• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • alexander2011
    Kevin och Freja skrev 2011-10-07 15:08:31 följande:
    Hej allihop! Hoppas ni har det bra med era bebisar!

Freja växer så det knakar och det är så roligt att se hur hon utvecklas!
    Vi var med om en olycka här förra helgen och jag har aldrig kännt mig så hemsk som mamma! Kommer aldrig förlåta mig själv!
    Min lilla tjej åkte utför en trapp med barnvagnen. Tack och lov bara två steg hög men vagnen välte framåt och blev ståendes på suffletten. Freja slog en halv volt i vagnen så hon låg upp o ner i suffletten. Hon ramlade aldrig ur den och det tackar jag gudarna för! Mer tur var det att kudden följde med runt så hon hade den under huvudet hela tiden. Hon skrek när jag tog upp henne och var lite ledsen en stund men sen somnade hon så gott i min famn.
    Vi åkte för säkerhetsskull till akuten så de fick kolla upp henne men det var ingen fara sa doktorn.
    Bad även Läkarna på BVC titta på henne dagen efter så de kollade hennes reflexer och klämde och kände och hon var stark i nacken och ögonen reagerade som de skulle så allt såg bra ut!
    De trodde att det nog var så att jag mådde sämre än henne... Ja kanske men det var hemskt och jag mår riktigt dåligt över detta!! Man tänker på vad som hade kunnat hända ju... Nu gick det tack och lov bra!
    Men en sådan sak får ju bara inte hända!!
    Usch, det var och är hemskt men jag vet med mig själv att jag aldrig lär göra om samma misstag igen!
    LÄGG ALLTID I BROMSEN PÅ VAGNEN NÄR NI GÅR IFRÅN DEN!!!!
    Vår trappa på framsidan ser plan ut men det visade sig att den INTE var det!... 

Ojojoj vilken tur att det gick bra men tänk inte så en olycka händer så lätt. det räcker ibland att bara vända huvudet åt en sekund så kan nått hända. du är säkerligen inte den första som råkar ut för detta.
  • ZillyChili
    Kevin och Freja skrev 2011-10-07 15:08:31 följande:
    Hej allihop! Hoppas ni har det bra med era bebisar!

Freja växer så det knakar och det är så roligt att se hur hon utvecklas!
    Vi var med om en olycka här förra helgen och jag har aldrig kännt mig så hemsk som mamma! Kommer aldrig förlåta mig själv!
    Min lilla tjej åkte utför en trapp med barnvagnen. Tack och lov bara två steg hög men vagnen välte framåt och blev ståendes på suffletten. Freja slog en halv volt i vagnen så hon låg upp o ner i suffletten. Hon ramlade aldrig ur den och det tackar jag gudarna för! Mer tur var det att kudden följde med runt så hon hade den under huvudet hela tiden. Hon skrek när jag tog upp henne och var lite ledsen en stund men sen somnade hon så gott i min famn.
    Vi åkte för säkerhetsskull till akuten så de fick kolla upp henne men det var ingen fara sa doktorn.
    Bad även Läkarna på BVC titta på henne dagen efter så de kollade hennes reflexer och klämde och kände och hon var stark i nacken och ögonen reagerade som de skulle så allt såg bra ut!
    De trodde att det nog var så att jag mådde sämre än henne... Ja kanske men det var hemskt och jag mår riktigt dåligt över detta!! Man tänker på vad som hade kunnat hända ju... Nu gick det tack och lov bra!
    Men en sådan sak får ju bara inte hända!!
    Usch, det var och är hemskt men jag vet med mig själv att jag aldrig lär göra om samma misstag igen!
    LÄGG ALLTID I BROMSEN PÅ VAGNEN NÄR NI GÅR IFRÅN DEN!!!!
    Vår trappa på framsidan ser plan ut men det visade sig att den INTE var det!... 

Oj! Ja de är luriga de där barnvagnarna! Vilken tur att det gick bra!!!!
    Förstår att du blir arg på dig själv, det blir man ju såklart men jag säger som Carmat... det är lätt hänt, behövs inte många sekunder och du ska se att de flesta mammor är ovaksamma någon gång vid fel tillfälle under sitt barns liv. Är så lätt hänt!
    Försöker lära min sambo att aldrig gå ifrån vagnen utan att lägga i bromsen, går sådär =(

• Guldklimparna060811

Mickan: Jag e ifrån Helsingborg o där blåser det alltid. Nu bor jag mitt i Skåne i skogen o här blåser det sällan :)

• Guldklimparna060811

Kevin: Förstår precis hur du känner! Var med om samma igår fast lyckligtvis satt han fast i bilstolen. Vi var precis på väg ut o hade satt fast honom i bilstolen som var kopplad på chassit. Han var jätte ledsen, så jag körde honom fram o tillbaka, rätt som det var tappade jag greppet om vagnen o den tippade mot mig rakt ner i golvet. Stackars Leo vrålade värre än innan. Var bara att ta upp honom o lugna honom o när vi väl kommit iväg i bilen sov han som en stock.

• Guldklimparna060811

Min lille plutt har fått röda utslag över hela kroppen. Det började på magen, sen har det spridit sig upp på halsen, huvudet, ryggen, armar o ben. Troligtvis nässelutslag men pga vad vet jag inte. Han e förkyld o har hosta, men ingen feber. Annars kan de få sånt av 3dagars feber. Allergier?? E rädd att det kan va nåt sånt, vi har ju djur. Annars e matallergi oxå nåt, finns laktos i släkten. Min pappa har fått det på äldre dar. Väntar på BVC jour ska höra av sig.

• alexander2011

Asså jag måste vara tokig, vi planerar/försöker redan med ett syskon till alexander :) spännande men fruktansvärt nervöst. kanske kan bli ett augustibarn till.

Guldklimparna:  men stackars liten :( låter som n'ässelutslag. hoppas allt går bra med den lille. inte alls roligt med ett sjukt barn kan jag tänka mig. peppar peppar har inte min visat nått än på att han skulle bli dålig än ialla fall fast jag har haft influensan och sambon förskyldning och vi har suttit på akuten 2 ggr :S  

• alexander2011

Vi tog faktiskt ihop babygymmet igår och det gick bra med den lille. känner bara att jag skulle vilja ha nått o hänga i gymmet som snurrar eller rör på sig mer men han sprattlade,log och kollade på blomman. sen somnade han hihi
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-08 11:58:20 följande:
    Asså jag måste vara tokig, vi planerar/försöker redan med ett syskon till alexander :) spännande men fruktansvärt nervöst. kanske kan bli ett augustibarn till.

Guldklimparna:  men stackars liten :( låter som n'ässelutslag. hoppas allt går bra med den lille. inte alls roligt med ett sjukt barn kan jag tänka mig. peppar peppar har inte min visat nått än på att han skulle bli dålig än ialla fall fast jag har haft influensan och sambon förskyldning och vi har suttit på akuten 2 ggr :S  
    haha du är ju sjukt, du som ville ha ut han som gärna och nu ska du stoppa in en till haha. Jag var så stor och hade så mycket sd att jag skulle inte palla en graviditet nu. haha, men har inget skydd har aldrig haft de med min sambo... men vi är försiktiga.
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-10-08 14:34:42 följande:
    haha du är ju sjukt, du som ville ha ut han som gärna och nu ska du stoppa in en till haha. Jag var så stor och hade så mycket sd att jag skulle inte palla en graviditet nu. haha, men har inget skydd har aldrig haft de med min sambo... men vi är försiktiga.
    ja jag vet hahaha vad ger jag mig in på. grejen är det att jag vill ha två tätt asså året emellan kanske. jag vet att det var jobbigt men det är helt klart värt det men hur fan ska jag orka med en till graviditet??
    ja du var ju fan enorm hur blir du inte nästa gång då?kanske har du turen att inte bli lika stor? undra hur jag blir? försiktiga hihi jag lovar inom 3 månader e du gravid :) 
  • alexander2011

föresten ninakarolina

Ska faktiskt köpa en ny flaska till alexander o testa med en med stora hål o se om det går bra :) spännande tycker jag haha, stackarn kommer säkerligen sätta i halsen för han är så glupsk annars men får inte ut så mycket så snabbt så det tar ca 20-25 min o mata honom med denna o han blir så frustrerad ibland märker jag o illtjuter när jag stoppar honom för att rapa han haha 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011