarietherese skrev 2011-12-26 12:37:13 följande:
    Här får ni en liten julhälsning från mig och Novali Hjärta

Så söt med fina rosetten!!
  • ZillyChili

Jag och Edvin myser i fåtöljen framför öppna spisen och granen, på juldagen

Edvin fick en pulka i julklapp.... han var föga imponerad! 
  • ZillyChili

Vad duktig novali är! Edvinj är långt ifrån att kunna sitta själv. Jag och min mamma diskuterade ändå det idag. Det enda han vill är att stå! Så vi kom fram till att han lär sig nog aldrig att sitta =)
    Han har en ganska benig stjärt med så då är det klart inte så lätt heller, haha!

Han vänder sig hela tiden från rygg till mage nu men har helt plötsligt glömt hur man vänder tillbaka (något han kunnat länge)...så där ligger han på mage och blir rasande istället... hehe

• ZillyChili

Har idag varit på 5 månaders koll och gett vaccination.
    Edvin är nu 69 cm lång och väger 7700 gram. Så han följer sina kurvor exakt =)

Ninakarolina: Hur lång är Penny? Edvin ligger också över medel på längden, exakt på medel på vikten. Lång och smal som sin far och inte liten och satt som sin mor, haha!

Edvin vaknar på nätterna, vansinnig, för att han vänt sig till mage. Då får jag gå upp och vända tillbaka honom. Då börjar han riva med fingrarna på spjölsängen så att katten tror att han busar. Så hon kommer ju flygandes och ska ta honom, haha. Det slutar med att vi får slänga ut stackars katten för att hon inte av misstag ska riva Edvin. Hon vill ju bara leka med honom =)    

• ZillyChili

Vad bra att Edvin är längre, han hade nog fått komplex om hans livande varit längre, haha!!!
    Stora tjejen!!! Fick hon vaccination nu med då? 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011