Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Ninakarolina skrev 2011-10-21 07:17:41 följande:
    Han är stilig i stor blöjan sin haha :).

Ja, treans blöjor ser gigantiska ut på honom =) Men de håller tätt i varje fall, haha
  • ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-10-22 07:26:26 följande:

fick sj gå över till 3:ans i förrgår till min lille o de är gigantiska men de har inte läckt än :) o han är torrare längre.

Ja, de bara ser stora ut men det är ju för att de ska hålla upp till åtta kilo.
  • ZillyChili

Spelar ingen roll hur lite man får sova, hur mycket Edvin skriker för när han fyrar av ett sånt här leende är jag såld!!!
  • ZillyChili

Tack! Tyckte han var så söt på den bilden så jag var tvungen att dela med mig. Så stora ögon har han!

Edvin är minsann aldrig glad när han vaknar för då innebär det att han är hungrig och då måste det gå snabbt =) Han ligger och ler mot mig när jag matar honom istället =)

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-10-29 19:00:56 följande:
    okej :) tror de ligger över kurvan om de äter ersättning, bli nog knubbig och goa :) 

Edvin ligger exakt på kurvan och är inte knubbig... men go är han =) Men det är nog kräkningarna som gör att han inte är knubbig
  • ZillyChili

Idag ska Edvin vaccineras så jag sitter just nu och förbereder mig mentalt för en skrikig unge idagSkrattande
    Hoppas han inte reagerar så mycket på den för vi ska på tjejkväll idag och då vill jag inte att han skriker (vill jag visserligen aldrig) 

• ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-11-04 00:13:41 följande:

hahaha ja där vad det verkligen snabba vändningar. min har inte vänt på sig än. asså det avr lång tid tycker du. blev orolig för att han tränar nacken förlite men han är stark som attan ändå
    Edvin hatar att ligga på mage, vilket har gjort att jag nästan aldrig lägger honom på mage. Måste bättra mig där, han behöver ju träna de musklerna med! Men 5 minuter låter jättebra!
  • ZillyChili
    Guldklimparna060811 skrev 2011-11-03 10:36:03 följande:
    Zilly: Mina barn har aldrig reagerat på nån spruta, så det kommer gå jätte fint ska du se :)
    Tyvärr så blev det som jag befarade! Stackarn var jättegnällig igår och febrig, men har varit väldigt snäll inatt! Vaknade inte förrän 05,00 och skrek inte ens då så jag kunde gå upp och ordna maten i lugn och ro. Härligt!
  • ZillyChili
    emelielj skrev 2011-11-03 17:41:57 följande:
    Oliver hatar också att ligga på rygg. Efter några minuter skriker han också hysteriskt men även om han nån gång inte skriker direkt så spyr han ALLTID. Han har börjat spy mer nu det senaste, alltid när det är lite tryck på magen.

Ang vaccin fick han 3 månaders vaccinet för fyra dagar sen. Han har en liten knöl på ena benet efter sprutan vilket bvc sa är helt normalt. Fram tills inatt har det varit bra men nu är han jättegrinig hela tiden! Har varit så hela dagen, jättejobbigt för både han och mig! Har inte fått sova på länge...
    Han gnäller, dreglar och petar sig i munnen hela tiden. Någon sa att det kan vara tänder på G men inte redan väl? Han är ju bara tre månader. Han är liksom orolig hela tiden! Jag tror att det måste bero på vaccinet.

Så gör Edvin med och har gjort ett par veckor nu. Han älskar när man masserar tandköttet! Pratade med BVC igår och hon misstänker tänder men sa att det kan dröja månader från att de visar beteendet tills tänderna faktiskt kommer upp, precis som om tänderna växer i omgångar som visdomständer.
    Men hon sa också att det var hennes teori och att det inte finns ngt vetenskapligt om det utan det var mer hennes erfarenhet. Själv tycker jag det låter logiskt! Men det är nog inte vaccinet! 
  • ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-11-07 12:10:51 följande:

" target="_blank">

Penny i gåstolen, man kan bara se klippet via denna länk så jag ger den till er :).
    Synd att jag filma med sned mobil, så filmen blev lite utdragen haha. Sen får man vrida på huvudet om man vill se.

Härligt!!! Edvin vill stå upp hela tiden men är inte lika intresserad av att sitta! Jag tror att han kommer att älska sin gåstol när han är tillräckligt stark, men får inte prova sådana saker utan ortopedens tillåtelse ännu. Fast tror inte att han är redo för gåstolen ännu.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011