• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Ninakarolina
    Kevin och Freja skrev 2011-09-14 11:14:14 följande:
    Min lilla Freja är också förkyld, så hemskt när hon inte får luft ordentligt. Tur att de nyser så pass ofta så snoret flyger ut! Ska iväg idag och kolla efter koksaltlösning till hennes näsa... Var och vägde och mätte henne i måndags. Hon väger nu 5175g och är 56.5 cm lång :) en stor flicka detta! Hon har nu blivit 3 veckor min skatt :)
    oj hon är stor för att vara 3 veckor :) min väger som sagt 4992 g och var 56 cm lång och var då 5 veckor och 1 dag :P.
  • Momii

Min skatt är också stor! 5170g och 56cm lång på senaste kontrollen, då var hon 4 veckor gammal. Får se hur hon utvecklats tills nästa vecka då det är dags förnästa kontroll, då blir hon 6 veckor. Dagen efter lillans kontroll ska vi tillbaka men då med stora tjejens som ska får sin 18månaders spruta.Obestämd Får ladda upp med glass och nektariner här hemma så hon förlåter mig!

Ett annat tips på att fånga kråkor är att använda en vanlig hårnål. Använd "baksidan" som ett lasso!

• Ninakarolina
    Momii skrev 2011-09-14 11:49:13 följande:
    Min skatt är också stor! 5170g och 56cm lång på senaste kontrollen, då var hon 4 veckor gammal. Får se hur hon utvecklats tills nästa vecka då det är dags förnästa kontroll, då blir hon 6 veckor. Dagen efter lillans kontroll ska vi tillbaka men då med stora tjejens som ska får sin 18månaders spruta.Obestämd Får ladda upp med glass och nektariner här hemma så hon förlåter mig!

Ett annat tips på att fånga kråkor är att använda en vanlig hårnål. Använd "baksidan" som ett lasso!
    smart, nu har min tjej bara snor inga kråkor men ka prova de sen när dem dyker upp :).
  • elvin110813

Vilka bra tips ni kommer med! Ska försöka komma ihåg dem om min lillkille blir förkyld! Glad

Känns som att min Elvin är väldigt liten när ni skriver vikt och längd på era bebisar... Igår var han en månad gammal, vägde 3670gram och var 54 cm lång. Han går upp i vikt, men inte så snabbt...

• ZillyChili

Edvin var 57,5 cm lång och vägde 4960 förra veckan när han var 5 veckor. Så ganska medel skulle jag tro, varken stor eller liten.
    Ska in och checka läget imorgon igen, men han har växt ca 1 cm/vecka innan, med undantag de tre första då han växte så det knakade.
    Dock säger de att sjätte veckan är en vecka då de växer väldigt mycket och därför kan behöva mer mat...
    Men det märks väl inte förrän nästa vecka då eftersom han blev 6 veckor igår.   

NinaKarolina: Ja, det är lite läskigt när det väser från dem när de andas! Men det kommer inget snor från Edvin, utan han är bara helt igentäppt i luftrören plus att man hör snoret i näsan... men det kommer inget.  

• Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2011-09-14 13:45:13 följande:
    Edvin var 57,5 cm lång och vägde 4960 förra veckan när han var 5 veckor. Så ganska medel skulle jag tro, varken stor eller liten.
    Ska in och checka läget imorgon igen, men han har växt ca 1 cm/vecka innan, med undantag de tre första då han växte så det knakade.
    Dock säger de att sjätte veckan är en vecka då de växer väldigt mycket och därför kan behöva mer mat...
    Men det märks väl inte förrän nästa vecka då eftersom han blev 6 veckor igår.   

NinaKarolina: Ja, det är lite läskigt när det väser från dem när de andas! Men det kommer inget snor från Edvin, utan han är bara helt igentäppt i luftrören plus att man hör snoret i näsan... men det kommer inget.  
    De rinner inte snor från Penny men de är där inne och därför suger jag ut de och då andas hon bättre :).
  • Mickan

Här ligger en sjukling till! Sonen mår fortsatt hyffsat peppar peppar! Var dock vaken och skrek mellan 2-4 inatt. Första gången ever så misstänker att han inte mår helt bra heller men inte någon speciell feber än så länge iallafall...

• emeliemarietherese

Novali är också förkyld, snorar och hostar lite. Tycker så synd om henne när hon ligger och snörvlar, lilla gumman.
    Idag blir hon 3 veckor, tycker det går så fort. Hon har passerat 4-kilos sträcket nu och väger 4055gram och är 52cm.

• Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-09-14 11:32:07 följande:
    oj hon är stor för att vara 3 veckor :) min väger som sagt 4992 g och var 56 cm lång och var då 5 veckor och 1 dag :P.
    Ja hon är stor, men hon vägde ju 4465g och var 54 cm lång så hon var stor redan från start :)  Men hon växer så det knakar! 
    Hon är så knubbig så man får hålla på och smörja i alla veck och så för hon blir lätt röd där... 
    ~* Kevin 2006-12-22 ~*~ Freja 2011-08-23 *~
  • Ninakarolina
    Kevin och Freja skrev 2011-09-14 18:49:46 följande:
    Ja hon är stor, men hon vägde ju 4465g och var 54 cm lång så hon var stor redan från start :)  Men hon växer så det knakar! 
    Hon är så knubbig så man får hålla på och smörja i alla veck och så för hon blir lätt röd där... 
    de är bara gulligt med knubbiga bebisar, min är snart där med... vart chockad för bara nån dag sen så fick hon massa väck på lår och armar haha de bara kom. Och de är stor skilnad när jag tar i låren när mans ka byta blöja, och hennes kinder bara växer :D. så gulligt.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011