• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Ninakarolina
    Capa skrev 2011-09-11 11:09:33 följande:

Ojj ser nu att jag tydligen hade mer att läsa ikapp än jag först trodde hihi
    Har skummat igenom att fler än jag hade en tuff förlossning med stressad bebis. Jisses, då var det inte bara jag alltså som fick men för livet!! Jag bara låg o skaka i sängen och Daniel hade panik han med. Lias hjärtljud gick också ner så rummet fylldes med läkare och barnmorskor väldans snabbt, dom tog nåt test i hans huvud medans han låg i magen som tack o lov var bra men min bm satt och "töjde" ut mig vid varje värk för att skynda på det hela. Jag öppnade mig 5 cm på 30 min och ut flög ungen tack o lov men jisses vad han kräktes fostervatten första dygnet, svalde nog en hel del därinne + navelsträngen låg om halsen Rynkar på näsan
    Men idag är han hur pigg o go som helst tack o lov!! Hjärta
    Jag hade med ett hell på förlossningen, verkar som de flesta hade de... vete fasen om Penny får nått syskon :D. läskigt. Men va söt han är :)
  • Kevin och Freja

Samma här... Min förlossning var hemsk! En skräck upplevelse med men för livet... Har skrivit hela berättelsen på min sida om någon skulle vilja läsa...
    Har nu haft två skräckförlossningar så blir det fler barn måste jag ha planerat kejsarsnitt för det här går inte igen... BM talade om att jag kan räkna med att få samma helvete nästa gång med...
    Jag är helt enkelt inte gjord för att föda barn... 
    Känns hemskt och ledsamt men jag får helt enkelt acceptera det... 

~* Kevin 2006-12-22 ~*~ Freja 2011-08-23 *~
  • Momii
    Kevin och Freja skrev 2011-09-11 13:47:22 följande:
    Samma här... Min förlossning var hemsk! En skräck upplevelse med men för livet... Har skrivit hela berättelsen på min sida om någon skulle vilja läsa...
    Har nu haft två skräckförlossningar så blir det fler barn måste jag ha planerat kejsarsnitt för det här går inte igen... BM talade om att jag kan räkna med att få samma helvete nästa gång med...
    Jag är helt enkelt inte gjord för att föda barn... 
    Känns hemskt och ledsamt men jag får helt enkelt acceptera det... 

Jag läste om förlossningen på din blogg och tårarna föll. Måste kännas fruktansvärt och tiden måste stå still när de springer iväg med ens lilla skatt sådär. Skönt att allt slutat väl! Du skulle nog utantvekan vara kvalificerad för ett planerat snitt nästa gång.
  • Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2011-09-10 01:59:39 följande:
    Ja den klumpen vart inte mysig, fast jag hade sällskap av en barnmorska när den kom.
    Jag var tvungen att kissa i en potta när katetern var borttagen och då var det en barnmorska med inne, eftersom jag inte kunde gå själv.
    Det var hon som tog av mig den där ursexiga blöjan och sa: Sätt dig nu snabbt på toaletten!

(Jo, det var ju lätt med en snittad mage, men ner kom jag i varje fall och samtidigt klumpen som i sin tur hamnade i pottan....Jäklar vad äckligt det var och jäklar vad förnedrande! Tack och lov var jag fullproppad med morfin så just DÅ grunnade jag inte så mycket utan visslade bara i min egna lilla värld =)
    Men i efterhand... när jag tänker efter... fy vilka törnar ens stolthet har fått =)     
    haha låg säkert och sket på förlossningen som jag tog i haha... men de vat jag inte glömde fråga om de kom SKIT :D. haha. men var så förbannad på min bm som inte lyssna alöls på mig så jag hoppas jag sket så de fick torka ordentligt haha :D.
  • Ninakarolina
    Capa skrev 2011-09-11 11:05:06 följande:
    Man kan ju va väldigt svullen ett bra tag efteråt och har man dessutom blivit sydd så får man nog räkna med det lite längre än andra. Iaf har jag för mig att jag hade så förra gången och blev då sydd både invändigt och utvändigt. Denna gången sprack jag av nån anledning inget alls och behövde alltså inte sys men jag känner också som du, måste va som man är svullen tror jag...... när ska du på koll hos bm?? Jag har tid först i november för tusan haha så jag har tänkt fråga då jag med om det inte blivit bättre, men man får ju hoppas att man läkt tills dess Flört
    Okej, jagh ska dit den 7 nästa månad :) länktar vill veta hur de står till :)
  • Ninakarolina

ursäkta stavningen har lillan på magen och kan inte tänka klart :D.

• SandraP1990

Ninakaelonina: jag hade också en sån bm, typ när dom tog epidralen så gick mitt vatten samtidigt ssa de te bm 4 ggr innan hon fatta att jag menade allvar för hon trodde jag "barnsla" mig! Så hon ba aha oj okey! Sen när jag ringde in henne å sa att jag måste krysta , hon ba meeh de får du absolut inte göra du e inte öppen än! Håll inne! Jag: jag kan inte de kommer, de e omöjligt att inte krysta! Hon: sluta nu å löjla dig,!!!!!! Sen går hon å hämtar massa andra bm lr va de va för dom skulle ta provet på bebisen för de snabba hjärtljudet då skrek jag rakt ut- JAG MÅSTE KRYSTA!!!! hon: okey jag kollar hur Mkt du e öppen! Hon gjorde de ! Hon: nämen ojdå du e öppen helt då kan du krysta!! Morrrr!!! Hon menade på att jag omöjligt kunde vara öppen för hon hade känt en 40 min innan å då va jag bara öppen 4-5cm! Men hon ska väl lyssna på vad jag säger!! Även om jg e förstföderska! Visst jag en jobbig patient för jag har sådana rädslor gör sjukhus å allt omkring de men aa! Så dom hann inte göra prover på henne utan jg fick trycka ut henne! Men hon mådde prima ballerina!

• Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-09-12 20:38:48 följande:
    Ninakaelonina: jag hade också en sån bm, typ när dom tog epidralen så gick mitt vatten samtidigt ssa de te bm 4 ggr innan hon fatta att jag menade allvar för hon trodde jag "barnsla" mig! Så hon ba aha oj okey! Sen när jag ringde in henne å sa att jag måste krysta , hon ba meeh de får du absolut inte göra du e inte öppen än! Håll inne! Jag: jag kan inte de kommer, de e omöjligt att inte krysta! Hon: sluta nu å löjla dig,!!!!!! Sen går hon å hämtar massa andra bm lr va de va för dom skulle ta provet på bebisen för de snabba hjärtljudet då skrek jag rakt ut- JAG MÅSTE KRYSTA!!!! hon: okey jag kollar hur Mkt du e öppen! Hon gjorde de ! Hon: nämen ojdå du e öppen helt då kan du krysta!! Morrrr!!! Hon menade på att jag omöjligt kunde vara öppen för hon hade känt en 40 min innan å då va jag bara öppen 4-5cm! Men hon ska väl lyssna på vad jag säger!! Även om jg e förstföderska! Visst jag en jobbig patient för jag har sådana rädslor gör sjukhus å allt omkring de men aa! Så dom hann inte göra prover på henne utan jg fick trycka ut henne! Men hon mådde prima ballerina!
    Jobbigt när de inte lyssnar, hon sa att hon skulle göra en hinnsvepning när jag kom in, då var jag redan öppen 5cm... och de gjorde sjukt ont jag sa "sluta sluta SLUTA" men hon sluta fan aldrig... den skulle hon tydligen gör de igen när jag var öppen 8 cm... och jag sa samma saken för de gjorde så ont... sen vart jag öppen 10 när hon gjorde de... sen så skulle hon göra så den blev utplånad helt och jag sa samma sak... men hon fortsatte.-- va fan de är väl jag som sak föda ... och de är min kropp. om jag vill att de tar längre tid får de väl göra de. kändes som de var hon som ville att de skulle gå undan och få de överstökat inte jag. ångrade att jag inte tog EDA--- hur var de med de kändes de nått? men iallafall.. så vart de lite panik på slutet då huvet kom uppåt och alla hönde och drog och massa barnolja för att hon skulle glida ut... de var ett hellll.... plus att jag spydde helatiden av lustgasen... nästa gång blir de eda från början. men jag hade klarat de galat utan om de inte var för att jag spydde då och att huvudet kom uppåt. och nästa gång hoppas jag på en bm som lyssnar på vad jag vill!
  • Capa
    LYCKA82 skrev 2011-09-12 15:54:48 följande:
    Ska på efterkontroll på MVC om nån vecka.. vad gör man då? Nån som vet?
    Då får du hoppa upp i den "härliga" gynstolen så bm kan se att du läkt som du ska. Sen blir det väl prat om preventivmedel.
    Ninakarolina skrev 2011-09-12 15:09:45 följande:
    haha låg säkert och sket på förlossningen som jag tog i haha... men de vat jag inte glömde fråga om de kom SKIT :D. haha. men var så förbannad på min bm som inte lyssna alöls på mig så jag hoppas jag sket så de fick torka ordentligt haha :D.
    Jag vet att jag sket haha Beklaga mig för jag inte kände skillnad när jag skulle krysta men mina 2 bm var hur gulliga som helst, trist att ni inte fick såna istället för en som inte lyssnar ju!!
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011