Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

emelielj skrev 2011-10-10 03:47:49 följande:
    Hur mycket äter era när de äter på 15-20 och ibland 30 min?
    Oliver äter 120-150 (vatten) och det äter han på Max tio minuter. Men han är väldigt hetsig och ivrig, så han sväljer ju grymt mycket luft också!

Edvin äter 150-180 ml (vatten) och tar minst 30 minuter på sig =) Han är en slökorv helt enkelt!
  • ZillyChili

Det blir mer när man hällt i ersättningen.
    150 blir 165 och 180 blir 200 eller ngt sådant 

• ZillyChili
    Kevin och Freja skrev 2011-10-11 00:16:13 följande:
    Måste fråga er andra: är det bara jag som är helt snurrig och glömsk? Jag glömmer massa saker, vet inte vad jag håller på med ibland. Jag kan vara påväg i bilen till stan och helt plötsligt vet jag inte vart jag är på väg eller att jag ens kört så långt på vägen... Jag kommer aldrig ihåg vad vi planerat så jag får skriva upp allt! Det är helskumt och jag har aldrig varit glömsk förut! Det påstås att man kan bli så av amning och småbarn...? Någon som känner igen sig eller håller jag på att bli knäpp??

Sån har jag alltid varit, men det har bara blivit värre =)
    Stod som ett frågetecken på toa en gång efterjag spolat och kunde inte för mitt liv komma på vad jag skulle göra härnäst. Först efter jag spolat en gång till kom rutinen fram igen och jag tvättade händerna och gick ut =) 
  • ZillyChili

Lycka82:
    Det är olika från barn till barn, men NAN ska vara mildare. Vi har kört med det tills för en vecka sedan, men bytt till Semper Lemolac för att Edvin kräker så mycket. Tycker nog att kräkningarna har blivit liite bättre, i varje fall mer genomskinliga, så det verkar som om han tar upp detta snabbare.
    Men lemolac är ju för barn med matsmältningsproblem och tio kronor dyrare så har man inte dem problemen (som Edvin, som kräkt så mycket att viktuppgången inte är ok längre) så hade jag nog rekommenderat att prova NAN. Kostar lika mkt som vanlig Semper och är det de använder sig av på neonatalavdelningar just p g a att den är mildare.
    Men en del klarar Semper bättre så prova dig fram!   

• ZillyChili

Carmat:
    Det ska du nog inte räkna med =) Men med lite tur så kanske!
    Fast det är väl bra att du fått mensen om ni försöker med ett syskon till redan?  

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-10-15 08:47:01 följande:
    haha. Jag tål inte mina egna hormoner så kan inte tillsätta , så kan inte äta p-piller för då blir jag as deppad. huvva. Och inte så roligt att köra med regnrocken haha... Men vi har vart tillammans i 4 år, visst vi vart gravida och gjore en abort när vi just mblev tillammans. sen kom penny planerat och de var ju flera år efter. så jag tror inte jag blir gravid om han inte kommer i mig... visst kan man ha otur/tur ändå... men tror de är rätt så svårt. Nej vi planerar inte syskon såhär tidigt haha.. Men vete tusan vad jag skulle göra om njag vart gravid så här snabbt efter min hell till graviditet. Vill inte göra en abort igen huvva, de var inge kul. Men de blir nog jobbigt att ha en bebis som inte kan gå och sen få en till... och de där med att bära på penny helatiden med en gravidmage och massa sd och kanske foglossning är inget jag vill vara med om haha. Men kankse får en smidig andra  grav de vet man ju inte. Men du är ju galen som sattsar redan ... helt sjukt haha.
    Haha! Jag ÄLSKAR regnrocken! Älskar att kunna ligga kvar och låta sambon ta hand om slabbet!!! På det viset får han ta hand om sin egen "skit" Skrattande
  • ZillyChili

Edvin har börjat dregla en massa och tuggar hela tiden på tungan =) Här med lite kräk på tröjan också, för ovanlighetens skull!

Min lilla ostbåge!!!!
  • ZillyChili

Vilka sötnosar ni har!!!!
    Skönt och se att Edvins trolovade är så stark NinaKarolina! Smart med skötbädden, ska också prova det men tror inte Edvin är lika stark som Penny... Måste träna honom så han inte är klenare än flickvännen Skrattande 

• ZillyChili

I måndags fick Edvin prova sin hokuspokus-stol och han älskade att få sitta med oss andra vid matbordet!
    Blev visserligen inte någon längre stund för det orkar inte hans rygg, men det uppskattades till 100% av min prins! 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011