Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)

Ja, håller med om att man känner lite oro inför att ha sex för första gången efter förlossningen! För mig är det också 1 månad i morgon.
Jag känner dock ingen press från min sambo! Utan han har stor förståelse att min kropp behöver läka på ALLA sätt!
Det får ta den tid det tar! ...Desto bättre blir nog upplevelsen, den dagen då lustfylldheten tar över...!!!
Har nu gått 6 veckor sen jag födde. Och vågade mig på att ha sex igår kväll, haha. Kände ingen press från min sambo de var jag som ville, han vågade nästan inte för om de skulle göra ont. Men fan vad tajt man var kännde mig som en oskuld haha. mycket glidmedel hade vi men de var då ingen fara :) jag vart ändå sydd med kanske 5 stygn. men man fick så ta de lungt från början ett bra tag sen gick de fint :D. men efter vi haft sex så skulle jag kissa och så var de lite blod men de var bara en gång inge mera nu. Men de är väl inge farligt att ha sex? jag läste att man kunde ha sex 4-6 veckor efter förlossningen så :).
Det e ingen fara att ha sex bara avslaget e slut, annars kan man få infektion. De andra ggrna har jag väntat tills efterkontrollen. I vanliga fall känner jag mig jätte sugen, men nu känner jag mig helt anti.
Mitt avslag började sina redan andra dagen, så jag har bara flytningar.
Okej vad bra att veta :)

tar i.

på tal om vikt så är jag så glad. 2 veckor innan jag födde vägde jag 94kg. gick säkert upp nått kilo efter det. nu är grabben 1 månad på tors och vågen står på 77 kg :) har haft en satans tur.
min gosse vägde 3440g när han föddes och var 49 lång, gick ner till 3130g. Nu idag väger han 4420g och är 55 lång. dvs ökat 1290g sen han föddes från när han vägde minst och växt 6 cm och 2,5 cm runt huvudet :)